Camino schreef: Ik heb goede ervaringen met Hankook Optimo 4S.
Goede prijs en slijtvast. Good Year en Vredestein zijn een stuk duurder en slijten sneller.
Hankook wordt standaard onder alle Hyundai's geleverd, dus zo'n slecht merk zal het niet zijn.
Dat is dus precies de reden waarom ik die knetterharde slijtvaste "groene" banden mijd. Door de harde slijtvastere compounbd boet je in aan grip en rijcomfort.Camino schreef: Hankook is op zich een goede band maar de all season, dus de optimo 4s wordt door de anwb behoorlijk afgewaardeerd vanwege ondermaatse prestaties op sneeuw en ijs.
Het is dat het niet zomaar even kan, maar leg voor de lol eens een goede, zachtere zomerband op je auto, ik garandeer je dat je zoveel beter rijd, ook op nat en kouder wegdek.
Die aanname dat als een automerk een bepaald merk band af fabriek monteert het dan ook maar direct een goed merk is, tsja... Ford monteerde in USA vaak Firestone banden, totdat er in de jaren 90 ineens veel veiligheids issues mee waren. Wat mij betreft een aaname die op niets gebaseerd is.
Maarja ik ben actief op veel verschillende auto fora, en elk jaar weer rond deze tijd laait de discussie weer op. Ieder heeft zo zijn eigen redenen om wel of niet winterbanden te rijden.
Ik rijd wel op winterbanden elke winter, al jaren lang, en bevalt al jaren prima. Met de Avensis, zoals ik hierboven al ergens schreef, eens een poosje in de winter op Energy Savers van Michelin (zaten bij levering onder de auto) gereden, wat een drama op sneeuw...
Als ik een winterband kan aanraden: Nokian WR D3 en (net geintroduceerd) Nokian WR D4. Fijne banden voor een redelijke prijs.