Paar vraagjes V70 2012
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Uiteraard ok! Wil graag over naar sensus, vandaar dat ik 2012 had ingevuld.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik heb me suf zitten zoeken naar de prijslijsten van Duitse V70's 2012. Ik wil graag weten welke uitvoering, welke opties e.d. op die modellen daar zitten omdat dit hier en daar wat afwijkt van de NL versies. Kan iemand mij daar aan helpen wellicht?
De zoektocht gaat verder. Ik heb vandaag (zondag dus) wel een proefrit gepland staan in een 2012 V70. Ik ben erg benieuwd naar de verschillen met mijn huidige!
Kijk er naar uit, vanmiddag twee uur is het zo ver
De zoektocht gaat verder. Ik heb vandaag (zondag dus) wel een proefrit gepland staan in een 2012 V70. Ik ben erg benieuwd naar de verschillen met mijn huidige!
Kijk er naar uit, vanmiddag twee uur is het zo ver

Laatst gewijzigd door Thijs op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Onderhoud aan een NN zelf doen?
Behoudens olie- en filterwissel en de remblokken voor eigenlijk niet. Ding moet voor alles aan de computer.
En over de kosten.......Zo lang er niets kapot gaat is het best te doen maar o wee.......als.......dan.....loop je aardig leeg kan ik je proefondervindelijk vertellen.
Behoudens olie- en filterwissel en de remblokken voor eigenlijk niet. Ding moet voor alles aan de computer.
En over de kosten.......Zo lang er niets kapot gaat is het best te doen maar o wee.......als.......dan.....loop je aardig leeg kan ik je proefondervindelijk vertellen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Net terug uit Eindhoven, waar deze auto staat:
http://www.autobedrijfeindhoven.com/Vol ... o=gallerij
We hebben er een stukje in gereden en dat rijdt erg goed moet ik zeggen. De auto ziet er gewoon netjes uit en er zitten geen beschadigingen op of aan voor zover ik het heb kunnen bekijken.
Deze motor met automaat er aan is wel heel fijn. Adaptieve cruise werkt super en dan alle andere snufjes nog, gewoon rijk uitgeruste auto.
Hij is lekker stil van binnen dat valt wel op.
Het is een Duitse import die ze van plan waren zelf te gaan rijden, maar de persoon die er mee zou gaan rijden vond al de electronica maar ingewikkeld. Hij heeft net een beurt gehad met riem, pomp etc en de automaat is gespoeld. Theoretisch goed voor weer 30000 km.
Ik heb voor morgen een aankoopkeuring gepland staan en als daar geen rare dingen uit komen zal de deal gemaakt worden.
Wellicht kunnen jullie je mening over deze auto geven?
http://www.autobedrijfeindhoven.com/Vol ... o=gallerij
We hebben er een stukje in gereden en dat rijdt erg goed moet ik zeggen. De auto ziet er gewoon netjes uit en er zitten geen beschadigingen op of aan voor zover ik het heb kunnen bekijken.
Deze motor met automaat er aan is wel heel fijn. Adaptieve cruise werkt super en dan alle andere snufjes nog, gewoon rijk uitgeruste auto.
Hij is lekker stil van binnen dat valt wel op.
Het is een Duitse import die ze van plan waren zelf te gaan rijden, maar de persoon die er mee zou gaan rijden vond al de electronica maar ingewikkeld. Hij heeft net een beurt gehad met riem, pomp etc en de automaat is gespoeld. Theoretisch goed voor weer 30000 km.
Ik heb voor morgen een aankoopkeuring gepland staan en als daar geen rare dingen uit komen zal de deal gemaakt worden.
Wellicht kunnen jullie je mening over deze auto geven?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Dat dacht ik ook te zien idd. Morgen op de brug maar even goed naar kijken.
Weet iemand wat een software update van de auto kost? Motor en Sensus? En de computer staat nog in het duits, dat omzetten, iemand enig idee?
Weet iemand wat een software update van de auto kost? Motor en Sensus? En de computer staat nog in het duits, dat omzetten, iemand enig idee?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Sensus update is dacht ik 30€, je kan de versie checken bij de instellingen, de laatste versie is 1050 volgens mij.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Tsja, spreuken als vaak bin ie te bange en onderbuikgevoel zijn het afgelopen etmaal vaak door mijn hoofd gesuisd. Gister avond samen met mijn vrouw besloten de V70 niet te kopen. Onderbuikgevoel was de grondoorzaak in deze beslissing. Het was (is) een mooie auto maar voor ons met een geurtje er aan. Kleine dingen, dingen die in de advertentie niet goed stonden (onwetendheid), raar verhaal om de voorgeschiedenis, laatste service beurt met geen volvo onderdelen (distributie riem en dat hele zaakje). Ik kan het moeilijk omschrijven maar het voelde niet goed.
We kijken rustig verder, we hebben geen haast, de huidige is gewoon een goede auto dus dat is niet de reden van inruil.
Ik weet wel dat ik zeker weten een 2012 D5 wil, de 215 pk versie met de acc en blis. Lekker verder zoeken!
We kijken rustig verder, we hebben geen haast, de huidige is gewoon een goede auto dus dat is niet de reden van inruil.
Ik weet wel dat ik zeker weten een 2012 D5 wil, de 215 pk versie met de acc en blis. Lekker verder zoeken!
Laatst gewijzigd door Thijs op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28591
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Verstandig besluit, als het gevoel niet goed is bij een auto is het verstandig om die auto niet te kopen. Succes met de verdere zoektocht.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
succes met jullie zoektocht.
Er zijn er genoeg en pas kopen wanneer gevoel goed is.
Er zijn er genoeg en pas kopen wanneer gevoel goed is.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Inderdaad goeie beslissing, alleen als je buik zegt "dit is em !" De aankoop overwegen 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
+1BlackcurrantV70 schreef: Inderdaad goeie beslissing, alleen als je buik zegt "dit is em !" De aankoop overwegen![]()
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Handbak scheelt een slok op de BPM, ga maar na, 126 gram C02 versus 169, en dat is a raison van ik meen ruim 80 euro het grammetje best een duur verschil ja.Thijs schreef: Als het met centreer ringen te bewerkstelligen is dan is dat prima. Ik zie idd wel vaker V70NN met pegs rond rijden.
Ik heb me ook nog een beetje bezig gehouden met importeren, maar dat lijkt het qua prijs toch niet te worden. Ik heb twee bpm berekeningen opgevraagd. Een voor een V70NN 2012 D5 automaat. Kost in Duitsland plm 18000 euro. Echter moet daar ruim 4000 euro BPM achteraan. Voor dat bedrag heb ik ook een NL auto, dat is dan wellicht net zo handig.
De ongeveer 2500 waar QUOTA het over had bij zijn auto zal komen door de handbak en navenant lagere uitstoot gok ik zo?
Handbakje doet het prima, en het torretje is zalig!!
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Enuh, ik denk dat je toch beter naar Dld kunt kijken, om de doodeenvoudige reden dat er na 2012 bijzonder weinig D%'s geleverd zijn in NL, vanwege de D3 en de scherpe editions die daarop wel (en op de D5 niet) geleverd zijn geweest, ex lease is de D5 best een zeldzaamheid. Toen ik mijn auto kocht stond er één ex-lease originele NL auto te koop, de rest was allemaal uit duitsland gehaald. en dat kun je echt het beste zelf doen.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Deze is ook mooi vergt nog wel wat onderhandeling, denk dat je hem wel mee kunt krijgen voor 20 plus nieuwe keuring (scheelt je weer een jaartje APK)
Staat bij een originele volvodealert, dus is er goed te praten. Mijne deed zonder onderhandeling er twee nieuwe banden op, nieuwe keuring, en 500 euro van de prijs af.
Staat bij een originele volvodealert, dus is er goed te praten. Mijne deed zonder onderhandeling er twee nieuwe banden op, nieuwe keuring, en 500 euro van de prijs af.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Quota, die wagens uit de link had ik idd ook al gezien, maar met een BPM van 4 a 5000 euro komen deze wat boven budget. Maar wat ik al zei, een met deze opties moet het zeker gaan worden. Ook als dat betekend dat ik nog een half jaar moet door sparen om het beschikbare budget beschikbaat te krijgen. Mijn eigen dieselrosje mankeert niks, dus die gaat zijn tijd gewoon vrolijk uit rijden!
Wat je zegt, de D5's zijn zeer schaars in NL alhoewel ze toch zo heel af en toe voorbij komen. In NL staan er nu twee, een met de aac, en een R-design. Ik denk toch dat een NL auto uiteindelijk goedkoper is doordat de BPM op een automaat gewoon te hoog wordt en de prijzen dan zelfs hoger komen als in NL.
Waar ik nog een beetje over twijfel is de D3, en wellicht kunnen de technici hier op het forum daar antwoord op geven. Die mag max 1600 kg trekken. Ik vraag me af waar dit vandaan komt.Is de versnellingsbak lichter uitgevoerd als bij de D5? Of iets in de aandrijving lichter uitgevoerd door de max 163 PK? Of is het wat anders. Wellicht durf ik het dan ook wel aan om 100 kg "overbeladen" op pad te gaan. Vermogen en koppel genoeg lijkt mij en een veel ruimere keus zoals al aangegeven. Dan komt een blond interieur zelfs om de hoek kijken!
Wat je zegt, de D5's zijn zeer schaars in NL alhoewel ze toch zo heel af en toe voorbij komen. In NL staan er nu twee, een met de aac, en een R-design. Ik denk toch dat een NL auto uiteindelijk goedkoper is doordat de BPM op een automaat gewoon te hoog wordt en de prijzen dan zelfs hoger komen als in NL.
Waar ik nog een beetje over twijfel is de D3, en wellicht kunnen de technici hier op het forum daar antwoord op geven. Die mag max 1600 kg trekken. Ik vraag me af waar dit vandaan komt.Is de versnellingsbak lichter uitgevoerd als bij de D5? Of iets in de aandrijving lichter uitgevoerd door de max 163 PK? Of is het wat anders. Wellicht durf ik het dan ook wel aan om 100 kg "overbeladen" op pad te gaan. Vermogen en koppel genoeg lijkt mij en een veel ruimere keus zoals al aangegeven. Dan komt een blond interieur zelfs om de hoek kijken!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Dan zou deze: http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v70 ... 200-pk%7C4 of deze: http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v70 ... 200-pk%7C5 ook mooie auto's zijn
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Hoi Thijs, hoe kom je op die BPM van 4 a 5000 euro? heb je bij autotelex er al eens 25 euro tegenaan gegooid om een BPM berekening te doen? De bedrijven die je "helpen" geven te hoge inschattingen tbv hun eigen portomonee, andere sites zitten erg "veilig" ivm aansprakelijkheid.Thijs schreef: Quota, die wagens uit de link had ik idd ook al gezien, maar met een BPM van 4 a 5000 euro komen deze wat boven budget. Maar wat ik al zei, een met deze opties moet het zeker gaan worden. Ook als dat betekend dat ik nog een half jaar moet door sparen om het beschikbare budget beschikbaat te krijgen. Mijn eigen dieselrosje mankeert niks, dus die gaat zijn tijd gewoon vrolijk uit rijden!
Wat je zegt, de D5's zijn zeer schaars in NL alhoewel ze toch zo heel af en toe voorbij komen. In NL staan er nu twee, een met de aac, en een R-design. Ik denk toch dat een NL auto uiteindelijk goedkoper is doordat de BPM op een automaat gewoon te hoog wordt en de prijzen dan zelfs hoger komen als in NL.
Waar ik nog een beetje over twijfel is de D3, en wellicht kunnen de technici hier op het forum daar antwoord op geven. Die mag max 1600 kg trekken. Ik vraag me af waar dit vandaan komt.Is de versnellingsbak lichter uitgevoerd als bij de D5? Of iets in de aandrijving lichter uitgevoerd door de max 163 PK? Of is het wat anders. Wellicht durf ik het dan ook wel aan om 100 kg "overbeladen" op pad te gaan. Vermogen en koppel genoeg lijkt mij en een veel ruimere keus zoals al aangegeven. Dan komt een blond interieur zelfs om de hoek kijken!
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Technische aspecten van je vraag weet ik overigens niet, wat ik me wel afvraag, als je bewust, willens en wetens met een te zware aanhanger gaat rijden, zou de verzekeraar daar dan moeilijk over gaan doen in geval van een ongeval?
Ongetwijfeld zijn er hier specialisten die dit kunnen onderbouwen danwel ontkrachten
Ongetwijfeld zijn er hier specialisten die dit kunnen onderbouwen danwel ontkrachten
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...