Vandaag zijn de 21 winterwielen met Nokian banden gewisseld voor de 21 wielen met Pirelli zomerbanden. De auto stuurt na de wissel stukken beter! De stuurdruk is iets zwaarder en bij volgas in powermode geen "getrek" meer in het stuur. Daarbij lijkt de auto ook stukken beter te sporen.
Morgen gaan we even naar Gent heen en weer dus dat geeft mooi de mogelijkheid om de Volvo eens te ervaren zoals deze echt bedoeld is.
Gewisseld naar de zomerbanden
- mga1600
- 6th Gear member
Op mijn XC60 zitten sinds gisteren eveneens weer de zomerwielen (20"). Het gekke is dat als je in het najaar overgaat op de winterbanden 'de 'achteruitgang' minder groot overkomt dan de 'vooruitgang' nu!
In order geval is het weggedrag nu weer opvallend strak en de auto merkbaar stiller.
In order geval is het weggedrag nu weer opvallend strak en de auto merkbaar stiller.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 4th Gear member
Mijn winterbanden blijven er vast nog een tijdje op, pas als de
minimumtemperaturen wat hoger worden ga ik over op zomerbanden.
ik heb geen goede redenen om dat eerder te doen, wel in tegendeel.
Van wegligging of geluid voel ik weinig verschil, mogelijk scheelt het
om welke banden het gaat.
Willy
minimumtemperaturen wat hoger worden ga ik over op zomerbanden.
ik heb geen goede redenen om dat eerder te doen, wel in tegendeel.
Van wegligging of geluid voel ik weinig verschil, mogelijk scheelt het
om welke banden het gaat.
Willy
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Hier ook al overgegaan naar de zomersloffen.
Vanaf morgen geen anchtvorst meer in het westen en als het vriest is het droog dus geen centje pijn.
Ik vind het toch op de één of andere manier fijner rijden
Vanaf morgen geen anchtvorst meer in het westen en als het vriest is het droog dus geen centje pijn.
Ik vind het toch op de één of andere manier fijner rijden

Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
-
- 4th Gear member
Dat betekent, als ik het goed begrijp, dat de banden die deze winter op de wagen lagen niet bijzonder voldoen.thavipah schreef: Ik ga heel hard hopen dat Pirelli komend winterseizoen de goede maat winterband gaat leveren. Dan stap ik gelijk over!
Om welke banden gaat/ging het dan?
Willy
-
- 4th Gear member
Waren die Nokians die u niet wou hebben winterbanden, of ook all-weathers?
Het lijkt wel of niemand dat graag kwijt wil. Zo slecht kunnen zo toch niet zijn, of toch?
U heeft uiteraard gelijk dat all-weather banden het verwisselen overbodig maken,
maar ze zijn minder goed dan goede winter-of zomerbanden in 't juiste seizoen gebruikt.
Voldoen die Pirelli's (Scrorpions?) voor de Duitse eisen gedurende de winter?
Willy
Het lijkt wel of niemand dat graag kwijt wil. Zo slecht kunnen zo toch niet zijn, of toch?

U heeft uiteraard gelijk dat all-weather banden het verwisselen overbodig maken,
maar ze zijn minder goed dan goede winter-of zomerbanden in 't juiste seizoen gebruikt.
Voldoen die Pirelli's (Scrorpions?) voor de Duitse eisen gedurende de winter?
Willy
- SRI
- 3rd Gear member
Ik heb er even naar gekeken, bij ons liggen er Nokian WRSUV3 All weather plus banden onder.
Staat verder nog op 275/40R21 107VXL.
Nokian omschrijft ze zelf als volgt: "The world's first AA class winter tyre in terms of wet grip and fuel efficiency".
Staat verder nog op 275/40R21 107VXL.
Nokian omschrijft ze zelf als volgt: "The world's first AA class winter tyre in terms of wet grip and fuel efficiency".
Laatst gewijzigd door SRI op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4th Gear member
Hmm, een all-weather is geen winterband. Als ik me niet vergis dan staat er op een winterband een
sneeuwvlok (in een berg) en M+S. Zie (ook voor all-weather aanduiding):
http://www.autoadviezen.nl/Winterbanden2.htm
Hetgeen op de band staat en hetgeen Nokian schrijft lijkt mekaar tegen te spreken.
Een 275 band met all-weather profiel zal wellicht niet de stilste zijn.
Misschien verklaart dat het rolgeluid dat sommigen ervaren.
Willy
sneeuwvlok (in een berg) en M+S. Zie (ook voor all-weather aanduiding):
http://www.autoadviezen.nl/Winterbanden2.htm
Hetgeen op de band staat en hetgeen Nokian schrijft lijkt mekaar tegen te spreken.
Een 275 band met all-weather profiel zal wellicht niet de stilste zijn.
Misschien verklaart dat het rolgeluid dat sommigen ervaren.
Willy
-
- 2nd Gear member
Vandaag gewisseld van 20" Vredestein winterset naar 22" Pirelli zomerset. Was even bang dat het comfort achteruit zou gaan, maar gelukkig tot nu toe geen verschil ervaren, rijdt nog altijd heerlijk. Daarnaast staat de 22" set echt dik onder de XC90!