Hallo allemaal,
Nog maar een paar weken eigenaar van mijn eerste volvo, en wel een S60 uit 2006.
Al heel wat kilometers er op zitten en vind het werkelijk een fantastische wagen.
Nu heb ik alleen een "probleem" met de brandstofmeter. Ondertussen al aan het zoeken
geweest op het forum ( ook de zoekfunctie gebruikt ) maar kan een vergelijkbaar probleem
zo snel niet vinden.
Mijn brandstof meter ongeacht hoeveel brandstof ik nog heb zakt na het stijgen bij het contact aan zetten vaak terug naar leeg.
Hierbij geeft de boorcomputer ook bij de hoeveelheid kilometers tot lege tank: --- aan. Wanneer ik dan het contact weer uit zet en de
auto vervolgens weer start is het vaak verholpen. Nu is dit geen dramatisch probleem maar misschien wel snel verholpen ?
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Jorn.
Brandstofmeter blijft beneden bij volle tank.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27529
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik zou daar inderdaad beginnen, want zo te lezen doet de vlotter zijn werk wel goed.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Stop er een CFE in en je weet wat de auto "ziet" en of dit dus een probleem is in de DIM (je instrumentenpaneel) of inderdaad in de auto verderop waarbij ik ook denk aan vlotter of een nare massa ergens, met name dat laatste omdat hij wel eerst naar vol gaat.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Ik ga mee met volvotech:)
Massa, maar ook je DIM kan dit veroorzaken. Heb vaker gehoord van het DIM als grondoorzaak dan de vlotter.
Heb je de auto al laten uitlezen? Het zou kunnen dat er ook al DIM storingen zijn waargenomen.
Massa, maar ook je DIM kan dit veroorzaken. Heb vaker gehoord van het DIM als grondoorzaak dan de vlotter.
Heb je de auto al laten uitlezen? Het zou kunnen dat er ook al DIM storingen zijn waargenomen.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM