gekocht, MY 2012 V70 D5 Summum

Plaats reactie
4wielen
5th Gear member

_XC70_ schreef: Trouwens na Polestar opt is het verbruik omlaag gegaan met 0,4L/100...adverteren ze niet mee maar heb ik gechecked na een roadtrip Barcelona-Amsterdam(PolestarTuning)-Barcelona!!
Dat is natuurlijk geen goed onderzoek. Misschien had je heen wel wind tegen, en terug wind mee...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
_XC70_

4wielen schreef:
_XC70_ schreef: Trouwens na Polestar opt is het verbruik omlaag gegaan met 0,4L/100...adverteren ze niet mee maar heb ik gechecked na een roadtrip Barcelona-Amsterdam(PolestarTuning)-Barcelona!!
Dat is natuurlijk geen goed onderzoek. Misschien had je heen wel wind tegen, en terug wind mee...
Misschien was het wel windstil en regende het niet?
4wielen
5th Gear member

_XC70_ schreef: Misschien was het wel windstil en regende het niet?
Misschien. En misschien reed je overal precies even hard, dezelfde inhaalacties, dezelfde stops...

Mijn heen- en terugreis naar de winterstop heb ik altijd wel een verschil van 0,5 km/l, zonder tuning tussendoor O-)
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
_XC70_

4wielen schreef:
_XC70_ schreef: Misschien was het wel windstil en regende het niet?
Misschien. En misschien reed je overal precies even hard, dezelfde inhaalacties, dezelfde stops...

Mijn heen- en terugreis naar de winterstop heb ik altijd wel een verschil van 0,5 km/l, zonder tuning tussendoor O-)
Je moet je vriendin ook niet laten rijden...niet meer doen! Winterstop moet je al helemaal niet doen met een auto!
MN-NL
5th Gear member

De diesel die je tankt heeft ook zo zijn invloed. De winterdiesel in de alpenlanden is anders dan wat hier uit de pomp komt ivm toevoegingen voor de koude buitentemperatuur. Scheelt ook aanzienlijk in het verbruik, net als die vriendin.
Thijs
7th Gear member

Gemiddeld genomen is na de tuning mijn verbruik echt niet afgenomen hoor. En ik ben een echt rustige rijder. Ik denk dat het een beetje een utopie is, tunen en zuiniger rijden. Wellicht scheelt het een procentje maar heel veel niet. De auto wordt er wel rijdbaarder van. En ach, om de boel te rechtvaardigen thuis is het natuurlijk handig dat ze op de sites adverteren met een bezuiniging van tot wel 10%, das dan wel weer handig!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
_XC70_

Thijs schreef: Gemiddeld genomen is na de tuning mijn verbruik echt niet afgenomen hoor. En ik ben een echt rustige rijder. Ik denk dat het een beetje een utopie is, tunen en zuiniger rijden. Wellicht scheelt het een procentje maar heel veel niet. De auto wordt er wel rijdbaarder van. En ach, om de boel te rechtvaardigen thuis is het natuurlijk handig dat ze op de sites adverteren met een bezuiniging van tot wel 10%, das dan wel weer handig!
Zou zo maar waar kunnen zijn... het is mij opgevallen bij 2x1500km... Polestar zegt dat er 0% verbetering is in de "FuelBurn"... Verhalen zijn tegenstrijdig... vooralsnog zie ik een verbetering en dat is echt niet omdat ik nou toevallig Pstar heb, niet dus een soort van "Self Fulfilling Prophecy" maar ik lees gewoon echt een lager verbruik af jongens. Ook na de roadtrip. Moeilijk om boven de 7.0 te komen...

Voor de tuning zat ik er steeds iets boven. Maar weet je, om mijzelf niet tegen te spreken: Tanken...gassen en opnieuw tanken...dat gemier!!!!! Bah!
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”