Nieuw op het forum, na een v40 en v70 nu terug naar een 940 (2.3 turbo uit 1992). dolgelukkig mee, wat een prachtige wagen (ook al verklaren mensen je voor gek, Volvo liefhebbers snappen waarom). twee weken geleden aangeschaft met een goed gevoel (onderhoudshistorie aanwezig, alleen sinds 2014 geen groot onderhoud meer gepleegd), gisteren voor een beurt/inspectie weggebracht en aardig geschrokken toen hij even de brug op ging...
koelvloeistof loopt eruit (alles zit onder aan de voorkant, waaronder distributieriem) -> waterpomp. er lag een flinke plas rode vloeistof binnen een paar minuten
olielek (nog niet bekend waar het zit)
remvloeistof moet vervangen worden
stuur draait zwaar
piep in koppeling bij optrekken
accu zwak
schokbreker achter moet vervangen
Ik heb weinig verstand van auto's maar wel de wil en tijd om wat dingen zelf te gaan proberen. Pomp heb ik vandaag laten doen, remvloeistof en accu ook. maar nu is het geld op aan het raken en ik wil zelf aan de slag.
heb ik aan het Haynes handboek (zojuist bezorgd) en wat basis gereedschap genoeg om me te wagen aan de distributieriem?
Ik zoek me een ongeluk op youtube en fora maar een duidelijke 'doe het zelf' instructie heb ik nog niet gevonden (misschien de vrouw even laten zoeken??

Zelfde vraag heb ik voor de schokbreker... zelf aan wagen of liever laten doen?
En een olie lek, hoe kom ik erachter waar dit zit?
Zin in een uitdaging, maar kan wel wat hulp gebruiken. Alle hulp, linkjes naar youtube of discussies op dit forum zijn welkom!
Groeten
Jeroen