Nog niet hier genoemd, maar een Volco estate hoort wat mij betreft dakrails te hebben (zwart of zilver),
vind ze zonder wel een beetje kaal.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Mee eens, fraai is ie zeker - ook nog gezien de introductie in 2008, nog steeds een zeer actueel model.
Met dakrails alleen fraaier.
(ik parkeer aan het water, dan zijn dakrails ook nog eens handig om je aan vast te houden bij uitstappen, en uiteraard voor de ski box een paar keer epr jaar).
Kijk ook maar eens naar de 2 auto's op de foto van @Paul bovenaan dit topic, zie je de verschillen.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Ik krijg bij een nieuwe meer centjes voor de v40, waarmee het bij te betalen bedrag gelijk is aan een nieuwe d3 als bij bij deze blauwe uit Arnhem.
Maar dan upgrade ik hem graag naar een d4 gt. En hebben inderdaad allemaal estateline.
Nu dan een zwarte met zwart en familyline. Of blauwe met cognac...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Volvo heeft trouwens altijd een piek in het "oude" model als er een nieuwe komt.
En ben nooit rouwig geweest met de laatste series, V50 waa daarom full option, c30... Dus hij past keurig in het rijtje
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Ja, bijna allemaal helemaal vol, een aantal met estate line, aantal zonder. Maar allemaal sowieso met family line. En ook met de verschillende kleuren interieur die mogelijk waren/zijn op de Polar+.
PGV70 schreef:
Nog niet hier genoemd, maar een Volvo estate hoort wat mij betreft dakrails te hebben (zwart of zilver),
vind ze zonder wel een beetje kaal.
Oneens, die lelijke (en lawaai veroorzakende) rails komen er bij mij nooit op. (of ze gaan er per opdracht direct af bij aankoop.) Een achterspoiler daarentegen is altijd aanwezig. Zowel op mijn vorige V40 als nu ook op mijn huidige V70.
PGV70 schreef:
Nog niet hier genoemd, maar een Volvo estate hoort wat mij betreft dakrails te hebben (zwart of zilver),
vind ze zonder wel een beetje kaal.
Oneens, die lelijke (en lawaai veroorzakende) rails komen er bij mij nooit op. (of ze gaan er per opdracht direct af bij aankoop.) Een achterspoiler daarentegen is altijd aanwezig. Zowel op mijn vorige V40 als nu ook op mijn huidige V70.
Smaken verschillen Zonder dakrails laat ik een V70 staan. Wist overigens niet dat ze (veel?) lawaai maken?
'23-heden: Tesla model Y
'19-'23: Superb combi 1.5 TSI DSG etc...
'16-'19: Superb combi 1.6 TDI
'11-'16: V70 DRIVe (D2) MY12 professional line
'08-'11: C4 Grand Picasso 2.0 HDI
'05-'08: V50 2.0 D
Lawaai? Is me nog niet opgevallen. Misschien als je de allesbranders er op laat zitten?
Een V70 hoort 2 dingen te hebben: rails en spoiler .
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
De mijne heeft een kaal dak en een kale bips. Waarbij de kale bips mij het meeste stoort qua looks. Het dak vindt ik wel oké.
De vorige V70N had een kale bips maar heeft een spoiler gekregen toen ik hem net had. Ik moet zeggen de V70N heeft een spoiler gewoon voor de looks nodig.... althans dat is mijn bescheiden mening.
Die auto was overigens ook Magic Blue.... Hoe verzin je het......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!! Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Paul schreef:
Maar volgens mij kunnen die er niet af zonder schade?
Jawel, maar dan moet er een nieuwe strip geplaatst worden zonder de railbevestiging.
En ik heb die (on)dingen op mijn zakelijk gebakje. Met een beetje snelheid en wind heb ik daardoor een irritant geruis van mijn dak.
Volvo zal dat wellicht beter hebben maar ik vind het lelijk en ondingen. (Ieder zijn mening toch)
Paul schreef:
Maar volgens mij kunnen die er niet af zonder schade?
Jawel, maar dan moet er een nieuwe strip geplaatst worden zonder de railbevestiging.
.....
Klopt bij de V70N, die jij hebt, maar voor zover ik dat begrepen heb dacht ik toch dat dat niet op gaat voor de NN, net zoals nivomats bij de NN niet achteraf te plaatsen zijn.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue