onlangs heb ik mijn XC90 d5 verkocht met 358.000km op de teller, reden van verkoop dat ik best wel aan het leeglopen was op het onderhoud en weer eens wat anders wilde.
Het is een V50 T5 Awd Geartronic geworden met 151.000km ervaring, Black Sapphire en zwarte Dala T-Tec bekleding binnen. Xenon verlichting, afneembare trekhaak, verder geen zaken zoals navigatie maar gezien de verouderde dvd navigatie die ik ook in de XC90 had ben ik daar nog blij mee ook

Mijn eerste impressie na 4 weken (en een wintersport in Oostenrijk) is dat het echt een fantastiche auto is, een flinke bak vermogen, heerlijk rustig kunnen toeren vanwege de automaat en bergop lijkt het alsof iedereen stilstaat! Uiteraard komende vanuit een XC90 is het even wennen qua ruimte, maar dat went wel snel vind ik.
De V50 is een aantal jaar (3-4) geleden geïmporteerd uit Frankrijk en in het bezit gekomen van de zus van een garagehouder waar hij altijd in onderhoud geweest is. Bij koop van de auto sprak dit me erg aan, het verhaal klopte en het gevoel was goed. Dit in tegenstelling tot een paar andere T5's die ik heb bekeken (versleten koppeling, krassen van honden, geoxideerde velgen, muf van binnen, geen onderhoudshistorie.....bah) Ik kreeg twee sets velgen bij de auto (zomer en winter) echter dit zijn helaas geen originele Volvo velgen....
Bij een verhaal zoals dit horen natuurlijk wel de nodige foto's:
Bye Bye zwaai zwaai naar Litouwen geexporteerd:

V50 bij aankoop:

Gelijk even wat verfrissingsupdates:
Voor:

Na:

Kofferbakmat en sunscreens (was allemaal in de aanbieding bij Volvo):

Isofix monteren: