In zie dat de XC70 standaard de speakergrill heeft. Weet van de V50 dat bedrading voorbereid is. Is dat bij een XC70 ook het geval. Oftewel andere grill erin met navigatie mechanisme? Ik zal er an geen volvo inzetten maar een moderne variant met zelfde afmeting.
Is er voor parkeersensoren ook nog iets voorbereid? Of das gewoon aftappen van achteruitrijlicht? Gaat er nog iets richring dashboard voor de piepjes?
Navigatie en parkeersensoren achteraf inbouwen
-
- 5th Gear member
Je kan een originele set parkeersensoren ook achteraf inbouwen. Dan kan het werken als origineel. Als je aftermarket gaat, blijft het er in mijn optiek knullig uitzien. Dan kies ik persoonlijk ervoor om zelf beter op te letten bij het inparkeren 
Navigatie: er zijn mensen die een TT oid in het Volvo mechanisme hebben ingebouwd. Een frame van een navigatiescherm kan je zo in het dashboard bouwen, en dan iets fabrieken voor de bediening. Staat ergens een verhaal van op het forum, van een dergelijk project.

Navigatie: er zijn mensen die een TT oid in het Volvo mechanisme hebben ingebouwd. Een frame van een navigatiescherm kan je zo in het dashboard bouwen, en dan iets fabrieken voor de bediening. Staat ergens een verhaal van op het forum, van een dergelijk project.
-
- 1st Gear member
Ik heb gewoon zo,n setje van 25,- euro ingebouwd, afgetakt van achteruitrijlicht, Het werkt perfect.
Op de Volvo site kan je geloof ik een handleiding vinden hoe je ze achteraf in je bumper kan bevestigen, dit was ook heel handig.
Ze zitten nu op exact dezelfde plekken als wanneer ze door de dealer ingebouwd zouden worden.
Ik rij er nu al weer 4 jaar mee zonder problemen.
Op de Volvo site kan je geloof ik een handleiding vinden hoe je ze achteraf in je bumper kan bevestigen, dit was ook heel handig.
Ze zitten nu op exact dezelfde plekken als wanneer ze door de dealer ingebouwd zouden worden.
Ik rij er nu al weer 4 jaar mee zonder problemen.
-
- 4th Gear member
25 euro is wel heel goedkoop. Geeft dat setje piepjes of moet er een wat ik vind lelijk displaytje afgelezen worden?
Welke heb je? Voor dat geld kan je ze aan de voorkant ook bevestigen, wel eens handig.
Welke heb je? Voor dat geld kan je ze aan de voorkant ook bevestigen, wel eens handig.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
-
- 4th Gear member
Ik vind zo snel op het forum geen antwoord maar ik meen me eerder een topic gezien te hebben over sensoren achter het bumper, dus zonder gaten en dat het heel goed zou werken.
Ik begrijp uit de volvo inbouwinstructie van de originele dat de kabels van achter naar voren al aanwezig zijn. Kan je daar ook iets mee met niet Volvo sensoren?
http://accessories.volvocars.com/en-se/ ... 08%29_2006
Ik begrijp uit de volvo inbouwinstructie van de originele dat de kabels van achter naar voren al aanwezig zijn. Kan je daar ook iets mee met niet Volvo sensoren?
http://accessories.volvocars.com/en-se/ ... 08%29_2006
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
-
- 4th Gear member
Wat is het voordeel van het orginele volvo parkeer systeem? Je ziet zoveel universele goedkope oplossingen. Volvo geeft geen indicatie welke sensor wat waarneemt toch? enige is dat radio geluid wat zachter gaat en je de piepjes door de voorspeakers hoort. Of zijn er nog andere verschillen? Waarom zijn er eigenlijk zulke grote verschillen in prijs? Zijn de duurdere nauwkeuriger of wijder bereik?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005