Snelle Volvobestuurder...XC90, 200+ @ wegmisbruikers

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
NielsPHEV
7th Gear member

Die man zal spijt hebben dat zijn laatste glas niet een slokje minder bevatte. Maar teveel is teveel al is het een klein beetje.

Gezien de snelheid waarmee de auto wegloopt verwacht ik dat het een T8 is een D5 neemt duidelijk minder grote stappen. Verder snap ik de opwinding van de postings niet zo de man trekt de auto 1 keer door tot iets boven de 200 laat het gas weer los en gaat naar rechts. Vervolgens krijgt ie een camera onder zijn neus geduwd en wordt hem verteld dat ie op tv komt. Ja wij Nederlanders zijn nogal picky als het privacy aankomt en we er criminelen mee kunnen opsporen maar op de openbare weg wordt je (ook als verkeersslachtoffer) gefilmd en wordt alles uitgezonden ook als je het niet wilt maar dan maken ze je gezicht blurry alsof je daarmee onherkenbaar bent..... De snelweg is op de videowagen nagenoeg leeg en dat die video wagen mee reed heeft ie geweten. 90% van wat ik in programma's als BODW en WMB heb gezien op lagere snelheid vind ik gevaarlijker dat deze meneer die een keer te hard rijdt op een lege snelweg.

Begrijp me niet verkeerd wat die meneer doet mag niet en moet niet en daar wordt ie stevig voor aangepakt maar ik slechts een heel beperkt risico voor overige weggebruikers ten opzicht van het gekleef en ongeoorloofd inhalen wat je op lagere snelheid vaak ziet in die programma's. Daarbij vind ik dat als we deze manier van filmen toestaan we zeker niet moeten zeuren over het bewaren en gebruiken van video beelden en kenteken gegevens door de politie.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

@Silver-R:

Dat programma heeft een educatief doel en is niet geschikt voor een representatieve beeldvorming van het werk. In de praktijk ben ik met een invordering nog geen 5 minuten bezig met de klant. Dat gaat heel simpel: hier dat rijbewijs, dat heb je gedaan, daar krijg je verbaal voor, cautie en recht op rechtsbijstand mededelen, geeltje uit het boek en tot ziens. Nadien 20 minuten achter de terminal om het verbaaltje en de 130 WVW vordering klaar te maken, spul op de post naar het CVOM en klaar.
Dit programma geeft een aardig vertekend beeld ten aanzien van het werk, zo lief en aardig gaat het meestal niet. Maar dat geeft niks, als ik iemand voor 140 euro op schrijf heeft hij/zij voor dat bedrag "zeikkrediet". Als dat krediet op is dan is het klaar en einde discussie.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
diesel01
Geartronic member

NielsPHEV schreef: Die man zal spijt hebben dat zijn laatste glas niet een slokje minder bevatte. Maar teveel is teveel al is het een klein beetje.

Gezien de snelheid waarmee de auto wegloopt verwacht ik dat het een T8 is een D5 neemt duidelijk minder grote stappen. Verder snap ik de opwinding van de postings niet zo de man trekt de auto 1 keer door tot iets boven de 200 laat het gas weer los en gaat naar rechts. Vervolgens krijgt ie een camera onder zijn neus geduwd en wordt hem verteld dat ie op tv komt. Ja wij Nederlanders zijn nogal picky als het privacy aankomt en we er criminelen mee kunnen opsporen maar op de openbare weg wordt je (ook als verkeersslachtoffer) gefilmd en wordt alles uitgezonden ook als je het niet wilt maar dan maken ze je gezicht blurry alsof je daarmee onherkenbaar bent..... De snelweg is op de videowagen nagenoeg leeg en dat die video wagen mee reed heeft ie geweten. 90% van wat ik in programma's als BODW en WMB heb gezien op lagere snelheid vind ik gevaarlijker dat deze meneer die een keer te hard rijdt op een lege snelweg.

Begrijp me niet verkeerd wat die meneer doet mag niet en moet niet en daar wordt ie stevig voor aangepakt maar ik slechts een heel beperkt risico voor overige weggebruikers ten opzicht van het gekleef en ongeoorloofd inhalen wat je op lagere snelheid vaak ziet in die programma's. Daarbij vind ik dat als we deze manier van filmen toestaan we zeker niet moeten zeuren over het bewaren en gebruiken van video beelden en kenteken gegevens door de politie.
Helemaal eens, de drank is niet goed en dat weten we allemaal.
Maar ik zit liever bij iemand in de auto die met beide handen aan het stuur geconcentreerd en defensief 180+ rijd dan bij iemand die met 60 met van alles en nog wat bezig is behalve autorijden.
Overigens ken ik iemand die weigerde de politie te woord te staan waar de camera bij was en na meerdere malen geprobeerd te hebben hem toch op camera te krijgen is de cameraman en BODWcrew op afstand gaan staan.
Te gek voor woorden ook, je hebt met de agent te maken, niet met de sensatiecamera.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

dbosker schreef:
mad2000 schreef:En drinking&driving kan bij mij nooit door de beugel. Geen excuus rechtvaardigt een borrel achter het stuur. Van mij mogen ze de nul optie direct invoeren.
Helemaal mee eens. Ik ben so wie so niet zo'n alcohol drinker, maar als ik moet rijden helemaal niets, nada, noppes. Nog niet 1 glas wijn o.i.d.
Vind ik ook hoor, rijden is geen alcohol. Drink zelf helemaal geen alcohol, eerst door medicijnen en nu door iets anders maar dat is oa politiek en dat mag hier niet.
Mijn opa dronk een fles wijn per dag en reed daarna gewoon rond, met ons er in. Toen wist ik niet beter, nu denk ik 'hmmmm'

Btw, Wegmisbruikers is weer zo'n popiejopie programma van SBS. Ik kijk liever naar Blik op de Weg of die van RTL, Stop Politie?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Silver_R
6th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef: @Silver-R:

Dat programma heeft een educatief doel en is niet geschikt voor een representatieve beeldvorming van het werk. In de praktijk ben ik met een invordering nog geen 5 minuten bezig met de klant. Dat gaat heel simpel: hier dat rijbewijs, dat heb je gedaan, daar krijg je verbaal voor, cautie en recht op rechtsbijstand mededelen, geeltje uit het boek en tot ziens. Nadien 20 minuten achter de terminal om het verbaaltje en de 130 WVW vordering klaar te maken, spul op de post naar het CVOM en klaar.
Dit programma geeft een aardig vertekend beeld ten aanzien van het werk, zo lief en aardig gaat het meestal niet. Maar dat geeft niks, als ik iemand voor 140 euro op schrijf heeft hij/zij voor dat bedrag "zeikkrediet". Als dat krediet op is dan is het klaar en einde discussie.
Goed te horen. Want als je alles gelooft wat je in dat programma ziet, dan denk je soms de maatschappij echt naar de kl*ten gaat. Dat normen en waarden termen uit het Oude Testament zijn en dat respect een moeilijk te spellen woord is.
BraboFrits
5th Gear member

JeroenSpock schreef: Btw, Wegmisbruikers is weer zo'n popiejopie programma van SBS. Ik kijk liever naar Blik op de Weg of die van RTL, Stop Politie?
+1 ik word een beetje simpel van die tuinkabouter in WMB met z'n achterlijke commentaar. En samen met Koos Spee was het helemaal tenenkrommend :fgrin: Daarom kijk ik er ook nooit naar
Laatst gewijzigd door BraboFrits op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
PIH
2nd Gear member
Contacteer:

Dat er over dit geval gepraat wordt verbaast me al.
Was het een bmw of audi geweest had men geroepen "zie je nou wel", nu is het een Volvo en moet het ineens ter sprake komen.
Tenenkrommende programma's die schadelijk zijn voor elke hersenhelft.
En Volvo är som bäst på diesel och Electicity tillsammans!
Carfreak
7th Gear member

Loopt lekker vlot zo'n XC90!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Carfreak schreef: Loopt lekker vlot zo'n XC90!
Kijk, dat zijn berichten! Best knap voor een 4 cilindertje om zo'n flatgebouw redelijk rap naar de 200+ te sleuren. Kost een paar centen en je maakt je TV debuut maar je hebt wel een nieuwe XC90, dat dan weer wel.
Laatst gewijzigd door V70/2.4D/2003 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

goede publiciteitsstunt van Volvo!
Carfreak
7th Gear member

:D :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

En wat lees ik zojuist op nu.nl? http://www.nu.nl/algemeen/4217145/alcoh ... terug.html

Overigens is dat autoprogramma niet om van te leren maar puur vermaak. Leo de Haas liet beelden zien en aan jou om er iets van te vinden. Die b-acteur bij SBS6 dringt jou zijn en Koos' mening op en dat is "humor". Of zoiets ...
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Fredraket
4th Gear member

Msuidgeest schreef: En wat lees ik zojuist op nu.nl? http://www.nu.nl/algemeen/4217145/alcoh ... terug.html

Overigens is dat autoprogramma niet om van te leren maar puur vermaak. Leo de Haas liet beelden zien en aan jou om er iets van te vinden. Die b-acteur bij SBS6 dringt jou zijn en Koos' mening op en dat is "humor". Of zoiets ...
brrrr.....die krullenbol en schijnheilige. Typisch Nederlands, dat corrigerende vingertje :sick:
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

Fredraket schreef:
Msuidgeest schreef: En wat lees ik zojuist op nu.nl? http://www.nu.nl/algemeen/4217145/alcoh ... terug.html

brrrr.....die krullenbol en schijnheilige. Typisch Nederlands, dat corrigerende vingertje :sick:
ja inderdaad, dat programma lijkt soms net dit forum, staat ook regelmatig bol van de corrigerende vingertjes over linksrijders, bumperklevers, bruggen die open staan etc. :D
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Msuidgeest schreef:Die b-acteur bij SBS6 dringt jou zijn en Koos' mening op en dat is "humor". Of zoiets ...
Hilarisch is het woord dat je zoekt Mark. Kijk in de EPG van je tv en je ziet bij SBS bij alle programma's in de omschrijving staan dat het 'hilarisch' is. Right...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”