Rolgeluiden XC90 T8

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
stimpies
1st Gear member

Hoi,

Ik overweeg een nieuwe wagen te kopen en twijfel tussen de Audi Q7 E-tron en de Xc 90 T8.
Ik heb al eens een testrit gemaakt met de Xc90 T8 (20" velgen, gewone vering) en ik vond dat er op bepaalde stukken op de autosnelweg (in België - ruwe betonbanen) vrij veel rolgeluiden waren met de Volvo, in die mate dat het storend was. Op andere internetfora en in verscheidene reviews vind ik ook gelijkaardige opmerkingen.
De Audi Q7 (ik heb testgereden met de 3.0TDI quattro met luchtvering, ook met gelaagd glas) daarentegen was echt superstil vanbinnen.

Nu vraag ik met af wat jullie ervaringen zijn met de Volvo op het gebied van rolgeluiden? Als ik hem zou bestellen zou ik wel gelaagd glas nemen en luchtvering. Heeft iemand ervaringen daarmee?

Enkele andere pro-contra van de Volvo vs. de Audi
-7 zitplaatsen - 5 zitplaatsen enkel mogelijk bij E-tron
-Voelt niet zo groot aan als hij is tijdens het rijden - Audi heeft een meer vaag stuurgevoel.
-T8 wel kleine tankinhoud van 50l vs. 75l bij E-tron.

Kortom ik kan niet beslissen, maar moest het probleem met de rolgeluiden opgelost zijn is er wel een grote kans dat ik de Volvo kies.

Met vriendelijke groeten,
Empereur
1st Gear member

Ik rijd een inscription met 20 inch ( nu op winterbanden), gelaagd glas en luchtvering. Ik ervaar totale rust en waanzinnig comfort in de auto.
Anne900
1st Gear member

Bovengenoemd met 21" all weather banden en vind het heerlijk comfortabel maar alleen die technische problemen van Volvo.....
beukenoot
2nd Gear member

Incription, 20 inch, gelaagd glas, geen luchtvering, winterbanden: totaal geen rolgluiden kunnen waarnemen. Vind hem erg stil maar Q7 schijnt inderdaad nog stiller te zijn.
Kwint T8
2nd Gear member

stimpies schreef: Hoi,

Ik overweeg een nieuwe wagen te kopen en twijfel tussen de Audi Q7 E-tron en de Xc 90 T8.
Ik heb al eens een testrit gemaakt met de Xc90 T8 (20" velgen, gewone vering) en ik vond dat er op bepaalde stukken op de autosnelweg (in België - ruwe betonbanen) vrij veel rolgeluiden waren met de Volvo, in die mate dat het storend was. Op andere internetfora en in verscheidene reviews vind ik ook gelijkaardige opmerkingen.
De Audi Q7 (ik heb testgereden met de 3.0TDI quattro met luchtvering, ook met gelaagd glas) daarentegen was echt superstil vanbinnen.

Nu vraag ik met af wat jullie ervaringen zijn met de Volvo op het gebied van rolgeluiden? Als ik hem zou bestellen zou ik wel gelaagd glas nemen en luchtvering. Heeft iemand ervaringen daarmee?

Enkele andere pro-contra van de Volvo vs. de Audi
-7 zitplaatsen - 5 zitplaatsen enkel mogelijk bij E-tron
-Voelt niet zo groot aan als hij is tijdens het rijden - Audi heeft een meer vaag stuurgevoel.
-T8 wel kleine tankinhoud van 50l vs. 75l bij E-tron.

Kortom ik kan niet beslissen, maar moest het probleem met de rolgeluiden opgelost zijn is er wel een grote kans dat ik de Volvo kies.

Met vriendelijke groeten,
Ik had ook dezelfde opmerking ivm het rolgeluid. Wij hebben ook een testrit gemaakt en het viel ons beide op dat er een storend geluid aanwezig was. Dit was met een t8 20" wielen zonder luchtvering en zonder gelaagd glas.
Wij hebben dan maar de luchtvering en gelaagd glas in de optielijst laten zetten maar wel met 22" wielen.
Wij maken niet veel km's door de week, enkel in het weekend kan er een langer ritje zijn en daardoor kozen we voor een benzine-hybrid ipv diesel-hybrid. De kleinere tankinhoud zie ik ook niet dadelijk als een probleem. Tijdens een autovakantie kan dit minder prettig zijn, maar een lange rit heen en terug kan de pret niet bederven! ;)
Driving a Volvo xc90 MY17 T8 R-design onyx black
Conradi
3rd Gear member

Ook ik rijd een Inscription met 20" 10-spaaks velgen (nu 19" 6-spaaks met winterbanden), gelaagd glas en luchtvering.

In Nederland, op het fluisterafval, is het een oase van rust, hetzelfde geldt grotendeels voor de Duitse Autobahn. Maar ik rij ook heel veel in Belgié, en dat is echt even anders. Op de betonwegen van bijvoorbeeld de E17, de E34, of de betonnen straatwegen door Limburg of Antwerpen maakt het onderstel ontzettend veel afrolgeluid. Snap best dat je dat storend vind!
Laatst gewijzigd door Conradi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
V60_PHEV
4th Gear member

Wij hebben bij ons veel kinderkopjes en ik hoor echt wel wat rolgeluiden, om het nou storend te noemen gaat me te ver. (20" Winterwielen + luchtvering + gelaagd glas)
Ik had het eigenlijk nog aan de 20" winterbanden geweten, maar met de 21" zomerwielen zal het misschien wel niet minder zijn.

Met nu ruim 10.000 km op de teller hoor ik 's ochtends in de kou ook al een beetje het klapperen in de vering, waarvan ik geloof dat dat op het Duitse forum wordt beschreven.
Er staan daar verhalen van veel mensen die 'poltern' horen, maar ik weet niet wat dat woord betekent.
Het is net of ik 's ochtends iets hoor klapperen in de vering rechts voor, maar dan niet het geluid van iets dat los zit.
JFRB
Starter

Klopt inderdaad.
Heb dezelfde opmerking buiten nog vele andere opmerkingen ( zie mijn vroegere inbreng) betreffende dit onderwerp.
Komt waarschijnlijk door het soort band dat er op ligt. Onbegrijpelijk van Volvo om dit zo te verkopen .
PeerTronic
4th Gear member

In een aantal tests die ik heb gelezen komt de Audi Q7 t.o.v. de XC90 er altijd beter uit m.b.t. interieur geluiden in dB. Ook qua comfort slaat ie op luchtvering de XC90. Maar....de Q7 is zo saai vergeleken met een XC90 dus voor dat kleine beetje verschil wist ik het wel. Het blijft uiteindelijk ook een beetje subjectief wat je als storend ervaart..
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”