forceren van de AWD stand tijdens berperking systeem

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Marelli
3rd Gear member

Laatst wilde ik de stand AWD gebruiken omdat het sneeuwde. Maar op het display kwam de melding dat dit niet mogelijk was (iets met beperking van het systeem).
Ik denk dat het roetfilter even aan de beurt was ofzo.

Wat nou als je het op dat moment ECHT nodig hebt. Kan je dat op een of andere manier toch voor elkaar krijgen? En hoe dan?
V60 PIH (2013)
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Nog nooit gehad dat AWD niet beschikbaar was omdat het roetfilter aan het reinigen was. Wel door andere (onbekende) oorzaken.

Mogelijkheid: auto even een paar minuten uitzetten tot je een klik vanuit de accu's hoort (een soort reset). Daarna zou alles weer moeten werken.
IkeV70
5th Gear member

Ik ken die melding wel. Als het hybride systeem echt "tijdelijk beperkt" is dan doet de AWD het ook niet meer. Het is niet het roetfilter. Roetfilterregeneratie kun je gewoon overrulen.

DUs idd wat Hakan zegt. Auto uit, paar minuten wachten, en dan hopen dat het systeem daarna wel weer werkt.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Autozoeker
5th Gear member

Ik had dit nou dus ook. Er is een software update voor. Vraag ernaar bij je dealer. is iets met ERAD update, dat een bug is verholpen met koppeling van accu oid.
Sindsdien wel 1x tijdelijke beperking gehad, maar die verdween na 1 min rijden. Voorheen ging dat pas weg na tijdje uitzetten. Update lost het dus wel op.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Volvo is wel snel met een sw update dan! Ervaring leert dat het maanden, zo niet jaren kan duren.
IkeV70
5th Gear member

Autozoeker schreef: Ik had dit nou dus ook. Er is een software update voor. Vraag ernaar bij je dealer. is iets met ERAD update, dat een bug is verholpen met koppeling van accu oid.
Sindsdien wel 1x tijdelijke beperking gehad, maar die verdween na 1 min rijden. Voorheen ging dat pas weg na tijdje uitzetten. Update lost het dus wel op.
Ik heb idd ook een keer gezien dat de "tijdelijke beperking" verdween tijdens het rijden. Ik weet niet of hier een software update voor is geweest. Die keer dat mij opviel dat die melding al tijdens het rijden verdween (en de electrische aandrijving weer werkte) was niet vlak na een onderhoudsbeurt. Het duurde overigens wel iets langer dan 1 minuut.

Maar goed, blijft overeind dat tijdens de beperking de AWD niet beschikbaar is. Als je op dat moment vast staat in de sneeuw, of liever niet gaat rijden in de hoop dat de aandrijving vanzelf weer actief wordt, kun je toch niet veel anders dan auto uitzetten, wachten, en dan hopen dat de electische aandrijving weer werkt.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Autozoeker
5th Gear member

Ik had een maand terug weer 2x die beperking gehad, dus dealer gemailed en die vertelde dat ik langs moest komen voor update die het probleem verhelpt. Ik heb over een maandje een beurt staan, maar dealer adviseerde om de update toch op te halen en niet te wachten tot de beurt.

Ik heb het idee dat het met het verschil in temp te maken heeft (te koud of te warm). Ik heb het een keer in de zomer in frankrijk gehad, en maandje terug paar keer in de ochtend toen het koud was. Maar als je vast zit in de sneeuw, even motor laten draaien of even uitzetten tot je "klik" hoort.

overigens, met de update rijdt de auto wel fijner. door meer mensen ook opgemerkt. zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=70382
Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Marelli
3rd Gear member

hmm, eind januari zou ik met het onderhoud ook een update regeleenheid gehad moeten hebben. De oplossing voor dat AWD-bugje zat daar blijkbaar niet in.
Als het nog een keer voorkomt maar even naar de garagist.
V60 PIH (2013)
IkeV70
5th Gear member

Marelli schreef: hmm, eind januari zou ik met het onderhoud ook een update regeleenheid gehad moeten hebben. De oplossing voor dat AWD-bugje zat daar blijkbaar niet in.
Als het nog een keer voorkomt maar even naar de garagist.
Het is niet zozeer een oplossing voor een AWD bug (er is geen AWD bug). Het is een update voor de soms voorkomende "tijdelijke beperking hybridesysteem". Althans, die update schijnt er dus te zijn.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
v60pih
4th Gear member

Melding heb ik ook meerdere malen gehad. AWD, Power en Save werken dan niet. Alleen de hybridestand.
hans98
4th Gear member

ik had de melding gisteren ook weer eens. Kan niet op Pure rijden. Wél op Power, maar dan is er geen aandrijving naar de achterwielen.
Wat ik dan dus niet snap is dat je de auto wel op de powerstand kunt zetten maar je dan geen melding krijgt.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Paul
Geartronic member

Grappig laatste keer dat ik die melding kreeg kon ik dat ook niet. Hmm
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
vaudi
5th Gear member

Beter was een melding in de geest van: Elektrische aandrijving is niet beschikbaar.
ogisch dat pure dan niet kan, maar hybride en power wel. omdat die niet continue de elektra aandrijving benutten maar afhankelijk van de omstandigheden.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”