Nou is dat een flinke som geld, maar de XC90 was ook niet goedkoop. Ik ben zelf absoluut niet van het autopoetsen. In het verleden eigenlijk altijd van de wasstraat gebruik gemaakt. Als het echt werkt is het mij daarom dat bedrag wel waard.
Ga je echter Googlen dan vind je zowel positieve als veel negatieve "ervaringen". Je komt echter al snel uit op forums over het zelf wassen / waxen etc. van je auto, dus die zijn ook weer niet helemaal objectief. En ik geloof best dat je met de hand wellicht nog een mooier resultaat kan krijgen, maar ik heb geen zin om 4 uur lang op een zaterdagmiddag te moeten poetsen.

Ander alternatief is natuurlijk gewoon door de wasstraat gaan. Nu las ik dat de XC90 voor bepaalde wasboxen/-straten wellicht te breed is. Daarnaast krijg je dan natuurlijk weer last van de wasstraat krasjes en mijn ervaring is ook dat er vaak nog druppels blijven zitten die lelijke witte (kalk?) vlekken opleveren.
Ik begreep dat je na een Protech behandeling wél altijd met de hand zal moeten wassen maar dat over het algemeen de hoge drukspuit en een milde shampoo volstaan. Dat klinkt nog behapbaar. Hoewel je waarschijnlijk wel weer een trapje nodig hebt om bij het dak te komen.

Wat is jullie ervaring en wat raden jullie mij aan?