Blijvend probleempje C70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
RensdO
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08.10.2015 - 11:37
Contacteer:

Sinds een tijdje start mijn C70 wat slechter, de compressie lijkt wat minder.
Het gaat om een 2.5t van december 1999.

Voorheen viel de auto ook vaak terug in toeren bij bijvoorbeeld een stoplicht (of uberhaupt stationair).
Hier kwam na een paar dagen een MIL-lampje bij met verschillende storingen.
Een van de storingen was bijvoorbeeld het overslaan van een cilinder.
Daarbij liep de auto gewoon echt niet mooi, een beetje hakkelend of iets dergelijks.
En dat dan zowel op LPG als op benzine.

Nu heb ik twee dagen geleden de motorstoringen verwijderd, en ineens loopt de auto echt top.
Niets meer op aan te merken, behalve dan dat slechte starten...


De auto heeft inmiddels 280.000 gelopen en ook een flinke tijd op LPG.
Het onderhoud bleek behoorlijk achterstallig te zijn, waardoor de volgende waslijst al is vervangen in de afgelopen 6 maanden (15.000 km):
- Distributie + waterpomp
- Schokdempers rondom
- Carterventilatie
- Kachelradiateur + kachelmotor
- Aantal KVS slangen
- Bougies, een bobine en verdere filters
En vast nog wat meer wat ik nu vergeet..

Klinken mijn problemen een van jullie bekend?

Ik ben al langzaamaan aan het rondkijken voor een koprevisie (lees: dan direct de volledige motor), aangezien ik en mijn monteur de kleppen vermoeden.
Het rare is gewoon dat de auto nu perfect loopt, op het starten na.
Volvo C70 2.5T LPG 1999
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Is de compressie gemeten, of is alleen het vermoeden dat die laag is?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Woger
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
Locatie: Roosendaal

Als je een software aanpassing doet en hij loopt dan weer goed, lijkt het me geen fout in de hardware (sorry, ben IT-er 8-) )
Heb je de ontsteking ook al gecontroleerd? Bougies, bougiekabels etc.?
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
E.Werker
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38

Een keer goed uitlaten, kijken of de foutmeldingen terugkomen. Daarna deze uitlezen en niet direct verwijderen. Aan de hand van de gevonden fouten de juiste diagnose stellen en laten repareren naar behoren.

Ik ben het eens met de persoon hier boven, kapotte hardware gaat niet ineens weer werken door een software aanpassing. De ecu kan lage compressie niet ineens verhelpen als dat überhaupt het probleem is.
Laatst gewijzigd door E.Werker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”