En dan doet hij het niet meer...,
- Duufje
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 08.10.2015 - 21:57
Na meer dan 6000 prettige kilometers vandaag plots geen beweging meer in te krijgen. Draaien aan de startknop geeft nog wat reactie maar niet meer in de drive te krijgen. Afgesleept, een ford als leenauto...... Ik hoop dat ik hem weer snel terug heb
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Duufje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
- Duufje
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 08.10.2015 - 21:57
Electronisch probleem. Startknop schakelt contact deels in, echter niet in versnelling te krijgen. Ook niet van elektronische handrem af. Sleepdienst eigenaar had het al 2 keer gezien, negatieve accupool eraf zou kunnen helpen. Moet van Volvo assistance naar een dealer (eigen dealer is nog gesloten met de carnaval) Gaat nu naar dealer in Nijmegen. Heb ook liever dat goed wordt uitgezocht wat de oorzaak is.
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10615
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Helemaal mee eens. De auto zit natuurlijk vol met elektronica. Er kan wel eens een bug in komen. En dat is niet alleen bij Volvo maar bij ieder ander merk het geval. Blijft wel heeel vervelend, sterkte.Duufje schreef: Electronisch probleem. Startknop schakelt contact deels in, echter niet in versnelling te krijgen. Ook niet van elektronische handrem af. Sleepdienst eigenaar had het al 2 keer gezien, negatieve accupool eraf zou kunnen helpen. Moet van Volvo assistance naar een dealer (eigen dealer is nog gesloten met de carnaval) Gaat nu naar dealer in Nijmegen. Heb ook liever dat goed wordt uitgezocht wat de oorzaak is.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Klinkt als kinderziekte. Dat is nu eenmaal het lot van de voorhoede (als in eigenaars van de allereerste series).
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- Fredraket
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
- Locatie: Wierden
Bekende foto! Ook al op Facebook voorbij zien komen. Jammer dat je problemen hebt. Wel een fraaie auto. En verstandig om ermee naar de dealer te gaan. Lijkt mij dat er net iets teveel elektronica in zit om zelf mee te proberen. Succes.
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
- Duufje
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 08.10.2015 - 21:57
Hij is weer thuis. Uitgelezen en opnieuw software ingelezen was de oplossing. Garage verzekerde mij dat er geen hardware kapot was. Bedankt Henk Scholten Nijmegen dat het weer snel gefixed is ( eigen dealer had carnavals sluiting ) Nu maar hopen dat de 'eentjes en nulletjes' op hun plaats blijven zitten
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20.01.2016 - 21:20
Triestig dit te moeten zien. Overkwam mij eind oktober 2015 ook al.
Samen met een heel verhaal wat er allemaal verkeerd kan gaan.
Mijn triestig software verhaal heb al beschreven op dit forum.
Gisteren nog de volgende foute werking mee gemaakt.
Op weg naar Leiden werd het veel te warm in de wagen. Dus ik verlaag de temperatuur en nog eens en nog eens.......
Geen enkel verkoeling te merken. Zet alles op low en automatisch. Gevolg nog meer warmte en aan gedampte vensters.
Oplossing gegeven door de dealer. Zet de wagen stil en herstart de wagen.
Daarna bleek het opgelost te zijn.
Geweldig, als je Volvo het niet meer doet, ga aan de kant , leg hem stil en vertrek dan terug....
Triestig en nog eens triestig.
Zeker als je vorige week alles op een fatsoenlijke manier hebt aangeklaagd bij Volvo Belgie, en als antwoord krijgt dat , indien er problemen zich voordoen, zal opgelost worden volgens de geldende garantie voorwaarden....
En wat daarna .....
Samen met een heel verhaal wat er allemaal verkeerd kan gaan.
Mijn triestig software verhaal heb al beschreven op dit forum.
Gisteren nog de volgende foute werking mee gemaakt.
Op weg naar Leiden werd het veel te warm in de wagen. Dus ik verlaag de temperatuur en nog eens en nog eens.......
Geen enkel verkoeling te merken. Zet alles op low en automatisch. Gevolg nog meer warmte en aan gedampte vensters.
Oplossing gegeven door de dealer. Zet de wagen stil en herstart de wagen.
Daarna bleek het opgelost te zijn.
Geweldig, als je Volvo het niet meer doet, ga aan de kant , leg hem stil en vertrek dan terug....
Triestig en nog eens triestig.
Zeker als je vorige week alles op een fatsoenlijke manier hebt aangeklaagd bij Volvo Belgie, en als antwoord krijgt dat , indien er problemen zich voordoen, zal opgelost worden volgens de geldende garantie voorwaarden....
En wat daarna .....
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Oude tijden herleven. Dit was ook het geval met de V60 PIH begin 2013...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 04.09.2015 - 17:14
Dit probleem heb ik ook een keer gehad en i.p.v. een eeuwigheid te wachten om weggesleept te worden heb ik de "power button" gebruikt. Tijdelijke oplossing: 10 minuten de minpool van de accu (linksachter in de kofferruimte) er af houden. Daarna werkt alles weer. Dus zorg er voor dat je een steeksleutel nummer 10 bij je hebt
10 minuten wachten lijkt een eeuwigheid maar volgens een informele bron zinvol. Wel daarna naar de dealer en weer updates er in gekregen volgens dealer.
Dat van die updates is niet te controleren helaas. Weet iemand hoe je dat zelf kan zien, welke updates er in zitten? Misschien maar een VIDA abonnement nemen...
<klagen aan>
Wat ik wel een dikke min vind is dat verhaal dat het allemaal zo lang duurt om het uit te lezen en te updaten etc. Dit blijkt te komen door een absurd lage (internet?) snelheid naar de server van de fabriek. Zonder deze verbinding kan men niets doen. In deze tijd van internet, glasvlezer etc... klinkt mij dat heel erg vreemd in de oren. Het is ook een grote frustratie voor de dealer die soms meerdere keren een update opnieuw moet starten omdat de verbinding halverwege wordt verbroken.
<klagen uit>
Het blijft niettemin een feest om in te rijden en een pracht van een auto.

Dat van die updates is niet te controleren helaas. Weet iemand hoe je dat zelf kan zien, welke updates er in zitten? Misschien maar een VIDA abonnement nemen...
<klagen aan>
Wat ik wel een dikke min vind is dat verhaal dat het allemaal zo lang duurt om het uit te lezen en te updaten etc. Dit blijkt te komen door een absurd lage (internet?) snelheid naar de server van de fabriek. Zonder deze verbinding kan men niets doen. In deze tijd van internet, glasvlezer etc... klinkt mij dat heel erg vreemd in de oren. Het is ook een grote frustratie voor de dealer die soms meerdere keren een update opnieuw moet starten omdat de verbinding halverwege wordt verbroken.
<klagen uit>
Het blijft niettemin een feest om in te rijden en een pracht van een auto.
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Klopt 123669!
In de werkplaats hoor ik ze ook steen en been klagen over de trage reactie van de Zweedse servers. Ik begreep dat men nu lokaal in NL servers aan het plaatsen is.
Tja, mijn auto zuipt meer software dan benzine
In de werkplaats hoor ik ze ook steen en been klagen over de trage reactie van de Zweedse servers. Ik begreep dat men nu lokaal in NL servers aan het plaatsen is.
Tja, mijn auto zuipt meer software dan benzine

2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
Het is jammer dat Volvo heeft vastgehouden aan het garagebezoek om een update te krijgen. Zeker in de garantieperiode betekent dit een enorme belasting voor de dealers. Tesla heeft dat slimmer en beter gedaan. Gewoon lekker thuis updaten via WiFi. Dan weet je ook dat al je klanten de kans hebben om met de laatste software rond te tuffen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 04.09.2015 - 17:14
Dat updaten in de werkplaats vind ik goed te verdedigen en is, naar mijn mening, wel zo veilig. Het is een hele goede keuze. Door af te dwingen dat kritieke software onderdelen alleen via een fysieke verbinding is aan te passen, vergroot volvo de veiligheid enorm. Namelijk op die manier is er de grootst mogelijke controle dat de software niet aangepast kan worden door derden en wordt de kans heel erg klein dat onbevoegden eigen code er in kunnen stoppen.
Zogenaamde over-the-air (OTA) updates zijn weliswaar heel gebruikersvriendelijk maar onveiliger via het publieke internet. Ondanks alle beveiling die je kunt inbouwen, dat trouwens heel veel werk is om bij te houden, blijft het een publiek netwerk waar professionele hackers bij kunnen en er brood in zien om volvo (pogen) te kunnen chanteren met software-hacks. Volgens mij worden trouwens niet-kritische software van bijv. de navigatie wel als OTA gedaan.
Ik vind wel dat volvo meer moet melden aan zijn klanten over deze dealer updates. Van alle eigenaren is wel een e-mail beschikbaar bij VCNL dus het hoeft niet eens op een website te staan. Wil je begrip hebben voor fouten dan is het beste om dat je klant te laten weten en het meldt dat er aan gewerkt wordt. Ik zou dat heel fijn vinden. Misschien hoort mijn commentaar eigenlijk bij the thread over software-bugs.
Zogenaamde over-the-air (OTA) updates zijn weliswaar heel gebruikersvriendelijk maar onveiliger via het publieke internet. Ondanks alle beveiling die je kunt inbouwen, dat trouwens heel veel werk is om bij te houden, blijft het een publiek netwerk waar professionele hackers bij kunnen en er brood in zien om volvo (pogen) te kunnen chanteren met software-hacks. Volgens mij worden trouwens niet-kritische software van bijv. de navigatie wel als OTA gedaan.
Ik vind wel dat volvo meer moet melden aan zijn klanten over deze dealer updates. Van alle eigenaren is wel een e-mail beschikbaar bij VCNL dus het hoeft niet eens op een website te staan. Wil je begrip hebben voor fouten dan is het beste om dat je klant te laten weten en het meldt dat er aan gewerkt wordt. Ik zou dat heel fijn vinden. Misschien hoort mijn commentaar eigenlijk bij the thread over software-bugs.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26.07.2014 - 12:29
OTA updates kunnen heel veilig zijn door het signen van de updates met een certificaat die door de auto kan worden gecontroleerd. Alleen als men het certificaat weet te bemachtigen én de update server weet te faken (iets wat ook met de juiste technologie kan worden gedetecteerd) kan men een update aanpassen. Heb je weleens gehoord van Windows of iPhone updates die gehackt waren met code? Ik niet, er bestaat wel malware maar die staat los van de updates.
Maar als ze al de distributie naar dealers op dit moment niet goed hebben (trage verbindingen etc.) dan zijn ze er mij inziens ook nog niet aan toe om rechtstreeks naar consumenten updates te verspreiden. Voor een grote organisatie die zoiets niet gewend is vergt dat nogal wat aanpassingen in hun proces. Omdat Tesla relatief nieuw is en klein is zoiets voor hun veel simpeler in te voeren.
Maar als ze al de distributie naar dealers op dit moment niet goed hebben (trage verbindingen etc.) dan zijn ze er mij inziens ook nog niet aan toe om rechtstreeks naar consumenten updates te verspreiden. Voor een grote organisatie die zoiets niet gewend is vergt dat nogal wat aanpassingen in hun proces. Omdat Tesla relatief nieuw is en klein is zoiets voor hun veel simpeler in te voeren.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Het trieste is: 10 jaar geleden was dit probleem er ook al, wanneer men mijn V70N wilde updaten: Zeer slechte / trage verbinding met de servers van de fabriek. Blijkbaar heeft dit probleem geen prioriteit binnen de organisatie.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Duufje
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 08.10.2015 - 21:57
Vandaag eigen dealer gesproken. Vermoedelijk stukje software die preconditioning niet op tijd liet afslaan ge-update . Hierdoor werd accu te ver ontladen en dan start hij niet meer.
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar