Al enige tijd lees ik (stiekem) mee op dit forum, maar nu toch tijd om wat actiever deel te gaan nemen.
Vorige week maandag heb ik mijn Citroen DS3 (met bijna 140k km op de teller) bij de Volvo dealer achtergelaten om weg te rijden in een Volvo V40 D2 Business Sport (beide lease)
De DS3 is mij erg goed bevallen, maar na een weekje sturen in de V40 is dit toch een aanzienlijke stap voorwaarts.
Gekozen heb ik voor de V40 Business Sport (volgens is dat op basis van de Kinetic met een paar goodies - R-design, Winter Line en het business pack connect en 62 liter tank)
Zelf gekozen voor 18 inch Ixion velgen, Modern Wood inleg in het interieur en een andere spoiler (deze staat in back-order en moet nog worden geleverd). Heb van een mede-forummer (HakanC) een set zonneschermen over kunnen nemen.
Eerste indruk is meer dan prima, al zijn er een 3-tal zaken (buiten de spoiler) die nog aandacht (van mij/dealer) vragen.
1. Ik heb ingesteld dat de deuren op slot gaan als ik ga rijden. Maar ik zit nog wel te stoeien, met hoe vaak ik op welk knopje moet drukken om dan één van de achterportieren/ kofferklep op te krijgen. Op het forum al gelezen dat enige remedie wennen is.
2. De genoemde kofferklep sluit alleen als je hem een goeie zet geeft (regelmatig wil ik wegrijden en krijg ik melding dat de klep niet (goed) gesloten is). Wellicht dat de dealer hier iets aan kan doen.
3. Ik reed in mijn DS3 nooit met de cruise-control, maar altijd met de snelheidsbegrenzer (ik vind het fijner om poot op het gaspedaal te hebben). Ik was ook blij dat deze optie ook op de V40 zat. Alleen heeft de begrenzer in de V40 de irritante gewoonte om uit te schakelen en de auto te laten versnellen. Dus rij ik kalm 107 in de trajectcontrole op de A2, in de begrenzer, plots gaat de begrenzer "uit" en versnelt ie naar 108-109 etc. Het is absoluut niet dat ik "door de begrenzer heen trap", gewoon netjes 'half gas'. Ook rij ik geen heuvel af. Het lijkt (vrijwel) elke rit te gebeuren. En het is toch echt irritant aan het worden.
Ik heb de dealer het ook gemeld, ik kijk het nog even aan, maar zou prettig zijn als dit wordt aangepakt. (Mogelijk als ik even terug moet voor spoiler oid).
Genoeg gepraat, plaatjes: