Hallo,
Ik heb sinds 5 maanden een Volvo V60 T5 oceanrace. Ik heb morgen een afspraak gemaakt bij de Volvo dealer voor een polestar upgrade. Ik ben op zoek geweest naar de voordelen van deze upgrade alleen ik kan niks vinden.
Heeft een van jullie ervaring met deze upgrade ?
Groet
David
Polestar upgrade v60 t5
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Niet specifiek voor de T5, maar wel bij de D6 (hybride).
De D6, standaard 283 pk, is al heel erg snel, en het effect van de Polestar tuning is goed merkbaar. We zouden niet zonder willen (verwend met alle luxe in die auto).
Op de website van Polestar kun je de "voordelen" zien. http://www.polestar.com/nl/products/model-overview/
De D6, standaard 283 pk, is al heel erg snel, en het effect van de Polestar tuning is goed merkbaar. We zouden niet zonder willen (verwend met alle luxe in die auto).
Op de website van Polestar kun je de "voordelen" zien. http://www.polestar.com/nl/products/model-overview/
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05.01.2016 - 23:37
Dank je wel voor je antwoord. Ik ben benieuwd of het morgen merkbaar is. Wat ik niet zie is op de site is of de polestar emblemen worden aangebracht. Is dat bij de d6 wel gedaan?
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hier ook een tevreden gebruiker op een D5.
Geeft rust in de auto omdat het net even makkelijker gaat.
Embleem kan de dealer al voor je gedaan hebben of anders kun je de auto aanmelden bij Polestar.se met het VIN nummer en krijg je, zoals in mijn geval, een pakketje thuis.
Geeft rust in de auto omdat het net even makkelijker gaat.
Embleem kan de dealer al voor je gedaan hebben of anders kun je de auto aanmelden bij Polestar.se met het VIN nummer en krijg je, zoals in mijn geval, een pakketje thuis.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Het Polestar embleem kun je bij de dealer (gratis) aanvragen. Hier moesten wij wel nadrukkelijk om vragen. Wij wilden hem niet gemonteerd hebben. Ik heb het als aandenken in de kast liggen.
Je kunt je auto ook op de website van Polestar registreren. Dan krijg je een certificaat thuis! Uiteraard nadat de tuning is uitgevoerd.
Je kunt je auto ook op de website van Polestar registreren. Dan krijg je een certificaat thuis! Uiteraard nadat de tuning is uitgevoerd.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05.01.2016 - 23:37
Upgrade is net uitgevoerd ! Nu gaan testen bij Volvo Naarden hadden ze de set netje al geregeld voor mij
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05.01.2016 - 23:37
Wat foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05.01.2016 - 23:37
Doosje van polestar met een boekje met informatie
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Registreer je auto hier en je krijgt ook nog een mooie certificaat: http://www.polestar.com/nl/products/reg ... r-product/
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
en...? Hoe merk je de tuning? Ik heb dezelfde T5, maar dan in een XC60... ik gebruik regelmatig de sportstand... dan voel je ook fors het verschil....
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05.01.2016 - 23:37
Vandaag aardig wat kilometers gemaakt omdat het wat beter weer was. Om direct op Lambert zijn vraag terug te komen ik rij eigenlijk 90% van de tijd in de S stand en al mijn testen vandaag waren in de S stand. In de D stand is de T5 noemenswaardig een ingedutte motor.
Ik rij gemiddeld 250 km per dag en let vooral op de acceleratie tussen de 80 km en 150 km. Wat ik er vervelend vind is als je 80 km reed en in eens gas gaf er een dikke seconde niks gebeurde. Dit vind ik storend.
Wat mij nu positief is opgevallen,
1 voorheen kon ik een Mercedes c350e van 0 t/m 100 km net bij houden. Vandaag was ik de Mercedes na 80 km de baas .
2 het schakelen van de achtbak: deze loopt sneller en soepeler. Vooral de reactie in de eerste trap van je gaspedaal.
3 vermogen is op papier maar enkele pk's omhoog gegaan maar ik tegen mijn verwachting in toch positief merkbaar. De koppel is merkbaar groter en vooral in het deel tussen 50 en 150 km merkbaar.
4 stoplicht: reactie en direct power is beter afgesteld.
Mijn eerste conclusie is positief los van de prijs. En ja ik merk dat er meer vermogen beschikbaar is. Ik vindt het gezien de papieren specs vs de prijs aan de hoge kant en bij een T5 zou dit gewoon standaard optie moeten zijn.
Morgen een lange rit naar Antwerpen en ga weer wat testen.
Met vriendelijke groet,
David
Ik rij gemiddeld 250 km per dag en let vooral op de acceleratie tussen de 80 km en 150 km. Wat ik er vervelend vind is als je 80 km reed en in eens gas gaf er een dikke seconde niks gebeurde. Dit vind ik storend.
Wat mij nu positief is opgevallen,
1 voorheen kon ik een Mercedes c350e van 0 t/m 100 km net bij houden. Vandaag was ik de Mercedes na 80 km de baas .
2 het schakelen van de achtbak: deze loopt sneller en soepeler. Vooral de reactie in de eerste trap van je gaspedaal.
3 vermogen is op papier maar enkele pk's omhoog gegaan maar ik tegen mijn verwachting in toch positief merkbaar. De koppel is merkbaar groter en vooral in het deel tussen 50 en 150 km merkbaar.
4 stoplicht: reactie en direct power is beter afgesteld.
Mijn eerste conclusie is positief los van de prijs. En ja ik merk dat er meer vermogen beschikbaar is. Ik vindt het gezien de papieren specs vs de prijs aan de hoge kant en bij een T5 zou dit gewoon standaard optie moeten zijn.
Morgen een lange rit naar Antwerpen en ga weer wat testen.
Met vriendelijke groet,
David
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
duurde het écht 80km eer je de Merc de baas was?
of bedoel je gewoon eenmaal voorbij de 80km/u?
of bedoel je gewoon eenmaal voorbij de 80km/u?

the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
Dag David, en wat zijn je verdere ervaringen ? Wij overwegen ook een Polestar optimalisatie op onze XC60 T5, vooral ook vanwege mooier en sneller schakelen en snellere response overall. Vreemd dat er op internet bijna geen testen/ervaringen te vinden zijn.davidoff1979 schreef: Vandaag aardig wat kilometers gemaakt omdat het wat beter weer was. Om direct op Lambert zijn vraag terug te komen ik rij eigenlijk 90% van de tijd in de S stand en al mijn testen vandaag waren in de S stand. In de D stand is de T5 noemenswaardig een ingedutte motor.
Ik rij gemiddeld 250 km per dag en let vooral op de acceleratie tussen de 80 km en 150 km. Wat ik er vervelend vind is als je 80 km reed en in eens gas gaf er een dikke seconde niks gebeurde. Dit vind ik storend.
Wat mij nu positief is opgevallen,
1 voorheen kon ik een Mercedes c350e van 0 t/m 100 km net bij houden. Vandaag was ik de Mercedes na 80 km de baas .
2 het schakelen van de achtbak: deze loopt sneller en soepeler. Vooral de reactie in de eerste trap van je gaspedaal.
3 vermogen is op papier maar enkele pk's omhoog gegaan maar ik tegen mijn verwachting in toch positief merkbaar. De koppel is merkbaar groter en vooral in het deel tussen 50 en 150 km merkbaar.
4 stoplicht: reactie en direct power is beter afgesteld.
Mijn eerste conclusie is positief los van de prijs. En ja ik merk dat er meer vermogen beschikbaar is. Ik vindt het gezien de papieren specs vs de prijs aan de hoge kant en bij een T5 zou dit gewoon standaard optie moeten zijn.
Morgen een lange rit naar Antwerpen en ga weer wat testen.
Met vriendelijke groet,
David
Zie graag je verdere bevindingen.
Groet,
Alderu
Welcome to the club! Goed gedaan. Wacht ff met die grote badge, vraag aan Pstar de kleine "leaning badge", stuk moderner en strakker.
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Ditdavidoff1979 schreef: Mijn eerste conclusie is positief los van de prijs. En ja ik merk dat er meer vermogen beschikbaar is. Ik vindt het gezien de papieren specs vs de prijs aan de hoge kant en bij een T5 zou dit gewoon standaard optie moeten zijn.
Dag David,
Wat zijn je verdere ervaringen nu je ruim 2 maanden met de Polestar update rijdt ? IS programma ook zelflerend ?
Ben erg benieuwd !!
Groet,
Albert
Wat zijn je verdere ervaringen nu je ruim 2 maanden met de Polestar update rijdt ? IS programma ook zelflerend ?
Ben erg benieuwd !!
Groet,
Albert
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16.11.2012 - 22:04
- Locatie: Drenthe
Wat is een "leaning badge"? Volgende maand verwacht ik mijn V60 D4 met Polestar tuning,dus ik ben erg nieuwsgierig wat het verschil is met de "grote" badge..._XC70_ schreef: Welcome to the club! Goed gedaan. Wacht ff met die grote badge, vraag aan Pstar de kleine "leaning badge", stuk moderner en strakker.
2013 S60 D4 R-Design
2016 V60 D4 Nordic+ Sport Polestar Performance
2016 V60 D5 Twin Engine Special Edition
2021 XC40 Recharge T5 Plug-In Hybrid Inscription
2025 V60 Plus, T6 AWD Plug-in Hybrid
2016 V60 D4 Nordic+ Sport Polestar Performance
2016 V60 D5 Twin Engine Special Edition
2021 XC40 Recharge T5 Plug-In Hybrid Inscription
2025 V60 Plus, T6 AWD Plug-in Hybrid
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Zit o.a. op de nieuwe XC90.