
Doodzonde
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Mijn Cocker hoor ik in zijn bench achterin de V70 ook niet klagen 

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20995
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik vond en vind die vierkante dingen nog steeds geweldig. In een Ford Taunus kon je ook languit slapen zonder je hoofd te stoten. We hebben er 3 gehad toen ik nog jong was en daar ging wat troep in als je op vakantie ging.lint schreef: De rechthoekige en vierkante auto's zijn verleden tijd, ook bij Volvo.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28600
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Mijn echtgenote heeft ook nog een vierkante V70 Classic met rechte achterkant, blijft een hele fraaie auto om te zien met veel ruimte.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
als "een honden manier" betekent dat mijn hond niet gewoon kan zitten of staan en om zich heen kan kijken zonder voldoende ruimte om z'n kop te hebben als ze van 's-ochtends vroeg tot 's-avonds laat in die auto moet bivakkeren doe ik het liever op mijn manier.......diesel01 schreef:Het is een hond en die moet je op een honden manier behandelen.ps-amazon schreef: iedereen heeft zo zijn reden om een bepaald type auto te kopen; in ons geval is dat de mogelijkheid om onze stevige hond mee te kunnen nemen en die moet dan voldoende "hoofdruimte" hebben; dat wordt dus, ongeacht merk, steeds lastiger door het schuiner aflopen van de achterkleppen; de vloerafmetingen zijn vaak niet het probleem, wel de plafondafmetingen, bij onze keuzes voor redelijk betaalbare auto's is de laatste jaren ook altijd een Volvo in beeld geweest, maar steeds afgevallen ivm die ruimte achterin; kortom: er zijn genoeg kopers waarvoor de kubieke centimeters wel doorslaggevend zijn
Mijn XC heeft ook een aflopende klep maar heb onze Duitse staande korthaar reu nog niet horen klagen dat hij meer hoofdruimte nodig heeft..
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
vind je het gek...V70/2.4D/2003 schreef: Mijn Cocker hoor ik in zijn bench achterin de V70 ook niet klagen![]()

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21045
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Je moet nogal een Dog hebben wil hij niet in de V90/V/XC60 kunnen zitten en dat weet jij ook wel, daar doet een schuin kleppie niets aan af.
Dat de eigenaar niet wil inzien dat de nieuw kopers dit aanspreekt en 70 tot 80k neertelt om een Volvo nieuwe stijl te rijden daar heeft Volvo selected used car voor en kan er gewoon een gebruikte V70 gekocht worden.
Maar vertel eens past de hond een beetje in de Amazon?
Dat de eigenaar niet wil inzien dat de nieuw kopers dit aanspreekt en 70 tot 80k neertelt om een Volvo nieuwe stijl te rijden daar heeft Volvo selected used car voor en kan er gewoon een gebruikte V70 gekocht worden.
Maar vertel eens past de hond een beetje in de Amazon?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
+1Fulaks schreef: Zoals ik al schreef is het verdwijnen van de rechte achterklep voor mij persoonlijk geen issue, en ik zal er de eventuele aankoop niet van laten afhangen. Mijn gezin bestaat uit drie personen, en ook al gaat er wel eens een vierde persoon mee op vakantie, dan nog krijgen we er alles wel in met redelijk gemak.
Of je een luxe auto al dan niet als verhuiswagen gaat gebruiken ? Het is net een van de sterktes van de V70 om de ene dag een zakenauto te zijn, de andere dag een ruime reiswagen, dan weer volgeladen met mountainbikes en af en toe eens wat grote dingen vervoeren. De V van Versatility zeg maar. Ik doe elke zondag de ombouw van limousine naar vrijetijdsauto : alles eruit, bankje plat en mountainbike en gerief erin. Tegen zondagnamiddag is de auto weer klaar voor de werkweek, en zie je niets meer van de weekendactiviteiten.
Los daarvan vind ik de rechte achterklep niet alleen praktisch maar ook wel mooi en onderscheidend, en vind ik het toch een beetje jammer dat die nu verdwijnt. Mag ik a.u.b. ?
ik Had voor mijn zelf deze zomer de keuze
BMW 520D
Jaguar XF 2,2D
of mijn huidige V70 D4
Het probleem lig bij mijn of liever gezegd mijn klanten.
De 2 eerste autos worden hier in Holland niet geaccepteerd voor een zelfstandige technisch specialist.
Terwijl de duurdere V70 wordt gezien als betrouwbaar veilige en degelijke auto.
Ik denk dat de V90 niet de zelfde uitstralling geeft als de huidige V70..
Als Saab rijder en liefhebber wil ik graag even recht zetten dat Saab niet door hun eigenzinnig om zeep geholpen maar door GM.
Als Ford de zelfde claims had gelegd bij Geely was Volvo ook ten onder gegaan....
Was één V90
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
zolang ik voor 20-30K nieuwe auto's kan kopen met een ruimteverdeling die mij het beste aanstaat ga ik niet een veelvoud daarvan uitgeven voor een Volvo die die ruimte vaak niet heeft; het zijn ongetwijfeld prima auto's, maar ze "passen" mij onder de huidige omstandigheden niet...diesel01 schreef: Je moet nogal een Dog hebben wil hij niet in de V90/V/XC60 kunnen zitten en dat weet jij ook wel, daar doet een schuin kleppie niets aan af.
Dat de eigenaar niet wil inzien dat de nieuw kopers dit aanspreekt en 70 tot 80k neertelt om een Volvo nieuwe stijl te rijden daar heeft Volvo selected used car voor en kan er gewoon een gebruikte V70 gekocht worden.
Maar vertel eens past de hond een beetje in de Amazon?
enne, over de Amazon gesproken...of de hond er in past of niet doet niet ter zake, daar wil ze niet in ....zit nl. geen airco in

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34
Die rechte achterklep was wel een uniek Volvo estate verschijnsel. Vanaf de Amazon zo ongeveer. Het is een behoorlijke verandering dat men nu capituleert voor de mainstream, maar dat is wat Volvo commercieel gezien ook wil, alle Zweedse praatjes ten spijt. Dat Zweedse vlaggetje ook, aan die stoelbekleding, net Fjallraven. Die enorme nadruk op het Zweedse begint mij behoorlijk de keel uit te hangen. Je kunt ook overdrijven.
Maar die achterklep; niet dat een schuine nu per se lelijk is, het ziet er nu chique uit. Maar het is toch een knieval. Het praktisch argument is wat mij betreft voornamelijk theoretisch; ik heb zelden of nooit die 'hoek' bovenin nodig gehad. Dan neem je teveel mee of je kunt beter een aanhanger huren. Te zien aan de afmetingen heeft Volvo de schuine klep met de daaraan verbonden ruimtebeperking opgelost door de laadruimte flink te verlengen tov de V70.
Het grappige is dat Volvo al sinds de jaren 80 (240 Turbo, 740 Turbo, 850R, de rondere V70N) probeert het hierboven genoemde behoudende intellectuele oudere imago af te schudden, en dat dat bij de opeenvolgende modellen toch steeds weer door een aantal mensen zo wordt gezien. Gelukkig maar zou ik zeggen, want een deel van het imago dat Volvo heeft opgebouwd is daar juist aan te danken, of men nu wil of niet. Overigens zijn het juist de senioren die het geld hebben voor dit soort auto's, niet de jeugd.
Overigens zijn de recent geïntroduceerde modellen juist zeer conservatief waar het om het soort auto's gaat, dit segment modellen zijn zo oud als de automobiel zelf. Een klassieke dure sedan, een klassieke dure stationcar en een (inmiddels) klassieke grote SUV; allemaal heel behoudende auto-soorten.
Ik ben daarom juist benieuwd met wat voor een wérkelijk vernieuwende modellen Volvo in de toekomst gaat komen. Iets wat we nog niet eerder in duizendvoud hebben gezien.
In feite is er weinig nieuws te vertellen over het fenomeen auto, afgezien van de introductie van wat digitale technieken en actieve veiligheidssystemen.
Dat rare ronde ding (het stuur) zit nog steeds precies op de zelfde plek als in de jaren 60. Idem voor de ventilatieroosters en de stoelen.
Na eindeloos soebatten is zelfs Volvo nu zover een auto deels op accu's te laten rijden, járen nadat Toyota daarom werd uitgelachen. Vernieuwend? Kom op.
Volvo zou werkelijk vernieuwend bezig zijn als ze van ieder nieuw model een compleet rijklare waterstofversie verkochten. Nu is het slechts door overheden afgedwongen milieu'vriendelijkheid'.
Maar goed, die achterklep dus, héél belangrijk...
Maar die achterklep; niet dat een schuine nu per se lelijk is, het ziet er nu chique uit. Maar het is toch een knieval. Het praktisch argument is wat mij betreft voornamelijk theoretisch; ik heb zelden of nooit die 'hoek' bovenin nodig gehad. Dan neem je teveel mee of je kunt beter een aanhanger huren. Te zien aan de afmetingen heeft Volvo de schuine klep met de daaraan verbonden ruimtebeperking opgelost door de laadruimte flink te verlengen tov de V70.
Het grappige is dat Volvo al sinds de jaren 80 (240 Turbo, 740 Turbo, 850R, de rondere V70N) probeert het hierboven genoemde behoudende intellectuele oudere imago af te schudden, en dat dat bij de opeenvolgende modellen toch steeds weer door een aantal mensen zo wordt gezien. Gelukkig maar zou ik zeggen, want een deel van het imago dat Volvo heeft opgebouwd is daar juist aan te danken, of men nu wil of niet. Overigens zijn het juist de senioren die het geld hebben voor dit soort auto's, niet de jeugd.
Overigens zijn de recent geïntroduceerde modellen juist zeer conservatief waar het om het soort auto's gaat, dit segment modellen zijn zo oud als de automobiel zelf. Een klassieke dure sedan, een klassieke dure stationcar en een (inmiddels) klassieke grote SUV; allemaal heel behoudende auto-soorten.
Ik ben daarom juist benieuwd met wat voor een wérkelijk vernieuwende modellen Volvo in de toekomst gaat komen. Iets wat we nog niet eerder in duizendvoud hebben gezien.
In feite is er weinig nieuws te vertellen over het fenomeen auto, afgezien van de introductie van wat digitale technieken en actieve veiligheidssystemen.
Dat rare ronde ding (het stuur) zit nog steeds precies op de zelfde plek als in de jaren 60. Idem voor de ventilatieroosters en de stoelen.
Na eindeloos soebatten is zelfs Volvo nu zover een auto deels op accu's te laten rijden, járen nadat Toyota daarom werd uitgelachen. Vernieuwend? Kom op.
Volvo zou werkelijk vernieuwend bezig zijn als ze van ieder nieuw model een compleet rijklare waterstofversie verkochten. Nu is het slechts door overheden afgedwongen milieu'vriendelijkheid'.
Maar goed, die achterklep dus, héél belangrijk...
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10507
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ach er was maar 1 auto met echte een rechte achterklep. En dat was een Deutsches fabrikat. De E-Kadett Caravan.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- coqrouge
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 14:06
- Locatie: Ergens tussen EHSB en EHTW
Ik zei dat iets anders: "Saab is, onder meer, ten onder gegaan aan zijn starre eigenzinnigheid."D5R-Design schreef: Als Saab rijder en liefhebber wil ik graag even recht zetten dat Saab niet door hun eigenzinnig om zeep geholpen maar door GM.
Als Ford de zelfde claims had gelegd bij Geely was Volvo ook ten onder gegaan....

- coqrouge
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 14:06
- Locatie: Ergens tussen EHSB en EHTW
Even een paar feiten over de kofferbak van de V90 vs V70 (bron: http://teknikensvarld.se/volvo-v90-offi ... bi-263275/):
kofferbakvolume V70: 575-1600 liter V90: 560-1526 liter
Is dus inderdaad iets minder geworden. Ondanks die schuine achterklep "maar" 15-74 liter (nog geen 3-5%) ingeleverd. Dat wekt de indruk dat de oppervlakte van de laadvloer wat is toegenomen.
kofferbakvolume V70: 575-1600 liter V90: 560-1526 liter
Is dus inderdaad iets minder geworden. Ondanks die schuine achterklep "maar" 15-74 liter (nog geen 3-5%) ingeleverd. Dat wekt de indruk dat de oppervlakte van de laadvloer wat is toegenomen.

Laatst gewijzigd door coqrouge op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8448
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Onze Berger de Picardie vonden de 240 heeerlijk, dat is wel duidelijkV70/2.4D/2003 schreef: Mijn Cocker hoor ik in zijn bench achterin de V70 ook niet klagen![]()
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40482
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
En als de hond niet in de mooie V90 past neem je er voor een paar 100 Euro per jaar een 245 bij als hondenauto. daar past hij zeker in en is het niet erg als hij nat en met vieze poten naar binnen springt 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Mijn Cocker kan (nog) niet zo hoog springen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40482
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Oh jee, dan heb je nog vieze poten op je eigen kleding ookV70/2.4D/2003 schreef: Mijn Cocker kan (nog) niet zo hoog springen.

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ehm, tja......uitgel*ld.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28600
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dan moet misschien een oploopplank kopen, dan kan de hond makkelijk naar binnenlopen. Ik heb dat eens gezien bij een oudere hond met heupproblemen maar het werkt ook vast goed bij jonge honden met onvoldoende kracht om de auto in te springen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Doodzonde vind ik een groot wordt maar jammer vind ik het wel dat Volvo deze weg ingeslagen is. Sommigen nemen nu een station omdat ze hem mooi vinden en sommigen omdat ze de ruimte nodig hebben en ik behoor bij beiden. De zooi past ook wel in een andere V90 of een willekeurige andere station, maar de V70 heefthad door zijn vormgeving wel een onderscheidend karakter en de laadruimte is zeer goed te benutten. Fulaks slaat wat mij betreft de spijker op de kop en zaklijk zit ik in hetzelfde schuitje als Alwin. Met bij het laatste overigens wel de kanttekening dat je op je vingers na kon tellen dat, hoe de V90 er ook uit zou gaan zien, je voor een beetje leuk aangeklede uitvoering(automaat, leer, navigatie) wel dik over de 60K heen zou gaan. Maar een wat minder "Jaguar-BMW-Audi"-imago maakt hem voor mijn opdrachtgevers wel beter te pruimen. En had hem voor mij een zekere opvolger van de V70 gemaakt. Nu niet want te veel inwisselbaar met andere modellen. Inderdaad, zoals RKR aan geeft, ook maar eens bij de Duitsers kijken (en om de hoek parkeren bij de eerste gesprekken).
Wat betreft de teruggang in liters en de invloed daarvan: hiervoor had ik een Superb, die had juist meer liters (en een langere laadvloer) maar toch krijg ik meer weg gestouwd in de V70. Dus ja, dat is een praktische achteruitgang.
Wat betreft de veelgenoemde noodzaak om mee te gaan met het BMW-Audi-desing, ben ik trouwens benieuwd of iemand de cijfers wereldwijd voor de 5-serie, de A6, de E-klasse (allen als station) en de V70 van de afgelopen jaren op kan hoesten om te onderbouwen dat de markt het V70-design niet meer pruimt. Wat wel een verschil is tussen Volvo en de Duitse drie is het aantal verschillende modellen. De Duitsers hebben de afgelopen jaren zo'n beetje elk denkbare niche weten te creëren en te vullen. Zo heeft Mercedes het voor elkaar gekregen om, naast de "oude" wat meer behoudende modellen een complete lijn meer sportieve modellen op te zetten die kopers aan spreekt die Mercedes anders maar niets vonden zonder de bestaande klantenkring tegen het hoofd te stoten. Kijk, dan ben je je klantenkring aan het uit breiden in plaats van in te wisselen.
Op dat vlak heeft Volvo nog een wereld te winnen.
Wat betreft de teruggang in liters en de invloed daarvan: hiervoor had ik een Superb, die had juist meer liters (en een langere laadvloer) maar toch krijg ik meer weg gestouwd in de V70. Dus ja, dat is een praktische achteruitgang.
Wat betreft de veelgenoemde noodzaak om mee te gaan met het BMW-Audi-desing, ben ik trouwens benieuwd of iemand de cijfers wereldwijd voor de 5-serie, de A6, de E-klasse (allen als station) en de V70 van de afgelopen jaren op kan hoesten om te onderbouwen dat de markt het V70-design niet meer pruimt. Wat wel een verschil is tussen Volvo en de Duitse drie is het aantal verschillende modellen. De Duitsers hebben de afgelopen jaren zo'n beetje elk denkbare niche weten te creëren en te vullen. Zo heeft Mercedes het voor elkaar gekregen om, naast de "oude" wat meer behoudende modellen een complete lijn meer sportieve modellen op te zetten die kopers aan spreekt die Mercedes anders maar niets vonden zonder de bestaande klantenkring tegen het hoofd te stoten. Kijk, dan ben je je klantenkring aan het uit breiden in plaats van in te wisselen.
Op dat vlak heeft Volvo nog een wereld te winnen.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Onderstaande loopplank hebben wij.
(Plaatje van internet geplukt)
Deze is opklapbaar.
We hebben hem aangeschaft voor onze vorige Berner (58kg) toen deze ouder werd en heupproblemen kreeg.
Maar ook gebruikt voor onze huidige Berner toen deze nog jong was.
Voor een jonge hond is in en uit de auto springen niet goed. Net zoals traplopen enz.
(Plaatje van internet geplukt)
Deze is opklapbaar.
We hebben hem aangeschaft voor onze vorige Berner (58kg) toen deze ouder werd en heupproblemen kreeg.
Maar ook gebruikt voor onze huidige Berner toen deze nog jong was.
Voor een jonge hond is in en uit de auto springen niet goed. Net zoals traplopen enz.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941