Ik rij nu inmiddels een jaar of 2 in mijn S80 V8 uit 2006 met net 200k op de teller, geweldige auto!
Het verbruik van 1 op 8 tot 1 op 9 valt mij alleszins mee (bij lange ritten kan het nog aardig wat zuiniger)
Echter, en waarom is niet helemaal duidelijk, begint het allemaal weer wat te kriebelen om wat anders aan te schaffen.

Enkele maanden geleden heb ik de V50 van vrouwlief al verkocht want zij wilde graag kleiner. Daarvoor hebben we een 3 deurs swift sport aangeschaft echter blijkt een 3 deurs met 2 kinderen toch niet zo'n goede optie dus die gaat wederom in de verkoop.
De uitdaging zit echter in het volgende, ik wil voor mijn vrouw iets aanschaffen wat wat groter en luxer is, en daardoor waarschijnlijk wat duurder. Aangezien ik in totaliteit geen geld wil bijleggen moet de vervanger voor de S80 eigenlijk goedkoper worden.
Nou hou ik wel van wat vermogen en van een hoop luxe. kwaliteit van de audio installatie staat bijzonder hoog op het verlanglijstje al betwijfel ik of ik überhaupt iets kan vinden die de dynaudio uit de S80 matched.
De vraag is dan ook als volgt, wat zou een waardige, doch goedkopere opvolger zijn voor een S80 V8 (vrijwel full options alleen geen blis en standkachel)
Natuurlijk heb ik wel wat kaders:
Bouwjaar 2003 of later
Kilometerstand < 200.000
Behoorlijk wat luxe, goed audio systeem is een pré.
aardig waarde vast.
max rond de 10.000 €
benzine verbruik is niet echt een probleem zolang zo'n auto niet 1 op 4 a 5 rijd.
Volvo is geen must.

Wellicht hebben jullie een super goede suggestie?!