Beste Leden, ik kan mij voorstellen dat dit langzaam een uitgekauwd onderwerp wordt, maar ik ga het toch neerzetten.
Ik ben op zoek naar een V70N, eentje met een turbo. Voor mijn gevoel zijn de 140/170 pk motoren niet krachtig genoeg (wat natuurlijk onzin is, maar het is een luxe probleem). Dan blijven er volgens mijn 3 keuzes over. De 2.4t, 2,5t en de T5. De eerste varianten nog niet bereden, de laatste al een proefrit mee gedaan. Deze staat te koop bij Hennes Automobielen in Nijmegen. Deze proefrit beviel erg goed, de auto stond er erg netjes bij, maar de prijs is dan ook wel 'stevig'. De T5 loopt als een kanon en dat voelde wel erg lekker. Ik ben daar vriendelijk geholpen en ben van plan terug te gaan (op het moment dat de mx is verkocht).
Voor die tijd wil ik wel goed geïnformeerd zijn en alle mogelijkheden hebben bekeken.
Ik moet wel opmerken dat ik liever meer uitgeef en een auto koop waar niet gelijk 4000 euro kosten aan zijn, dus de onderkant van de markt laat ik voor wat het is. Staat Hennes goed bekend? Kan ik hier zonder kopzorgen een auto kopen? Garantie op een T5 met deze kmstand was de verkoper redelijk duidelijk over, dat zit er min of meer op maar wel een gedeelte eigen risico aangezien het een T5 is, tenzij het probleem al bekend had moeten zijn voor de verkoop.
Aangezien de T5 beviel, is het nog aan te raden om naar 2.4T te kijken? Ze zijn misschien iets wat goedkoper in aanschaf/verbruik/onderhoud? In dat geval is voor mij te overwegen om wat minder vermogen te hebben.
Verder was ik in eerste instantie met volle overtuiging opzoek naar een handbak, maar het veelal automaat. Ik heb gereden met een geartronic, naar het extra verbruik wat ik dan op de koop moet toe nemen, zijn hier nog dingen waar ik extra op moet letten?
Wederom dank voor misschien antwoorden op dezelfde vragen. Via google al wat dingen kunnen lezen, maar de antwoorden die ik zoek zaten er niet tussen.
Aankoop van een V70n
- Dawn
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 09.02.2016 - 13:13
- Locatie: de Lichtstad
De zaak zelf ken ik niet en kan daar niks over zeggen, wel heb ik de advertentie even bekeken; de auto staat er prima op.
Een T5 staat niet specifiek bekend om een brandstofzuinige auto. Ik rijd er gemiddeld 1/10 mee. In verband met de turbo zitten daar natuurlijk ook de extra onderhoudskosten aan. Persoonlijk weet ik niet hoe het zit met het verschil tussen de 3 motoren, heb zelf alleen in een T5 gereden.
Het inige wat ik jammer vind voor een auto in de prijstange is het missen van de ECC (luxeprobleem), maar scheelt nogal tov een normale airco. Maar dat als klein detail.
Een T5 staat niet specifiek bekend om een brandstofzuinige auto. Ik rijd er gemiddeld 1/10 mee. In verband met de turbo zitten daar natuurlijk ook de extra onderhoudskosten aan. Persoonlijk weet ik niet hoe het zit met het verschil tussen de 3 motoren, heb zelf alleen in een T5 gereden.
Het inige wat ik jammer vind voor een auto in de prijstange is het missen van de ECC (luxeprobleem), maar scheelt nogal tov een normale airco. Maar dat als klein detail.
BJ2017 MY17 Volvo V60 2.0L Polestar | Black Onyx Metallic | Sunroof | on 20" Polestar II (silver) S / on 19" Polestar III (silver) W
BJ2006 MY07 Volvo S80 V8 Summum | Black Sapphire Metallic | Premium Sound with Dynaudio | Navi | Active Bi-Xenon | on 19" Bor (Black Matte) Sold at 295k Km
BJ2000 MY00 Volvo V70n T5 250PK AW5 AUT (sold at 312k Km )
BJ2000 Phase II Volvo V40 1.8 Europa (sold)
BJ1998 Phase I Volvo V40 2.0 Exclusive (totalled)
BJ2006 MY07 Volvo S80 V8 Summum | Black Sapphire Metallic | Premium Sound with Dynaudio | Navi | Active Bi-Xenon | on 19" Bor (Black Matte) Sold at 295k Km
BJ2000 MY00 Volvo V70n T5 250PK AW5 AUT (sold at 312k Km )
BJ2000 Phase II Volvo V40 1.8 Europa (sold)
BJ1998 Phase I Volvo V40 2.0 Exclusive (totalled)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
Dag Niels,
We hebben zelf met enorm veel plezier in een V70 T5 geartronic gereden van 160.000 tot 240.000 km. Kanon, met veel ruimte die we nu nog wel eens missen. Verbruik, tsja, als dat een issue is moet je geen T5 kopen, hoewel je er prima 1 op 10 mee kunt rijden. Maar ook een keer op de terugweg uit Zwitserland ruim 200+ 1 op 7. Trekkracht en geluid missen we nu nog wel eens met de C70 170 pk. Ik vind dat bij zo'n auto een automaat hoort, vandaar dat handgeschakelde er bijna niet zijn. Veel over gesproken op dit forum, maar toch nog maar eens: onderhoud is erg belangrijk. Laat de bak flushen. O ja, iedere V70 heeft last van klapperende voowielophanging. Draagarmen, rubbers enz. enz. Let goed op dat de carterontluchting niet dicht zit, anders begint alles olie te lekken. Als laatste: die draaicirkel, bijna net zo groot als de bus van Jeroen Spock.... Verder topauto! Succes met de voirpret!
We hebben zelf met enorm veel plezier in een V70 T5 geartronic gereden van 160.000 tot 240.000 km. Kanon, met veel ruimte die we nu nog wel eens missen. Verbruik, tsja, als dat een issue is moet je geen T5 kopen, hoewel je er prima 1 op 10 mee kunt rijden. Maar ook een keer op de terugweg uit Zwitserland ruim 200+ 1 op 7. Trekkracht en geluid missen we nu nog wel eens met de C70 170 pk. Ik vind dat bij zo'n auto een automaat hoort, vandaar dat handgeschakelde er bijna niet zijn. Veel over gesproken op dit forum, maar toch nog maar eens: onderhoud is erg belangrijk. Laat de bak flushen. O ja, iedere V70 heeft last van klapperende voowielophanging. Draagarmen, rubbers enz. enz. Let goed op dat de carterontluchting niet dicht zit, anders begint alles olie te lekken. Als laatste: die draaicirkel, bijna net zo groot als de bus van Jeroen Spock.... Verder topauto! Succes met de voirpret!
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27342
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Staat daar ook nog een érg knappe 2.4T te koop. Had een mooi vergelijk geweest door daar ook nog een rondje mee te doen 
Het missen van de ECC is wel erg jammer, zou misschien nog even rond kijken voor een V70 die mogelijk zelfs iets minder heeft gelopen en nog wat dikker in z'n opties zit.
Betreft de automaat, want een GT is het in deze V70 niet.
Zijn aardig bedrijfszeker, zou hem wel een keertje laten flushen zodat hij er weer een poos tegenaan kan.
Rijd zelf met iets meer dan 200 pk, maar dan diesel en dat bevalt perfect in combinatie met een GT-bak.
Lijkt me dat dat bij een V70 met een aardig pak vermogen ook niet anders zal zijn.

Het missen van de ECC is wel erg jammer, zou misschien nog even rond kijken voor een V70 die mogelijk zelfs iets minder heeft gelopen en nog wat dikker in z'n opties zit.
Betreft de automaat, want een GT is het in deze V70 niet.
Zijn aardig bedrijfszeker, zou hem wel een keertje laten flushen zodat hij er weer een poos tegenaan kan.
Rijd zelf met iets meer dan 200 pk, maar dan diesel en dat bevalt perfect in combinatie met een GT-bak.
Lijkt me dat dat bij een V70 met een aardig pak vermogen ook niet anders zal zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 21.02.2016 - 19:59
Wat betreft de garantie; er zit geen volledige BOVAG garantie op (of bijkopen), maar als er iets defect is wat voor de verkoop al bekend had moeten zijn dan vervangen ze dat gewoon. Loopt de automaat binnen 3 maanden in de soep, wordt het een sam/sam verhaal, of misschien niets. Dat gaat dus allemaal een beetje op basis van vertrouwen, wat prima is als het bedrijf goed staat aangeschreven. Risico loop je altijd met een dergelijke auto, maar ik probeer het tot een minimum te beperken.
De opties is inderdaad voor mij ook een puntje, hij mist de ECC (al kom ik daar nog wel overheen) maar ook ontbreekt cruisecontrol (wat een must is eigenlijk) en een achterspoiler (maakt hem net af). Aan de andere kant was de auto van binnen en buiten smetteloos en heeft er nooit een trekhaak opgezeten. De automaat wordt in overleg geflushed voor aflevering, daar heb ik al met de man over gesproken. Het is een twijfel gevalletje voor ons. Misschien toch wachten op de volgende mooie T5.
Bedankt voor de tips!
Deze ook gevonden vandaag, nog wat duurder maar wel lekker aangekleed volgens mij. http://www.autobedrijfvanderzande.nl/ov ... -occasions
Misschien ook een kijkje wagen.
De opties is inderdaad voor mij ook een puntje, hij mist de ECC (al kom ik daar nog wel overheen) maar ook ontbreekt cruisecontrol (wat een must is eigenlijk) en een achterspoiler (maakt hem net af). Aan de andere kant was de auto van binnen en buiten smetteloos en heeft er nooit een trekhaak opgezeten. De automaat wordt in overleg geflushed voor aflevering, daar heb ik al met de man over gesproken. Het is een twijfel gevalletje voor ons. Misschien toch wachten op de volgende mooie T5.
Bedankt voor de tips!
Deze ook gevonden vandaag, nog wat duurder maar wel lekker aangekleed volgens mij. http://www.autobedrijfvanderzande.nl/ov ... -occasions
Misschien ook een kijkje wagen.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Over het bedrijf: Dat zijn een stelletje Volvo fanaten in hart en nieren. Ze doen redelijk veel in imort en slechte dingen heb ik er niet van gehoord of gelezen. Vriend van mij heeft daar 2 jaar geleden een V70NN 2.4D gekocht. Ook dat was een import, keurige auto, alles volgens afspraken etc en die vriend van mij, kocht daar zijn eerste Volvo, zei hetzelfde: Volvo fanaten!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 21.02.2016 - 19:59
Klinkt goed!V70/2.4D/2003 schreef: Over het bedrijf: Dat zijn een stelletje Volvo fanaten in hart en nieren. Ze doen redelijk veel in imort en slechte dingen heb ik er niet van gehoord of gelezen. Vriend van mij heeft daar 2 jaar geleden een V70NN 2.4D gekocht. Ook dat was een import, keurige auto, alles volgens afspraken etc en die vriend van mij, kocht daar zijn eerste Volvo, zei hetzelfde: Volvo fanaten!
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27342
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Die is wel een stuk leuker aangekleed, zitten wel de dingen op die het net even af makenNielszxr schreef: Deze ook gevonden vandaag, nog wat duurder maar wel lekker aangekleed volgens mij. http://www.autobedrijfvanderzande.nl/ov ... -occasions
Misschien ook een kijkje wagen.

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Denk ook eens aan de 2.0T (die heb ik, is iets 'zuiniger' dan de t5 en een heerlijk soepel blok.
Gekocht bij Hennes in Nijmegen, zeer goede ervaringen mee. Bel ze anders eens.
Gekocht bij Hennes in Nijmegen, zeer goede ervaringen mee. Bel ze anders eens.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Overigens is er nog een extra type V70: de R.....
Niet erg zuinig wel veel vermogen en comfort
Niet erg zuinig wel veel vermogen en comfort
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Klopt. Sterker nog, ik wist er niet eens van tot ik bij toeval tegen een aanliep. Ben me er in gaan verdiepen en een proefrit gemaakt, ik was verkocht.
Heerlijk blok wat erg soepel is, kan hem je echt aanraden!
Heerlijk blok wat erg soepel is, kan hem je echt aanraden!
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- Turbotom
- 2nd Gear member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 16.04.2012 - 21:22
- Locatie: Zuid-Holland
Mijn D5 kwam ook van Hennes. Was een italiaanse auto, dik in de opties. In de garantieperiode ben ik terug geweest voor enkele kleinere zaken, waaronder een lichte olielekkage aan het kleppendeksel. Dit is netjes opgelost en Hennes heeft uit eigen beweging de wervelkleppen vervangen omdat de boel toch open lag. Ik zou er wel opnieuw een auto kopen.
Persoonlijk zou ik een dergelijke auto niet zonder 3 of 6 maanden Bovag garantie kopen.
Tom
Persoonlijk zou ik een dergelijke auto niet zonder 3 of 6 maanden Bovag garantie kopen.
Tom
Laatst gewijzigd door Turbotom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.