Uitlaat brandstofverwarming
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 06.09.2009 - 19:07
Ja, dat moet 'm zijn, te zien aan de enorme roetlaag rechtsboven op de foto...
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2384
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
De uitstoot kan wellicht ooit wel een puntje worden, maar dan vanwege CO2/NOx, een eenmaal goed brandende standkachel zou (in theorie) geen roet moeten uitstoten omdat er dan sprake zou moeten zijn van volledige verbranding van de brandstof. De ventilator zou nl. moeten zorgen voor een overschot aan zuurstof.
Maar ik kan mij zo niet voorstellen dat er (snel) een regeling specifiek voor standkachels komt, lijkt mij en te klein aantal tov andere 'vervuilers'. Maar goed, er worden wel meer voorstellen gedaan of beslissingen genomen die mijn voorstellingsvermogen overstijgen. (Wat natuurlijk ook iets over mijn voorstellingsvermogen zou kunnen zeggen...
)
Mocht de vieze afzetting op de voorwielen aan de standkachel te wijten zijn, zou dat m.i. ook wel eens aan de condens neerslag als gevolg van de warme lucht die (bij stilstand) rond de koude velg 'walmt' kunnen liggen. Aan een vochtige velg blijft nu eenmaal meer viezigheid plakken.
Is me nog niet eerder opgevallen dat wij hebben er last van hebben. Het uitlaatpijpje zit bij ons wel vóór het linker voorwiel, dus dan zou links ook viezer moeten zijn. Zal er eens op letten.
Maar ik kan mij zo niet voorstellen dat er (snel) een regeling specifiek voor standkachels komt, lijkt mij en te klein aantal tov andere 'vervuilers'. Maar goed, er worden wel meer voorstellen gedaan of beslissingen genomen die mijn voorstellingsvermogen overstijgen. (Wat natuurlijk ook iets over mijn voorstellingsvermogen zou kunnen zeggen...


Mocht de vieze afzetting op de voorwielen aan de standkachel te wijten zijn, zou dat m.i. ook wel eens aan de condens neerslag als gevolg van de warme lucht die (bij stilstand) rond de koude velg 'walmt' kunnen liggen. Aan een vochtige velg blijft nu eenmaal meer viezigheid plakken.
Is me nog niet eerder opgevallen dat wij hebben er last van hebben. Het uitlaatpijpje zit bij ons wel vóór het linker voorwiel, dus dan zou links ook viezer moeten zijn. Zal er eens op letten.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- henkchroom
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
- Contacteer:
Vandaag bij de dealer geweest voor de smerige rechter voorvelg.
Het komt niet van de uitlaat van de standkachel. Deze zit achter het voorwiel en blaast naar achteren. (zie ook foto Hakan)
Volgens de dealer is het stof van de remblokken en het komt het omdat er onvoldoende met de remblokken geremd wordt. 90.000 km en de remblokken nog niet voor de helft versleten.
De remblokken kunnen waarschijnlijk niet goed meer bewegen. Zijn vast gaan zitten vanwege het weinige gebruik
De buitenkant is van de schijf heeft een rare blauwige kleur en de helft van de binnenkant van de schijf is ook helemaal verroest.
Ze gaan nu de schijven en blokken vervangen.
Het komt niet van de uitlaat van de standkachel. Deze zit achter het voorwiel en blaast naar achteren. (zie ook foto Hakan)
Volgens de dealer is het stof van de remblokken en het komt het omdat er onvoldoende met de remblokken geremd wordt. 90.000 km en de remblokken nog niet voor de helft versleten.
De remblokken kunnen waarschijnlijk niet goed meer bewegen. Zijn vast gaan zitten vanwege het weinige gebruik
De buitenkant is van de schijf heeft een rare blauwige kleur en de helft van de binnenkant van de schijf is ook helemaal verroest.
Ze gaan nu de schijven en blokken vervangen.