Er schijnt in week 10 weer een grote update beschikbaar te komen. Daarbij zou het lang verwachte koppelen van bestuurdersprofiel aan een bepaalde sleutel moeten gaan werken en naast het standaard starten in hybride modus (voor de T8) kan je ook de individual modus als standaard startprofiel instellen. Verder zullen er weer de nodige bugfixes gedaan worden (o.a. de lage accuspanning problemen zouden opgelost moeten zijn).
Ik hoop daarbij dat Volvo ons ook de mogelijkheid gaat geven om ACC uit te zetten zodat de cruisecontrol ook als niet actieve variant gebruikt kan worden.
In mijn zoektocht naar verdere info vond ik ook nog deze informatie over het modeljaar 2017 en de apps:
Update voor City Safety
Volvo’s veiligheidsvoorziening City Safety kan met behulp van Large Animal Detection voortaan ook grote dieren herkennen. De voorziening is standaard aanwezig in de 90-modellen (S90/V90/XC90) van Volvo. Een andere noviteit van Volvo is Run-off Mitigation dat ervoor zorgt dat de auto niet van de weg raakt als de bestuurder even niet oplet. Met automatische stuurcorrecties wordt de Volvo op de weg gehouden. (Dit laatste lijkt mijn XC90 nu ook al te doen dus ik vraag mij af hoeveel meer ingrepen we mogen verwachten aan de rand van de witte lijn).
Connectiviteitsupdates voor 90-modellen
Volvo’s multimedia- en connectiviteitssysteem Sensus krijgt in de loop van dit jaar een aantal extra apps, waaronder Spotify en Park and Pay. De populaire muziekstreamingdienst Spotify geeft de bestuurder continu toegang tot een onuitputbare bron van muziek. De interface van Spotify is in de auto hetzelfde als op smartphones.
(ik luister zelf graag en veel naar spotify dus dit is echt een fantastische aanvulling, al vrees ik wel voor het dataverbruik).
De app Park and Pay maakt het vinden en betalen van een parkeerplaats nog eenvoudiger. Connected Service Booking, waarmee de bestuurder vanuit een Volvo met internetverbinding informatie kan beheren met betrekking tot service- en reparatieafspraken, wordt toegevoegd aan Sensus. Dat geldt ook voor Internet Maps, Tuneln, Local Search en Yelp. De nieuwe voice recording app Record & Send maakt het bovendien mogelijk om ingesproken reminders naar jezelf te sturen.
Pilot Assist tot 130km/u voor 2017 modellen
Het 2017 model van de XC90 krijgt net als de S90 en de V90 Pilot Assist tot 130km/u. Op de diverse fora wordt er wild gespeculeerd of het ook nog op het 2016 model als een software update te krijgen is. Officieel worden er vanuit Volvo geen mededelingen gedaan. Het schijnt nog onderzocht te worden. De grote vraag is of de auto's met Pilot Assist tot 130km/u andere hardware (sterkere/betere/snellere processoren) aan boord hebben. Als dat niet het geval is dan kunnen we de update hopelijk krijgen. Voor mij persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben om er voor te betalen. Tot 130km/u autonoom kunnen rijden is in Nederland een fantastische optie die het comfort fors zullen verhogen.
Week 10 software update en verbeteringen modeljaar 2017
- mwattel
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 17.03.2007 - 13:31
- Locatie: Maassluis
Hopelijk biedt deze update definitief een oplossing voor het lage accu spannings probleem.
anders wordt het voor de 2e keer een bezoekje Volvo Beesd ! arghhhhhhhh .....
anders wordt het voor de 2e keer een bezoekje Volvo Beesd ! arghhhhhhhh .....
XC90 T8 AWD 2025 - Ultra Dark - Luchtvering - Polestar - Bower Wilkins - Williams Ceramic coating
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Er zijn neem ik aan 2 soorten updates. Om een probleem uit de wereld te helpen
maar ook om een bepaalde functionaliteit te verbeteren of toe te voegen.
De vraag die ik daarbij heb is in welke mate updates, vooral van de tweede soort,
betalend zijn of mogelijk zullen worden. Aangezien ik in de regel mijn wagens zelf
onderhoud is het waarschijnlijk dat ik de wagen enkel voor updates zal aanbieden.
Graag uw mening(en) hierover.
Willy
maar ook om een bepaalde functionaliteit te verbeteren of toe te voegen.
De vraag die ik daarbij heb is in welke mate updates, vooral van de tweede soort,
betalend zijn of mogelijk zullen worden. Aangezien ik in de regel mijn wagens zelf
onderhoud is het waarschijnlijk dat ik de wagen enkel voor updates zal aanbieden.
Graag uw mening(en) hierover.
Willy
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
dan zul je voor het onderhoud wel tegen een probleem aanlopen.
Alleen al het olie verversen.
Dat is nog steeds een kwestie van stopje eruit, olie eraf laten lopen, schone olie er weer in en filter verwisselen.
Maar dan ...... na deze handeling moet de olieniveausensor en de oliekwaliteitssensor worden gereset. Dat kun je dus niet zelf even doen. De in de handel verkrijgbare Dice gaat niet werken, en ook Vida voor de XC90 is totaal anders. Zou je dat toch proberen, dan heb je kans op een computer vastloper.
Alleen al het olie verversen.
Dat is nog steeds een kwestie van stopje eruit, olie eraf laten lopen, schone olie er weer in en filter verwisselen.
Maar dan ...... na deze handeling moet de olieniveausensor en de oliekwaliteitssensor worden gereset. Dat kun je dus niet zelf even doen. De in de handel verkrijgbare Dice gaat niet werken, en ook Vida voor de XC90 is totaal anders. Zou je dat toch proberen, dan heb je kans op een computer vastloper.
laatste Volvo (960) verkocht
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
Gewoon de oliebeurten bij de dealer laten doen. Remblokken en schijven zelf regelen. Dan hangt hij in ieder geval iedere 2 jaar een keer aan de computer.
Laatst gewijzigd door thavipah op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Hmm, dat ziet er niet goed uit.
Zulke dingen zijn voor mij reden genoeg om een dergelijke auto niet te willen,
ook al omdat ik nogal weinig kilometers rijd en dan toch elk jaar onderhoud zou
moeten betalen. Dat is me met mijn huidige XC70 ook één keer overkomen, de
dealer smeet bijvoorbeeld na 10.000Km de actieve koolfilter in de vuilnisbak
terwijl die volgens Volvo's tabellen 20.000Km of één jaar meekan. Dat laatste
is uiteraard flauwekul, of beter gezegd gaat het om een economische strategie
en niet om een technische noodzaak. 12 jaar later doe ik nog altijd het onderhoud zelf.
Hetgeen u schrijft over de XC90 vind ik niet leuk, maar ik ben wel blij dat ik het
weet, want als daar werkelijk geen oplossing voor zou bestaan dan is hij niet voor mij.
Willy
Zulke dingen zijn voor mij reden genoeg om een dergelijke auto niet te willen,
ook al omdat ik nogal weinig kilometers rijd en dan toch elk jaar onderhoud zou
moeten betalen. Dat is me met mijn huidige XC70 ook één keer overkomen, de
dealer smeet bijvoorbeeld na 10.000Km de actieve koolfilter in de vuilnisbak
terwijl die volgens Volvo's tabellen 20.000Km of één jaar meekan. Dat laatste
is uiteraard flauwekul, of beter gezegd gaat het om een economische strategie
en niet om een technische noodzaak. 12 jaar later doe ik nog altijd het onderhoud zelf.
Hetgeen u schrijft over de XC90 vind ik niet leuk, maar ik ben wel blij dat ik het
weet, want als daar werkelijk geen oplossing voor zou bestaan dan is hij niet voor mij.
Willy
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Ik zie geen problemen om de hardware van een auto te onderhouden of te herstellen,
ook niet als er meer soft - dan hardware in zit
Moderne auto's zijn een stuk onderhoudsvriendelijker dan oude. De fabrikanten vinden
het weliswaar veel leuker (€€) als je periodiek bij hen langs komt, ze doen ook de nodige
moeite opdat je er zelf niet meer aan zou beginnen.
De SRI resetten zou alvast moeten lukken, de oliesensoren dat valt nog te bezien.
Software issues zullen via updates moeten worden opgelost, vandaar ook de bedenkingen
die ik hierboven formuleerde ivm de kosten die daar eventueel voor worden aangerekend.
Ik zal er met de dealer een ernstige babbel over moeten hebben, we zien wel hoe die reageert
Willy
ook niet als er meer soft - dan hardware in zit

Moderne auto's zijn een stuk onderhoudsvriendelijker dan oude. De fabrikanten vinden
het weliswaar veel leuker (€€) als je periodiek bij hen langs komt, ze doen ook de nodige
moeite opdat je er zelf niet meer aan zou beginnen.
De SRI resetten zou alvast moeten lukken, de oliesensoren dat valt nog te bezien.
Software issues zullen via updates moeten worden opgelost, vandaar ook de bedenkingen
die ik hierboven formuleerde ivm de kosten die daar eventueel voor worden aangerekend.
Ik zal er met de dealer een ernstige babbel over moeten hebben, we zien wel hoe die reageert

Willy
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Niet helemaal 
In de EU is afgesproken dat er regulier onderhoud aan iedere auto moet kunnen worden uitgevoerd door iedere werkplaats. Vandaar dat er ook universele diagnoseapparatuur is (o.a. van Sun en Actia) die alle basiszaken kan uitlezen en eventueel resetten die bijvoorbeeld voor een APK-keuring van belang zijn. Olie verversen is natuurlijk ook basis onderhoud.
Los daarvan zijn er er links en rechts ook al enkele onafhankelijke Volvo specialisten die zich toeleggen op onderhoud van elektronica en software en zelf beschikken over een officiële Volvo diagnose licentie.

In de EU is afgesproken dat er regulier onderhoud aan iedere auto moet kunnen worden uitgevoerd door iedere werkplaats. Vandaar dat er ook universele diagnoseapparatuur is (o.a. van Sun en Actia) die alle basiszaken kan uitlezen en eventueel resetten die bijvoorbeeld voor een APK-keuring van belang zijn. Olie verversen is natuurlijk ook basis onderhoud.
Los daarvan zijn er er links en rechts ook al enkele onafhankelijke Volvo specialisten die zich toeleggen op onderhoud van elektronica en software en zelf beschikken over een officiële Volvo diagnose licentie.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Als zelfsleutelaar kun je ook deze diagnose-apparatuur ook aanschaffen. Alleen is het duur olie wisselen. Voor een (universele) garage, met een aantal XC90's in onderhoud zou het uit kunnen.
laatste Volvo (960) verkocht
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Sorry, maar ik denk dat het wat anders in elkaar zit 
Ok software-updates vallen onder de EU-wetgeving, zie Software-updates en recall-info ook bij onafhankelijk autobedrijf.

Ok software-updates vallen onder de EU-wetgeving, zie Software-updates en recall-info ook bij onafhankelijk autobedrijf.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Ik neem aan dat u de originele apparatuur ofwel toestellen voor onafhankelijke profs van bijv. Bosch bedoelt.dbosker schreef: Als zelfsleutelaar kun je ook deze diagnose-apparatuur ook aanschaffen. Alleen is het duur olie wisselen. Voor een (universele) garage, met een aantal XC90's in onderhoud zou het uit kunnen.
Die zijn lijkt me inderdaad niet haalbaar voor een privé persoon.
Chinese (na)maak mogelijk (hopelijk

Willy
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07.03.2016 - 10:29
Je kunt ook nu al muziek via Spotify op je telefoon afspelen. Gewoon even Spotify starten vanaf je telefoon. Volume, vorig en volgend nummer kun je gewoon via de knoppen op het stuur bedienen. De angst voor hoog dataverbruik is niet nodig zolang je maar playlists hebt die je ook offline kunt beluisteren.thavipah schreef: Sensus krijgt in de loop van dit jaar een aantal extra apps, waaronder Spotify
- mwattel
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 17.03.2007 - 13:31
- Locatie: Maassluis
Ik heb mijn dealer gevraagd naar de week 10 update maar die wist nog van helemaal niets !
XC90 T8 AWD 2025 - Ultra Dark - Luchtvering - Polestar - Bower Wilkins - Williams Ceramic coating
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Waarom laten ze een bijna schoon luchtfilter bij mijn lokale Peugeot dealer dan wel gewoon zitten (met de melding dat ze het jaar erop wel zullen doen)?dbosker schreef: Die reactie van de dealer kan ik je nu alvast wel vertellen.
'Meneer - het is niet anders'
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir