reparaties

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
berndw
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44

Vorige week de auto naar de specialist gebracht. Ik hoorde nog steeds af en toe een suizend geluid bij gasgeven. Tevens ging het motorlampje branden. Nu tegelijk, dus ik dacht dat zal wel met elkaar te maken hebben.

Nou, daar komt het.
Geluid kwam van dynamo. Deze was compleet kapot. Tevens carterventilatie aan vervanging toe.
Carterventilatie incl. montage 570 euro
dynamo montage 120 euro. Kon ik kiezen uit nieuw (500 euro) of gebruikt (150) euro. Gebruikt gekozen, want de kosten liepen toch al aardig op.
Alles goed en wel gemonteerd, tijdens testrit blijkt dat de wiellager achter ook helemaal naar de knoppen is. Vervangen kost 300 euro.
Oliewisseltje erbij, komt het totaal op zo'n 1300 euro.

Daar zat ik net niet op te wachten eigenlijk en valt behoorlijk tegen voor een auto die ik pas 4 maanden heb. Ik heb wel 6mnd garantie op draaiende delen, maar ik neem aan dat dit soort dingen daar niet bij horen.

Enige positieve aan dit verhaal is dat de accu zelf nog goed was en dus niet vervangen hoefde te worden ^_^

Ik hoop dat ik er hierna weer even tegenaan kan. pff
Sorry, maar ik moest het even kwijt, en zo kan ik thuis weer doen alsof er niks aan de hand is. Hoort erbij, risico van tweedehands auto bla bla bla.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)

Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24604
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Tsja ik weet niet hoe je de garantie hebt afgesproken maar een dynamo en wiellager draaien behoorlijk. Carterventilatie is iets wat Volvo niet standaard in onderhoud voorschrijft, dus daar kan je niets over zeggen. Was er reden om aan te nemen die te vervangen?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Ik had garantie op draaiende delen, men bedoeld in de regel daarmee het draaiende deel van je onderblok en je versnellingsbak. Maar dat is mijn ervaring.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2338
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Dat kan inderdaad een tegenvaller zijn, maar heb je geen aankoopkeuring laten doen dan? En waar loopt de garantie, niet bij de garage waar je hem hebt laten herstellen?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

Ik zou op zijn minst proberen aanspraak op de garantie te maken. Al zou je maar een deel vergoed krijgen, scheelt altijd. Succes!
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28657
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is een goed plan, probeer iets van garantie te krijgen, scheelt mogelijk in de kosten die je hebt.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Als je toch garantie wil neem dan complete garantie , draaiende delen.... daar klets de eerste beste monteur zich onder uit
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ach man waar heb je het over. Zal ik even.........

In 2015 het navolgende om de oren gehad:

* condensor kapot: 505 euro
* schokbreker achter lek, twee vervangen: 1300 euro
* aircopomp vastgeslagen: 1000 euro (gelijk maar een oliewissel, serviceinterval reset en remblokken voor zaten doen)

En toen, als kers op de slagroom, de cilinderkop kapot. En alleen die kop kost al 2200 euro in de BTW, daar komen de pakkingen, bouten 3 verstuivers a 150 euro/st. Nog even overheen en niet te vergeten de uren.

Ik bedoel maar, het kan altijd gekker.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
berndw
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44

Ok, daar kan ik inderdaad niet overheen. Haha dan was ik ongeveer failliet geweest.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)

Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
Gebruikersavatar
berndw
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44

evert65 schreef: Als je toch garantie wil neem dan complete garantie , draaiende delen.... daar klets de eerste beste monteur zich onder uit
Snap ik, ik heb ook geen extra garantie genomen. Maar dit was standaard.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)

Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28657
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

V70/2.4D/2003 schreef: Ach man waar heb je het over. Zal ik even.........

In 2015 het navolgende om de oren gehad:

* condensor kapot: 505 euro
* schokbreker achter lek, twee vervangen: 1300 euro
* aircopomp vastgeslagen: 1000 euro (gelijk maar een oliewissel, serviceinterval reset en remblokken voor zaten doen)

En toen, als kers op de slagroom, de cilinderkop kapot. En alleen die kop kost al 2200 euro in de BTW, daar komen de pakkingen, bouten 3 verstuivers a 150 euro/st. Nog even overheen en niet te vergeten de uren.

Ik bedoel maar, het kan altijd gekker.
Jij bent wel de pech kampioen van 2015, wat een ellende als je het zo leest.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

Ken die frustratie maar al te goed, vanaf aug 2015 al een 3500 uitgegevene , auto is 10 jaar, bere content van de auto en wil er maar geen afscheid van nemen, telkens weer wat geld er in steken in de hoop dat dat het laatste was.

En nu gaat de kofferbak ineens niet meer open, waarom maakt Volvo zo goede autos die na 10 jaar ineens zo zwaar kapot gaan?

Ik hoop dat ik er met nog eens 1500 vanaf ben voor een paar jaar.

Wordt er bijna emotioneel van... :-)
Gebruikersavatar
berndw
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44

Ja het is gewoon vervelend. Kijk ik val niet om van 1000 euro, maar het moet niet te vaak gebeuren. Je koopt een volvo toch ook voor de betrouwbaarheid. En het rijdt zo lekker, haha. Maargoed ik hoop dat ik er weer een paar jaar zonder grote tegenslagen tegenaan kan. Hij rijdt in ieder geval weer als een zonnetje..
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)

Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28657
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

BG_Volvoforum schreef: Ken die frustratie maar al te goed, vanaf aug 2015 al een 3500 uitgegevene , auto is 10 jaar, bere content van de auto en wil er maar geen afscheid van nemen, telkens weer wat geld er in steken in de hoop dat dat het laatste was.

En nu gaat de kofferbak ineens niet meer open, waarom maakt Volvo zo goede autos die na 10 jaar ineens zo zwaar kapot gaan?

Ik hoop dat ik er met nog eens 1500 vanaf ben voor een paar jaar.

Wordt er bijna emotioneel van... :-)
Het is economisch wel de bedoeling dat er ook weer nieuwere Volvo's worden gekocht dus is een bepaalde levensduur ingebouwd. Volvorijders zijn meesters in het oprekken van de levensduur van hun auto en dat kost vaak veel geld.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

Ik heb al reelijk wat auto's versleten, en telkens als de wagen rijp was om op te geven, was ik blij genoeg om een nieuwe te kopen, maar, met de Volvo is dat compleet anders, weg ermee en ne nieuwe,snap het zelf niet waarom ik dat niet doe.
marcelrood
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 03.03.2015 - 19:35

Ik ken het gevoel...bergen geld gaan erin. En elke keer hoop je dat dit dan het laatste was...hij rijdt zo lekker...

heb de auto nu 4 jaar v50 t5 3500 armer...

Van diverse sensoren slangen draagarmrubbers dynamo accu etc etc...

Maar ja...accepteer.

ik hoop nog steeds dat het goed gaat komen vertrouwen is wel weg...
Garage zegt is goede auto...

Voor hun omzet...ha ha

Hopen op betere tijden ik leef met jullie mee.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Herfst vorig jaar airco a E 1.500, toen grote beurt met distributie en nog wat zaken weer E 1.500 en nu net te horen gekregen dat er op korte termijn weer ca. E 2.500 aankomt... Allemaal passend bij de kilometerstand (300.000), maar toch erg zuur. Helaas heb je met dit soort bedragen bijbetalen nog steeds geen fatsoenlijke vervanger, waarvan je zeker weet dat je deze kosten niet meer krijgt...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
YannickC
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 02.02.2011 - 20:52
Locatie: BE

Hier ook wat pech gehad bij aankoop van mijn v50 2.0d 2008 die nog nochtans correct onderhouden was en er goed uit ziet.

- gezeik met roetfilter (geen complete verassing)
Was nochtans vervangen op 100dkm door volvo zelf. dus op moment van aankoop was deze 45dkm oud.
Roetfilter opzich was geen probleem, maar wel de drukverschil sensor die was lastig deed + verduurd buisje van luchtdruksensor.
En als extraatje kwam er nog een defect sensor bij van de additief tank... Dan maar korte metten gemaakt (had ik veel eerder moeten doen...)

- de alternator dacht ook even te zoemen... Die heb ik dan maar direct vervangen...
Nooit gehad bij mijn v40, maar zal dus gewoon pech zijn.

- lekke stofhoes cardan as. --> normale stijtage....

- airco werkte niet, nu laten bijvullen en lijkt correct te werken.
Bij de vacuumtest van de airco bijvul installatie was er allesinds niets gevonden van lekjes...
Dit zie ik voorlopig als gewoon onderhoud (als die hopelijk toch niet lek is binnen 6 maand ofzo...)

- dan blijkt er nog een lek in de einddemper te zijn... Ik rijd er lekker mee door tot de volgende keuring.
Maar naar mijn gevoel mag dit niet echt na 150dkm.

- nu wou ik onlangs mijn lichten bijregelen. --> regelschroef zegt krak....
Andere kant was ook al afgebroken heb ik dan later gezien...
In theorie moet ik dus andere lichtblokken steken. Maar ik denk hier wel nog een oplossing voor te kunnen "fixen".
Ik weet wel dat dit meer voor komt, ook met andere topmerken, maar toch zou dit iets steviger mogen zijn lijkt me...

- Basis radio "performance" was barslecht. Ook iets wat ik op voorhand wist en niet zie als defect,
maar heb wel +- 600 euro geïnvesteerd in wat speakers, amp, .... om het geluid naar een ander niveau te brengen.

Ik hoop dus ook dat de kosten nu even wat binnen de perken blijven....
Gelukkig kan ik veel zelf en heb ik veel dingen zelf kunnen herstellen en onderzoeken...
Maar ik kan me best voorstellen moest een "normale" niet technische persoon deze wagen kopen dat die ook al gevloekt zou hebben op de kosten.
Maar goed, ik heb hem gekocht zonder garantie van een particulier voor een scherpe prijs. Die prijs compenseerde dan ook deze tekortkomingen.
En het voordeel is dat ik dan weer wat bijgeleerd heb, en ook weet waar ik aan toe ben.
loely
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.04.2016 - 15:05
Locatie: HEERS

Citaat geschreven door V70/2.4D/2003

Ach man waar heb je het over. Zal ik even.........

In 2015 het navolgende om de oren gehad:

* condensor kapot: 505 euro
[bcolor=#FF4080]* schokbreker achter lek, twee vervangen: 1300 euro[/bcolor]
* aircopomp vastgeslagen: 1000 euro (gelijk maar een oliewissel, serviceinterval reset en remblokken voor zaten doen)

En toen, als kers op de slagroom, de cilinderkop kapot. En alleen die kop kost al 2200 euro in de BTW, daar komen de pakkingen, bouten 3 verstuivers a 150 euro/st. Nog even overheen en niet te vergeten de uren.

Ik bedoel maar, het kan altijd gekker.


Ik weet niet wat de winstmarge is in de garage maar bvb 2 x TRW achter dempers kosten hier 350€ ex montage maar dat duurt toch geen dag.
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

garagisten vaak bruto prijzen op vervangingsdelen, zegmaar de volle adviesprijs terwijl je weet dat elders je hoe dan ook goedkoper uit bent met inkoop van die onderdelen. Logisch ze moeten geld verdienen.

Vaak rekent men ook geen losse prijzen meer voor uren en onderdelen maar word alles in een pakketprijs gegoten. Voordeel voor klant, wanneer er complicaties izjn en het vervangen veel langer duurt kost het je niets extra tov de afgegeven pakketprijs.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”