Hallo Forumleden..... Ik ben nieuw hier, rij nu nog Mazda .... Ik overweeg om een V40 te kopen, maar twijfel nog... een nieuwe of een jong gebruikte... ik heb deze twee op het oog...
Volvo V40 150 pk R-design ongeveer 1 jaar oud met 20000 km op de teller
of
Volvo V40 122 pk T2 nordic+ model 2017 0,00 km nieuw uit de fabriek.
De opties die op beide auto's zitten komen ongeveer wel overeen (behalve ledere stoelen) ..... verschil tussen de auto's in aanschaf is ongeveer 2700 euro.
Deze week is het nieuwe front van de V40 gepresenteerd dus met de nagelnieuwe heb je ook de laatste update.
Met de tweedehands V40 met 20.000 km op de teller loop je ook weinig risico.
Aan jezelf of het nieuwe front en die 20.000 je €2700,-- waard zijn.
Voordeel is dan weer wel dat je de kleur kunt nemen die je echt wil (en waarvan de keuze op de 2017 modellen is uitgebreid)
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design 240 GL bj 1990, Mellanblå Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
Je zou wel gelijkwaardige uitvoeringen / motoriseringen moeten vergelijken.
gebruikt zal dan een aanzienlijk groter verschil opleveren dan de genoemde E 2700,-
vaudi schreef:
Je zou wel gelijkwaardige uitvoeringen / motoriseringen moeten vergelijken.
gebruikt zal dan een aanzienlijk groter verschil opleveren dan de genoemde E 2700,-
Het gaat me niet zo zeer om de uitrusting van de auto, die is in beide gevallen zeer compleet, het gaat me meer om de investering. Voor 2700 Euro heb ik meer pk' s maar is de auto wel 1 jaar oud. Ik ga er toch een jaar of zes mee rijden 25.000 per jaar.
Ik zou ook voor een nieuwe gaan, zeker voor dat prijs verschil. Stel je kan het niet gelijk financieren is er bij Volvo ook een Financial Lease aanbieding op nieuwe auto's van 2,9% volgens mij.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Tsja, rationeel denk ik dat de nieuwe auto de verstandiger keus is. Nieuw(er), minder kilometers en ook nog goedkoper. Als je nog heel even wacht heb je dan ook meteen de facelift, wat gunstig is voor restwaarde. Of je het verschil tussen de T2 (122pk) of de T3 (150pk) echt belangrijk vindt kun je alleen zelf beoordelen middels proefritten met beide motoren. Ga eens een blokje om met beide.
Grootste verschil naast de extra pk's is natuurlijk dat de gebruikte V40 een R-design is en dus een 'sportievere' look heeft. Of je daar meer geld voor over hebt is ook erg persoonlijk.
Succes, we horen graag wat het wordt!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys