DIT is de nieuwe Volvo V90!!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nee maar 9 van de 10 mensen die hier op bezoek komen rijden Volvo...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
is deze te bewonderen op de auto rai eind april?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2770
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Net als Quato vrees ik voor de bench, hoewel de onze waarschijnlijk een slag kleiner is. Dat de kofferbak minder effectief te beladen is, is me in ieder geval wel duidelijk, heb het zelf met de Superb ervaren. En kom nu niet aan dat dat nu eenmaal beter verkoopt, want bv de Passat is ook behoorlijk recht van achteren. En die bungelt nu niet bepaald onderaan in de verkoopstatistieken
En wat ik er verder van vindt? Hij is mooi maar van buiten niet zo onderscheidend als de V70. In de details zie je wel duidelijk dat het een Volvo is maar vooral van opzij en van achteren is'ie op hoofdlijnen redelijk inwisselbaar met een Audi of BMW. Binnen is een ander verhaal, daar is'ie uniek en onwijs mooi. Enfin, eerst maar eens in real lief zien.
Laat ik mijn voorlopig oordeel zo uitdrukken: vanaf het moment dat de 850 uit kwam, was dat voor mij een "must have", een rol die die de daarop volgende V70's met verve over genomen hebben. Dus toen ik me vorig jaar eindelijk een V70 kon veroorloven, was dat een jongensdroom die uit kwam. Vooralsnog is de V90 nog geen opvolger voor dat gevoel.
En wat ik er verder van vindt? Hij is mooi maar van buiten niet zo onderscheidend als de V70. In de details zie je wel duidelijk dat het een Volvo is maar vooral van opzij en van achteren is'ie op hoofdlijnen redelijk inwisselbaar met een Audi of BMW. Binnen is een ander verhaal, daar is'ie uniek en onwijs mooi. Enfin, eerst maar eens in real lief zien.
Laat ik mijn voorlopig oordeel zo uitdrukken: vanaf het moment dat de 850 uit kwam, was dat voor mij een "must have", een rol die die de daarop volgende V70's met verve over genomen hebben. Dus toen ik me vorig jaar eindelijk een V70 kon veroorloven, was dat een jongensdroom die uit kwam. Vooralsnog is de V90 nog geen opvolger voor dat gevoel.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- trimitie
- 4th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
- Locatie: Oostende
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Er is geen auto rai in april dit jaar, er is helemaal geen auto rai meer.wim de jong schreef: is deze te bewonderen op de auto rai eind april?
http://www.autoweek.nl/nieuws/34081/aut ... -niet-door
laatste Volvo (960) verkocht
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10763
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Prachtig product geworden. New Design, new lifestyle product, new concept, new markets..... Gevoelsmatig denk ik dat Volvo V90 een groot kassucces gaat worden. Mijn menig is dat Volvo er in is geslaagd een compleet nieuwe auto te bouwen die niet op zijn voorganger lijkt, enop de voorganger van zijn voorganger, en op de voorganger van zijn voorganger zijn voorganger..... Audi is daar meester in om auto's op zijn voorgangers te laten lijken. Niet dat dat slecht is maar toch. MB idem en BMW ook. Wat te vinden van VW en Skoda. Allemaal merken die bang zijn om een new design in de markt te zetten. Volvo maakt die stap wel en gaat zijn rechte achterzijde concept verlaten. Iets wat de grote marktvraag niet meer wil. Die zijn op zoek naar Sportswagon concepten. Het Imago vd V70 was ook vaak dat daar mannen met een zekere leeftijd in rijden en daarbij passende grijze haren. Dat Imago daar wil men vanaf. Kijk hoe goed Volvo dat gelukt is met de V60 Modellen. Wat te denken van het V40 concept? Vele jonge mensen die een Volvo appreciëren. Lees je goed mensen, dus ook dames en 20'ers.
Ik zeg dat Volvo met de new design V90 een sportiever publiek gaat trekken en dat MB, BMW, Audi het zeker gaan merken. Ik hoop alleen dat Volvo qua prijsstelling zich niet uit de markt prijst en ergens vanaf de 42K de auto in de markt gaat zetten. En voor de zakelijke rijders een soort van Business Edition Model gaan vermarkten.
Ik zeg dat Volvo met de new design V90 een sportiever publiek gaat trekken en dat MB, BMW, Audi het zeker gaan merken. Ik hoop alleen dat Volvo qua prijsstelling zich niet uit de markt prijst en ergens vanaf de 42K de auto in de markt gaat zetten. En voor de zakelijke rijders een soort van Business Edition Model gaan vermarkten.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Sejus
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 02.04.2012 - 20:23
- Locatie: Barendrecht
Meesterzet van Volvo. Met hetzelfde blijven doen is zelden iemand succesvol gebleven (Porsche daargelaten).
De nieuwe V90 is een lel van een wagen die zich op meerdere vlakken onderscheid van zijn concurrenten in het (hogere) segment.
Als dit het nieuwe Volvo is, gaan we een mooie toekomst tegemoet!
De nieuwe V90 is een lel van een wagen die zich op meerdere vlakken onderscheid van zijn concurrenten in het (hogere) segment.
Als dit het nieuwe Volvo is, gaan we een mooie toekomst tegemoet!
V40 T3, 2017, 150.000km // V60 T3, 2012, 235.000km // C30 1.8, 2007, 230.000km // S60 2.4, 2006, 211.000km // S40 1.8, 2002, 230.000km // 440 1.8i, 1997, 175.000km // 850 2.5 10V, 1995, 550.000km
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3193
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Mooi gesproken HansHans oet Twent schreef: Prachtig product geworden. New Design, new lifestyle product, new concept, new markets..... Gevoelsmatig denk ik dat Volvo V90 een groot kassucces gaat worden. Mijn menig is dat Volvo er in is geslaagd een compleet nieuwe auto te bouwen die niet op zijn voorganger lijkt, enop de voorganger van zijn voorganger, en op de voorganger van zijn voorganger zijn voorganger..... Audi is daar meester in om auto's op zijn voorgangers te laten lijken. Niet dat dat slecht is maar toch. MB idem en BMW ook. Wat te vinden van VW en Skoda. Allemaal merken die bang zijn om een new design in de markt te zetten. Volvo maakt die stap wel en gaat zijn rechte achterzijde concept verlaten. Iets wat de grote marktvraag niet meer wil. Die zijn op zoek naar Sportswagon concepten. Het Imago vd V70 was ook vaak dat daar mannen met een zekere leeftijd in rijden en daarbij passende grijze haren. Dat Imago daar wil men vanaf. Kijk hoe goed Volvo dat gelukt is met de V60 Modellen. Wat te denken van het V40 concept? Vele jonge mensen die een Volvo appreciëren. Lees je goed mensen, dus ook dames en 20'ers.
Ik zeg dat Volvo met de new design V90 een sportiever publiek gaat trekken en dat MB, BMW, Audi het zeker gaan merken. Ik hoop alleen dat Volvo qua prijsstelling zich niet uit de markt prijst en ergens vanaf de 42K de auto in de markt gaat zetten. En voor de zakelijke rijders een soort van Business Edition Model gaan vermarkten.
+1
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Hele mooie auto, alleen wel 1 groot punt van zorg. Een groot deel van het dashboard, zowel weergave als bediening, is op basis van computerdisplay en tablet techniek (net als de nieuwe XC90). Dat is heel mooi, maar het probleem is dat Volvo gewoon niet zo goed is met deze techniek. Je leest over de XC90 al heel wat onhebbelijkheden in de ICT systemen in de auto. Ik ben bang, gezien de trackrecord van Volvo en ICT, dat daar niet snel verbetering in zal komen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5306
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
De "tablet" in de XC90 werkt prima en wordt ook door de autopers geroemd. Met VOC is wat gedoe en er zijn wat software functies zoals driver profile en het afschakelen van ACC naar CC nog niet beschikbaar maar dat heeft niets te maken met of het display wel of niet voldoet.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10763
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
NielsPHEV schreef: De "tablet" in de XC90 werkt prima en wordt ook door de autopers geroemd. Met VOC is wat gedoe en er zijn wat software functies zoals driver profile en het afschakelen van ACC naar CC nog niet beschikbaar maar dat heeft niets te maken met of het display wel of niet voldoet.
Eensch! Alles wordt ontwikkeld en door ontwikkeld. Reken er maar op dat er bij Volvo voldoende mensen er op gezet worden om deze rijdende computers goed voor elkaar te krijgen. Ik maak me er daar totaal geen zorgen over. Vergeet niet dat er bij de andere merken op deze wereld ook issues zijn die wij hier niet lezen. Ik noem één voorbeeld Tesla....... Prachtig innovatief concept absoluut. Toch zie ik er regelmatig één langs de kant van de weg staan, of achter op een afsleper. Ook dat concept wordt steeds verder doorontwikkeld. En wat denk je van ons mensen/consumenten. Wij stellen veel te veel eisen, zijn enorm verwend en zijn zelden tevreden. En door de communicatiemiddelen worden we zo gemaakt en beïnvloed. Ook daar heeft de autofabrikant mee te maken.
Ik ben tevreden met wat ik heb. En nogmaals de nieuwe V90 is voor mij een absolute waardige opvolger van mijn huidige V70. Of dat realistisch is zien we over ruim een jaar wel.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- V60_PHEV
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05
Volvo Cars Nederland doet boekje open over de vanafprijs
45.000 euro voor de V90 en 2000 minder voor de S90.
Ruim goedkoper dan een 5-serie of A6
45.000 euro voor de V90 en 2000 minder voor de S90.
Ruim goedkoper dan een 5-serie of A6
Laatst gewijzigd door V60_PHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30335
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat klinkt hoopvol, nu maar afwachten op de definitieve prijsstelling en uitrusting van de V90.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En dan heb je een Kinetic met gloeilampen lijkt me... Ik was een S90 aan het samenstellen in Belgie en daar zat ik zonder BPM al op 70k geloof ik hihi D3 GT...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21740
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
De Duitse filosofie hierachter is de tweedehands prijs. Als je een totaal nieuwe auto op de markt zet die zo enorm anders is dan zijn voorganger is die voorganger direct veel minder waard. Kijk bij Toyota: hoeveel verschillende Carina's hebben we gezien?Hans oet Twent schreef: Prachtig product geworden. New Design, new lifestyle product, new concept, new markets..... Gevoelsmatig denk ik dat Volvo V90 een groot kassucces gaat worden. Mijn menig is dat Volvo er in is geslaagd een compleet nieuwe auto te bouwen die niet op zijn voorganger lijkt, enop de voorganger van zijn voorganger, en op de voorganger van zijn voorganger zijn voorganger..... Audi is daar meester in om auto's op zijn voorgangers te laten lijken. Niet dat dat slecht is maar toch. MB idem en BMW ook. Wat te vinden van VW en Skoda. Allemaal merken die bang zijn om een new design in de markt te zetten. Volvo maakt die stap wel en gaat zijn rechte achterzijde concept verlaten. Iets wat de grote marktvraag niet meer wil. Die zijn op zoek naar Sportswagon concepten. Het Imago vd V70 was ook vaak dat daar mannen met een zekere leeftijd in rijden en daarbij passende grijze haren. Dat Imago daar wil men vanaf. Kijk hoe goed Volvo dat gelukt is met de V60 Modellen. Wat te denken van het V40 concept? Vele jonge mensen die een Volvo appreciëren. Lees je goed mensen, dus ook dames en 20'ers.
Ik zeg dat Volvo met de new design V90 een sportiever publiek gaat trekken en dat MB, BMW, Audi het zeker gaan merken. Ik hoop alleen dat Volvo qua prijsstelling zich niet uit de markt prijst en ergens vanaf de 42K de auto in de markt gaat zetten. En voor de zakelijke rijders een soort van Business Edition Model gaan vermarkten.
De nieuwste AUDI ziet er net even anders uit dan de vorige en de enige reden is dat de vorige aantrekkelijk blijft voor de occasionhandel, zonder meteen "oud" te zijn.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Tsja, ik weet het nog niet. Ben niet echt laaiend enthousiast. Achterklep is me eigenlijk ook veel te schuin en het is / lijkt me wel een enorm lang ding. En wat zou er nog volgen voor de huidige XC70 ? Een XC90 is me gewoon te duur (zwaar) en te groot. Een XC60 eigenlijk wel aardig, maar qua achterbak blijkt deze weer net ff te klein..
En zoals je zegt Paul, ik denk dat een beetje leuk samengestelde V90 echt wel richting 70-80mille gaat. Vaak duurt het een jaartje of 2 voor er wat leuke pakketten komen die samen met een Momentum een leuke basis kunnen vormen. Ook opbouw van de motoren zal me benieuwen hier in Nederland. Of kan ik de S90 aanhouden?
Kortom: wellicht toch maar es goed zoeken naar een zilvergrijze inscription D5 AWD van 2015 met weinig kms..?
En zoals je zegt Paul, ik denk dat een beetje leuk samengestelde V90 echt wel richting 70-80mille gaat. Vaak duurt het een jaartje of 2 voor er wat leuke pakketten komen die samen met een Momentum een leuke basis kunnen vormen. Ook opbouw van de motoren zal me benieuwen hier in Nederland. Of kan ik de S90 aanhouden?
Kortom: wellicht toch maar es goed zoeken naar een zilvergrijze inscription D5 AWD van 2015 met weinig kms..?

2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Volvo v90 Engine specs:
https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... oad/174208
En nieuwe t8 folder met uitleg over de opbouw van de t8:
https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... oad/174216
Edit: even printscreens toegevoegd
https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... oad/174208
En nieuwe t8 folder met uitleg over de opbouw van de t8:
https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... oad/174216
Edit: even printscreens toegevoegd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wanneer komt Volvo met een D6 of D7 voor de nieuwere modellen?