"Voordeel" van de Polestar update....start/stop doet het zelden meer. OT: na vervangen van EGR, koeler en swirl flap (en foutmelding koelvloeistof vanwege luchtbel), ook geen issues meer gehad vooralsnog. Zijn inmiddels weer 50k verder trouwens....@Zonoskar
Dat schildpadje, heb je die bij Start/Stop systeem? Gewoon die niet meer gebruiken? (ik gebruik het nooit bij stoplichten, heb echt het idee dat het slechter is voor de motor. Alleen bij stilstaande files gebruik ik het, maar effect is vaak dat hij na een paar minuten file gewoon weer aanslaat omdat motor te koud wordt).
Check engine light V40 D2 VEA
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
Verwacht deze zomer de 50K aan te tikken dus stay tuned...Ben benieuwd of het straks ook bij de D2 en D4 van huidige non-14% gaat voorkomen, die zullen tzt ook wel aan de 50k komen.

Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Wat heeft iedereen toch tegen het start/stop systeem? Ik zet dit nooit uit en vind het wel lekker rustig als ik sta te wachten, het scheelt toch echt een hoop geluid en brandstof. En ja, ik krijg dat schildpadje (voor nu) alleen als de motor uitgegaan is door start/stop systeem.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- Get!em
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30
Ik ben ook voorstander van de rust en brandstof besparing, echter hoef ik het in mijn regio (Rotterdam) echt niet te doen bij een verkeerslicht, want dan heb je zo je achterbumper aan gort bij een groen licht, of geluidsoverlast door claxonerende achterliggers, doordat je toch een paar seconden trager bent. Zou NL net als D een oranje aankondigingslicht hebben bij een verkeerslicht voordat groen aan gaat, dan ben ik snel genezen. Tweede is dat ik de brandstof besparing nog niet helemaal geloof. Herstart kost ook extra brandstof. De zuinigheid die in de fabrieksopgaaf wordt verwerkt vanwege start/stop systeem is een theoretische:
Een derde bezwaar is de extra slijtage:
(wel een wij van wc eend verhaal helaas) http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2013/ ... ng-1011589
https://www.anwb.nl/experts/auto/vraag/ ... o-afkoelen
http://www.reiskostenblog.nl/nieuws/ver ... ds-groter/Een start-stop-systeem (waarbij de motor voor een stoplicht automatisch afslaat) levert volgens de officiële tests veel besparing op, maar in de praktijk is dat veel minder, aldus het onderzoek. De onderzoekers roepen dan ook op om een nieuwe, betere test te ontwikkelen.
Een derde bezwaar is de extra slijtage:
(wel een wij van wc eend verhaal helaas) http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2013/ ... ng-1011589
https://www.anwb.nl/experts/auto/vraag/ ... o-afkoelen
Slijtage voorkomen , betekent in mijn ogen dus, er is extra slijtage, maar onderdelen kunnen nu wel langer mee omdat ze beter zijn ontworpen, meer slijtvlak hebben of andere maatregelen hebben.Fabrikanten hebben bij toepassing van een start/stop systeem veel aanpassingen verricht om versnelde slijtage aan onderdelen te voorkomen.
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Dat dacht ik ook, ik had hem ook veel eerder verwacht omdat ik soms ook periodes veel korte stukken rij. Morgen maar even langs de garage, terugbellen doen ze in ieder geval niet.
Edit na bezoekje aan de garage:
Heeft weer een half uur geduurd voordat er iets gebeurde ondanks dat ik vooraf gebeld had maar ala. Echt een goede indruk maken ze niet op deze manier. In ieder geval werd mij verteld dat er verschillende "categorieën" zijn in de storing, geel/oranje/rood. Ik had blijkbaar een gele storing die het minst frequent is. Ze hebben hem gereset en dat is het. Wachten tot hij weer aan gaat dus
Edit na bezoekje aan de garage:
Heeft weer een half uur geduurd voordat er iets gebeurde ondanks dat ik vooraf gebeld had maar ala. Echt een goede indruk maken ze niet op deze manier. In ieder geval werd mij verteld dat er verschillende "categorieën" zijn in de storing, geel/oranje/rood. Ik had blijkbaar een gele storing die het minst frequent is. Ze hebben hem gereset en dat is het. Wachten tot hij weer aan gaat dus

Laatst gewijzigd door Joh@n op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 30.11.2014 - 09:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Bij welke dealer is dit Joh@n? Zeiden ze je nog iets over dat het hun bekend voorkwam oid?
-2007-2007: (MY1993) Renault 19 16v Sedan
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Svala auto Hillegom. Het komt inderdaad bekend voor maar het was blijkbaar niet erg genoeg nog om er iets aan te doen behalve resetten. Ik merk het wel wanneer ie weer aan gaat, voorlopig ga ik er dan wel even mee door rijden want heb inmiddels ook al weer aardig wat uurtjes daar doorgebracht (onnodig).
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 30.11.2014 - 09:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb met mijn Volvo V40 D4 Business(14% bijtelling, 85gr Co2) ook wat problemen ervaren helaas.
Op dit moment heb ik bijna 65.000 KM op de klok, ik heb de auto sinds 02 januari 2015.
Rond de KM-stand van 62.000 heb ik een behoorlijk groot ongeluk gehad wat resulteerde in uitgebreide reparaties en het feit dat de auto voor een geruime tijd(ongeveer een maand!) bij het schadeherstel bedrijf(SchadeNet Blok Rotterdam), dit omdat het ongeluk gebeurde op 22 december 2015 waardoor de feestdagen er bij kwamen. De rekening was uiteindelijk bijna 13.000 euro dus het was een behoorlijk grote schade
Gelukkig bleek de Volvo heel erg veilig, ik was ongedeerd.
Ik heb de theorie dat er door het lange stilstaan van de auto en de regelmatige korte ritjes van de schadeherstel naar de Volvo dealer blakbij(er waren helaas een groot aantal fouten gemaakt door de schadeherstel) dat ik denk dat de EGR vervuilt is.
Mijn eigen rijstijl kan ik beschrijven als sportief maar met groot respect voor de techniek, daar bedoel ik mee dat ik de auto niet of nauwelijks belast als de auto nog koud is bijvoorbeeld. Maar ik rijd regelmatig snelheden rond de 140 KM/h en ik rijd in de weekenden graag leuke bochtige weggetjes waarbij ik op het gas gaan niet schuw, dus ik zou de EGR niet moeten laten vervuilen door mijn eigen rijstijl lijkt mij.
Maar opeens kreeg ik een waarschuwings lampje op het dashboard en ik sloot mijn ODB2 Bluetooth lezer aan en opende de Android App Torque Pro, met onderstaande resultaten:
Het bovenstaande maakt het redelijk duidelijk volgens mij
Beneden staat fotos van het dashboard met de verschillende waarschuwingen:

Dus ik belde Volvo Service, zij stuurde mij een meneer van de ANWB Wegenwacht, hij verbond zijn computer aan de ODB2 poort, de computer kon de foutmeldingen niet lezen(mijn 10 euro ODB2 lezer kan wel 8)7 ) en verwijderde vervolgens de foutmeldingen. Wij reden daarna samen een klein stukje en de prestaties leken weer terug normaal dus hij ging er weer vandoor.
Diezelfde avond reed ik terug naar huis en ik merkte regelmatig zeer vervelende schokken in de aandrijflijn, de auto voelde niet zo fris en soepel als dat het zou moeten.
Ook het brandstof verbruik was heel hoog, veel hoger dan normaal zo'n beetje 30~40% meer dan normaal.
De volgende morgen(maandag) als eerste wat ik deed was rijden naar mijn lokale Volvo dealer(ook de leverende dealer) zodat zij de auto konden controlleren. Dus ik liet hem de screenshots van Torque zien en de fotos van het dashboard en vertelde hen dat ik vermoedde dat de EGR en de EGR koeler kapot zouden zijn, maar zij zagen geen foutmeldingen meer in het systeem omdat de meneer van "Volvo Service" alles had gewist. De monteur zag wel wat waardes van een sensor die niet binnen de gestelde waarde bleek, hij stelde voor om de sensor te vervangen. Ik maakte een afspraak voor woensdag, dus twee dagen later kwam ik terug bij de Volvo dealer, in deze twee dagen het "Check Engine" lampje maakte zijn opwachting weer, dus ik drong er nogmaals op aan om naar het EGR gebeuren te kijken.
Maar de monteur was vastberaden om eerst de sensor(ik ben helaas niet op de hoogte welke sensor) te vervangen en de computer te resetten, dus toen hij dat gedaan had, ze ik hem "Bedank, maar ik zie je in een week weer voor de EGR". Ik reed weg en reed meteen 80KM en het "Check Engine" lampje kwam weer terug, dus ik belde de Volvo dealer en vertelde dat ik direct omkeerde en terug kwam.
Dus ik was terug in gesprek met dezelfde monteur in minder dan 2 uur, ik vertelde hem ook om te kijken naar de waardes van de lambda-sensor want ik kreeg "Catalyst Monitor Bank 1" "Test incomplete or dependant test failed" in Torque. Het uitlezen van de sensor liet geen mooie sinus zien wat je wel zou verwachten, de monteur haalde de lamda-sensor eruit om het schoon te maken(ik ben niet helemaal zeker of dit zin heeft?) en plaatste de lamda terug. Bij het uitlezen was nog altijd geen mooie sinus te zien, maar nu probeerde de monteur uit te leggen dat het helemaal normaal is omdat VIDA het converteerd naar een soort van digitaal signaal wat dan geen mooie sinus laat zien.
Iemand hier die zijn of haar licht op kan schijven? Is dit juist?
En hij bestelde de onderdelen voor de EGR en de EGR koeler om het te vervanegen, voor de volgende woensdag(één volledige week verder), hij vertelde dat het geen enkel probleem is om door te rijden en dat ik geen problemen zou mogen verwachten.
Helaas het ongeluk lachte mij vrolijk toe...de auto kwam weer met exact dezelfde fouten als bovenstaand en met dezelfde Foutmeldingen op het dashboard en de auto ging weer in limb-mode(noodloop)....dit gebeurde op zondag avond dus ik liet mijn snelheid zakken van 135 KM/h naar KM/h omdat ik wilde voorkomen dat er dingen er slechter van werden en reed rustig terug naar huis. De volgende morgen(maandag) het eerste wat ik deed was rijden naar de Volvo dealer. Ik vertelde hen alles en liet hen weer de Torque screenshots zien. Ook had ik fotos gemaakt van mijn uitlaat-pijpen waar een heleboel roet op te zien was, zie hieronder:

Zij waren geschokt na het bekijken van bovenstaande fotos net als dat ikzelf was. Zij vertelde mij dat ze de onderdelen rond 14:00 uur zouden ontvangen en dat de kans klein zou zijn dat ze het af zouden krijgen dezelfde dag.
Ik kreeg een vervangwagen van hen, een MY15 V40 D2(1.6) R-Deesign, wat redelijk reed, maar het iterieur rammelde alsof het verschrikkelijkwas mishandeled, ook een beetje zoals mijn oude Renaults met een hoge KM-stand. Maar ik had de mogelijkheid om naar mijn werk te gaan.
--- Het vervolg hieronder ---
Ik heb met mijn Volvo V40 D4 Business(14% bijtelling, 85gr Co2) ook wat problemen ervaren helaas.
Op dit moment heb ik bijna 65.000 KM op de klok, ik heb de auto sinds 02 januari 2015.
Rond de KM-stand van 62.000 heb ik een behoorlijk groot ongeluk gehad wat resulteerde in uitgebreide reparaties en het feit dat de auto voor een geruime tijd(ongeveer een maand!) bij het schadeherstel bedrijf(SchadeNet Blok Rotterdam), dit omdat het ongeluk gebeurde op 22 december 2015 waardoor de feestdagen er bij kwamen. De rekening was uiteindelijk bijna 13.000 euro dus het was een behoorlijk grote schade

Ik heb de theorie dat er door het lange stilstaan van de auto en de regelmatige korte ritjes van de schadeherstel naar de Volvo dealer blakbij(er waren helaas een groot aantal fouten gemaakt door de schadeherstel) dat ik denk dat de EGR vervuilt is.
Mijn eigen rijstijl kan ik beschrijven als sportief maar met groot respect voor de techniek, daar bedoel ik mee dat ik de auto niet of nauwelijks belast als de auto nog koud is bijvoorbeeld. Maar ik rijd regelmatig snelheden rond de 140 KM/h en ik rijd in de weekenden graag leuke bochtige weggetjes waarbij ik op het gas gaan niet schuw, dus ik zou de EGR niet moeten laten vervuilen door mijn eigen rijstijl lijkt mij.
Maar opeens kreeg ik een waarschuwings lampje op het dashboard en ik sloot mijn ODB2 Bluetooth lezer aan en opende de Android App Torque Pro, met onderstaande resultaten:

Het bovenstaande maakt het redelijk duidelijk volgens mij




Dus ik belde Volvo Service, zij stuurde mij een meneer van de ANWB Wegenwacht, hij verbond zijn computer aan de ODB2 poort, de computer kon de foutmeldingen niet lezen(mijn 10 euro ODB2 lezer kan wel 8)7 ) en verwijderde vervolgens de foutmeldingen. Wij reden daarna samen een klein stukje en de prestaties leken weer terug normaal dus hij ging er weer vandoor.
Diezelfde avond reed ik terug naar huis en ik merkte regelmatig zeer vervelende schokken in de aandrijflijn, de auto voelde niet zo fris en soepel als dat het zou moeten.
Ook het brandstof verbruik was heel hoog, veel hoger dan normaal zo'n beetje 30~40% meer dan normaal.
De volgende morgen(maandag) als eerste wat ik deed was rijden naar mijn lokale Volvo dealer(ook de leverende dealer) zodat zij de auto konden controlleren. Dus ik liet hem de screenshots van Torque zien en de fotos van het dashboard en vertelde hen dat ik vermoedde dat de EGR en de EGR koeler kapot zouden zijn, maar zij zagen geen foutmeldingen meer in het systeem omdat de meneer van "Volvo Service" alles had gewist. De monteur zag wel wat waardes van een sensor die niet binnen de gestelde waarde bleek, hij stelde voor om de sensor te vervangen. Ik maakte een afspraak voor woensdag, dus twee dagen later kwam ik terug bij de Volvo dealer, in deze twee dagen het "Check Engine" lampje maakte zijn opwachting weer, dus ik drong er nogmaals op aan om naar het EGR gebeuren te kijken.
Maar de monteur was vastberaden om eerst de sensor(ik ben helaas niet op de hoogte welke sensor) te vervangen en de computer te resetten, dus toen hij dat gedaan had, ze ik hem "Bedank, maar ik zie je in een week weer voor de EGR". Ik reed weg en reed meteen 80KM en het "Check Engine" lampje kwam weer terug, dus ik belde de Volvo dealer en vertelde dat ik direct omkeerde en terug kwam.
Dus ik was terug in gesprek met dezelfde monteur in minder dan 2 uur, ik vertelde hem ook om te kijken naar de waardes van de lambda-sensor want ik kreeg "Catalyst Monitor Bank 1" "Test incomplete or dependant test failed" in Torque. Het uitlezen van de sensor liet geen mooie sinus zien wat je wel zou verwachten, de monteur haalde de lamda-sensor eruit om het schoon te maken(ik ben niet helemaal zeker of dit zin heeft?) en plaatste de lamda terug. Bij het uitlezen was nog altijd geen mooie sinus te zien, maar nu probeerde de monteur uit te leggen dat het helemaal normaal is omdat VIDA het converteerd naar een soort van digitaal signaal wat dan geen mooie sinus laat zien.
Iemand hier die zijn of haar licht op kan schijven? Is dit juist?
En hij bestelde de onderdelen voor de EGR en de EGR koeler om het te vervanegen, voor de volgende woensdag(één volledige week verder), hij vertelde dat het geen enkel probleem is om door te rijden en dat ik geen problemen zou mogen verwachten.
Helaas het ongeluk lachte mij vrolijk toe...de auto kwam weer met exact dezelfde fouten als bovenstaand en met dezelfde Foutmeldingen op het dashboard en de auto ging weer in limb-mode(noodloop)....dit gebeurde op zondag avond dus ik liet mijn snelheid zakken van 135 KM/h naar KM/h omdat ik wilde voorkomen dat er dingen er slechter van werden en reed rustig terug naar huis. De volgende morgen(maandag) het eerste wat ik deed was rijden naar de Volvo dealer. Ik vertelde hen alles en liet hen weer de Torque screenshots zien. Ook had ik fotos gemaakt van mijn uitlaat-pijpen waar een heleboel roet op te zien was, zie hieronder:


Zij waren geschokt na het bekijken van bovenstaande fotos net als dat ikzelf was. Zij vertelde mij dat ze de onderdelen rond 14:00 uur zouden ontvangen en dat de kans klein zou zijn dat ze het af zouden krijgen dezelfde dag.
Ik kreeg een vervangwagen van hen, een MY15 V40 D2(1.6) R-Deesign, wat redelijk reed, maar het iterieur rammelde alsof het verschrikkelijkwas mishandeled, ook een beetje zoals mijn oude Renaults met een hoge KM-stand. Maar ik had de mogelijkheid om naar mijn werk te gaan.
--- Het vervolg hieronder ---
Laatst gewijzigd door Priyantha op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-2007-2007: (MY1993) Renault 19 16v Sedan
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 30.11.2014 - 09:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
De volgende morgen ben ik naar de Volvo dealer gereden zodat ik van daaruit kon werken en ik ook kon zien wat ze deden met de auto.
Ik ben naar de monteur gegaan die aan mijn auto aan het werk was, dezelfde als hiervoor, hij was nog niet klaar met het EGR gebeuren.
Rond 11 uur ging ik nog eens kijken bij de monteur, hij was klaar met het EGR gebeuren, maar hij had wat verontrustends gevonden
Zie hieronder voor de fotos :X :

Okay wat zien we hier? Nou de eerste twee foto's zijn een Turbo slang voor de olie, er was een afdichting gebroken, welke je kunt zien op de laatste foto. Op de derde foto zie je wat olie op iets(ik weet niet wat het is) de vierde foto is een foto van de motor zonder het plastic erop.
Nadat de monteur het onderdeel bestelt had, kwam het binnen rond 13:00 uur en hij zette het in elkaar kort daarna.
Toen sloot hij de auto aan de VIDA en deed een roetfilter regeneratie.
Nu heb ik mijn auto eindelijk terug ik hoop dat het de laatste keer was, maar ik ben er nog niet zeker van. Het brandstofverbruik lijkt nog aan de hoge kant. Ik heb gisterenavond een langer stuk gereden en heb het toen in de gaten gehouden. Daaruit kwam een gemiddeld verbruik van 1 op 18, wat overigens wel zuiniger is als met de storing, toen had ik een gemiddeld verbruik van 1 op 13,6.
Vanochtend en gisterenavond op de terugweg weer naar huis, ook nog in de gaten gehouden, ben nog niet helemaal overtuigd ook omdat Torque nog altijd onderstaande melding geeft
maar ik weet niet wat ik daar weer mee moet.

Ik ben naar de monteur gegaan die aan mijn auto aan het werk was, dezelfde als hiervoor, hij was nog niet klaar met het EGR gebeuren.
Rond 11 uur ging ik nog eens kijken bij de monteur, hij was klaar met het EGR gebeuren, maar hij had wat verontrustends gevonden

Zie hieronder voor de fotos :X :





Okay wat zien we hier? Nou de eerste twee foto's zijn een Turbo slang voor de olie, er was een afdichting gebroken, welke je kunt zien op de laatste foto. Op de derde foto zie je wat olie op iets(ik weet niet wat het is) de vierde foto is een foto van de motor zonder het plastic erop.
Nadat de monteur het onderdeel bestelt had, kwam het binnen rond 13:00 uur en hij zette het in elkaar kort daarna.
Toen sloot hij de auto aan de VIDA en deed een roetfilter regeneratie.
Nu heb ik mijn auto eindelijk terug ik hoop dat het de laatste keer was, maar ik ben er nog niet zeker van. Het brandstofverbruik lijkt nog aan de hoge kant. Ik heb gisterenavond een langer stuk gereden en heb het toen in de gaten gehouden. Daaruit kwam een gemiddeld verbruik van 1 op 18, wat overigens wel zuiniger is als met de storing, toen had ik een gemiddeld verbruik van 1 op 13,6.
Vanochtend en gisterenavond op de terugweg weer naar huis, ook nog in de gaten gehouden, ben nog niet helemaal overtuigd ook omdat Torque nog altijd onderstaande melding geeft


Laatst gewijzigd door Priyantha op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
-2007-2007: (MY1993) Renault 19 16v Sedan
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
The story continues, 20 km na het resetten springt ie weer aan. Voorlopig vind ik het wel even goed zo, als de garage geen actie wil ondernemen (behalve een reset) omdat het niet erg genoeg is wacht ik wel tot de schade erger is geworden. Ondertussen maar melden bij de leasemaatschappij voordat ik nalatigheid aan m'n broek krijg.
Laatst gewijzigd door Joh@n op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 30.11.2014 - 09:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Zojuist even gefixedGet!em schreef: Kun je je foto's fixen? Die staan nu private op google+...

-2007-2007: (MY1993) Renault 19 16v Sedan
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
Mmmm, had qua vermogen en koppel graag een D4 gehad maar na het lezen van de horrorverhalen hier, ook die van Vick, moet ik misschien toch maar tevreden zijn met m'n D2-tje...
De combi van veel vermogen en koppel met een lage Co2 uitstoot lijkt toch een lastig spagaat te zijn.
Wens Joh@n en Priyantha toe dat het snel goed komt (of al is) met hun brommerts.
De combi van veel vermogen en koppel met een lage Co2 uitstoot lijkt toch een lastig spagaat te zijn.
Wens Joh@n en Priyantha toe dat het snel goed komt (of al is) met hun brommerts.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
De oplossing is volgens mij gewoon simpel, er moeten een paar onderdelen vervangen worden en dan is het klaar. Alleen is mijn dealer niet echt in de oplossingsgerichte modus in mijn geval lijkt het. Vriend van me heeft dezelfde auto, paar weken ouder en dezelfde problemen al gehad. Ondertussen de onderdelen vervangen en geen problemen meer. 1+1 = 2 zou ik zeggen, maar blijkbaar is een brandje lampje gerelateerd aan een bekend probleem met een bekende oplossing niet duidelijk genoeg. Had de stille hoop dat Volvo garages beter waren dan de 3 Volkswagen garages die ik in 3,5 jaar tijd heb gezien maar het tegendeel lijkt waar te zijn.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Ik rijd een van de eerste batch d4 al meer dan 80dkm. Geen problemen. Wellicht is de rijstijl toch van invloed? 5,2l/100 gemiddeld vebruik en rijd graag een beetje door op de snelweg. Schakelindicator gebruik ik niet en start stop staat uit.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 30.11.2014 - 09:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Neem anders eens contact op met Svala Auto Lijnden, dat is mijn leverende dealer, die hebben mij iig geholpen met de vervanging van de EGR meuk.Joh@n schreef: De oplossing is volgens mij gewoon simpel, er moeten een paar onderdelen vervangen worden en dan is het klaar. Alleen is mijn dealer niet echt in de oplossingsgerichte modus in mijn geval lijkt het. Vriend van me heeft dezelfde auto, paar weken ouder en dezelfde problemen al gehad. Ondertussen de onderdelen vervangen en geen problemen meer. 1+1 = 2 zou ik zeggen, maar blijkbaar is een brandje lampje gerelateerd aan een bekend probleem met een bekende oplossing niet duidelijk genoeg. Had de stille hoop dat Volvo garages beter waren dan de 3 Volkswagen garages die ik in 3,5 jaar tijd heb gezien maar het tegendeel lijkt waar te zijn.
Die wilde ook eerst perse een error code hebben dat wel :X
Maareh heeft iemand een idee wat ik moet denken van

En of ik hier iets mee moet ?
-2007-2007: (MY1993) Renault 19 16v Sedan
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Is het een lease auto? Zo ja even de lease bellen, dan gaat alles een stuk sneller.Joh@n schreef: De oplossing is volgens mij gewoon simpel, er moeten een paar onderdelen vervangen worden en dan is het klaar. Alleen is mijn dealer niet echt in de oplossingsgerichte modus in mijn geval lijkt het. Vriend van me heeft dezelfde auto, paar weken ouder en dezelfde problemen al gehad. Ondertussen de onderdelen vervangen en geen problemen meer. 1+1 = 2 zou ik zeggen, maar blijkbaar is een brandje lampje gerelateerd aan een bekend probleem met een bekende oplossing niet duidelijk genoeg. Had de stille hoop dat Volvo garages beter waren dan de 3 Volkswagen garages die ik in 3,5 jaar tijd heb gezien maar het tegendeel lijkt waar te zijn.
Vergeet niet dat de garantie bijna afloopt van de eerste serie d4 14% in juni...
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Die had ik vanmorgen dus ook, maar die hebben ze gewist. Is nu weer terug gelukkig, maar zoals ik al zei rijd ik voorlopig wel even door.Priyantha schreef: Neem anders eens contact op met Svala Auto Lijnden, dat is mijn leverende dealer, die hebben mij iig geholpen met de vervanging van de EGR meuk.
Die wilde ook eerst perse een error code hebben dat wel :X
Ja, een leaseauto uit oktober 2014. Ik geloof niet zo dat een leasemaatschappij hier iets in kan betekenen, maar misschien is Athlon een betere leasemaatschappij dan Leaseplan. Al weet het Athlon service center waar ik kom net aan hoe je de deur open krijgtV50 R schreef: Is het een lease auto? Zo ja even de lease bellen, dan gaat alles een stuk sneller.
Vergeet niet dat de garantie bijna afloopt van de eerste serie d4 14% in juni...

- Get!em
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30
Ik moet zeggen: Zowel Niham Zoetermeer als Vos Zaltbommel hebben mij er uitstekend mee geholpen, en hij (VOS) gaf ook meteen aan: we gaan niet alleen de software/lampje fixen, maar gewoon de onderdelen.
Ook Athlon als leasemaatschappij, maar die heb ik niet nodig gehad en niet eens contact mee opgenomen. Die zien de rekening/onder garantie reparatie wel (geen idee, ik krijg er niks van te zien in iedergeval). Ook oktober 2014 als levermaand
. Maar dat wisten we al geloof ik: zelfde auto, zelfde kleur, zelfde maand, zelfde LM 
Ook Athlon als leasemaatschappij, maar die heb ik niet nodig gehad en niet eens contact mee opgenomen. Die zien de rekening/onder garantie reparatie wel (geen idee, ik krijg er niks van te zien in iedergeval). Ook oktober 2014 als levermaand


Laatst gewijzigd door Get!em op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.