Sinds december 2014 in het bezit van een Volvo V40 T4 Momentum Powershift, naar alle tevredenheid.
Het enige wat ik heb kunnen ontdekken was dat de versnellingsbak met gas geven vanuit stilstand vertraagd reageert, dus geen vloeiende beweging maar met een schokje.
Sinds een maand tank ik RON 98 benzine i.p.v. Ron 95. Nu heb ik het gevoel dat met RON 98 benzine het optrekken vanuit stilstand veel vloeiender/soepeler verloopt.
Heeft iemand die zelfde ervaring?
Powershift automaat
- mga1600
- 6th Gear member
Ik heb een XC60 T5, compleet andere auto dus maar wel met Powershift en ik ervaar helemaal geen vertraging met gasgeven, maar wel herken ik het optreden van dat "schokje".hanse schreef:
Het enige wat ik heb kunnen ontdekken was dat de versnellingsbak met gas geven vanuit stilstand vertraagd reageert, dus geen vloeiende beweging maar met een schokje.
Heeft iemand die zelfde ervaring?
Het aangrijpen in mijn geval juist zodanig snel en energiek dat het bijna onmogelijk is zonder doorslaande wielen weg te komen als de weg een beetje nat is. Zodra de wielen weer grip krijgen krijg ik die 'schok'. Van mij mocht die Powershift dus juist wel wat vertraagden reageren.....
Wat ik aan de Powershift trouwens wel erg prettig vind in vergelijking tot een Geartronic, is dat hij veel minder neiging tot kruipen van de auto leidt (bij een rood stoplicht) en dat hij een wat sterker 'remmen op de motor' - effect geeft bij het loslaten van het gaspedaal.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Longone
- 5th Gear member
Het zou kunnen dat 'ie te zuinig afgesteld staat, dat heb ik vroeger eens met een S40 gehad, op gewone brandstof moet 'ie gewoon goed kunnen lopen.
Je zou voor de grap (als het niet te ver weg is) eens in Duitsland VPower kunnen tanken (RON 100), dan weet je of 'ie nog beter loopt.
Je zou voor de grap (als het niet te ver weg is) eens in Duitsland VPower kunnen tanken (RON 100), dan weet je of 'ie nog beter loopt.
- RobPG
- 2nd Gear member
Heb er een in combinatie met een D2. Het schokje herken ik wel. Er zit immers geen koppelomvormer in om vanuit stilstand het soepel te laten aangrijpen. Hiervoor een DSG gehad en daarmee was het een kunst zonder piepende wielen op te trekken. Daar het trucje van meegenomen eerst de bak te laten aangrijpen en dan pas gas te geven. Kost een paar tellen. Met een fluwelen voet gasgeven helpt ook schokjes te voorkomen.
Laatst gewijzigd door RobPG op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY2015 V40 D2 Momentum Powershift Electric Silver + Business Pack Connect