Vanaf 2km na de aflevering brandt het controlelampje van het bandenspanningscontrolesysteem. Mijn dealer is inmiddels tot de conclusie gekomen dat dit wordt veroorzaakt door het ontbreken van sensoren in mijn winterwielen / banden. Ik heb namelijk mijn 18" Fortuna winterwielen meegenomen van mijn oude V60 en die had nog geen bandenspanningscontrolesysteem (leuk scrabble woord!). De dealer had zich dat niet gerealiseerd toen de afspraak werd gemaakt om mijn "oude" winterwielen mee te nemen.
Het brandende lampje schijnt niet uit te schakelen te zijn en bovendien is het systeem op nieuwe auto's verplicht. Ik mag dus eigenlijk niet zo blijven rijden. Op dit moment zoekt men uit wat de mogelijkheden zijn om het probleem op te lossen:
- De sensoren uit de wielen waarop de D6 is afgeleverd (en die nu onder mijn oude V60 zitten) slopen en monteren in mijn Fortuna's;
- Nieuwe sensoren bestellen en monteren in mijn huidige Fortuna's;
- De Fortuna's weer onder mijn oude V60 leggen (nu van mijn ouders) en voor mijn D6 een nieuwe set winterwielen met sensoren aanschaffen.
Ik neig er nu naar om in dat geval wederom voor de Fortuna's te kiezen. Maar ook de 18" Sleipner staan volgens mij erg fraai onder mijn auto. Wat is wijsheid?
Voor het idee nog even een plaatje van de huidige setup: