V50 radio problemen, radio geeft een piep.

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Sherano1992
Starter

Goedendag iedereen ik zou mij even voorstellen .
ik ben sherano en rij al een poosje een V50 summum editie van het bouwjaar 2006.

Nou heb ik zins kort problemen met de radio .
het is het volgende als ik rij met de auto en de radio aan heb op FM of cd hoor ik een piepje en dan valt het geluid volledig uit een 1 sec dan is ie weer terug ook valt de display (icm ) weg.
Maar de achtergrond verlichting brand wel+ de airco regeling die zicht baar is en de rest niet.

Nou heb ik dus het volgende gedaan alle kabels nagekeken richting de versterker niks geks gevonden.ook geen losse contact .
ook heb ik volledig de radio losgehaald en alle stekers schoon gemaakt daar was ook geen losse contact aanwezig. icm + cd

De radio die hier in zit is een high performance sound systeem.

Ik heb dus ook al het volgende gedaan om te testen.
volume radio op 0 dus geen vermogen en de radio op willekeurig zender en ook de rti navigatie aan op kaart weergave zo een stukje gereden toen viel mij op dat dat ie tijdens rijden het icm regelmatig weg viel blanco en de rti systeem was zwart scherm wat na 1 sec weer terug kwam.

Wie weet misschien wat hier aan de hand is met de radio ??
graag een oplossing

Met de vriendelijke groet sherano
lint
Geartronic member

Welkom.
Dat is een vervelend probleem met je V50, je kan het uitlezen van de auto door de dealer overwegen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Punt is een beetje dat dit van alles kan zijn zoals ook al gemaild naar je.

Er zitten diverse modules in de glasvezelkring, als 1 er van 'stuitert' (snel uit en weer aan gaat) krijg je deze problematiek.
Uit mijn hoofd zitten er 8 losse modules in jouw auto en uitsluitend met aflussen icm met uitlezen laat dit probleem zich tackelen.
(uitlezen heeft niet zo heel veel zin denk ik; de ICM zal storingscode op hebben geslagen dat er met onderdeel X geen communicatie is geweest, en dat zal altijd het 1e volgende onderdeel in de lus zijn...)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”