wim de jong schreef:
@Snorremans: monteer je originele XENON, met bijbehorende CEM?
Ik heb me er eens in verdiept, omdat ik het andersom wilde: XENON eruit, en H7 lampjes, maar dat gaat niet zomaar. Schijnt (bijna) onmogelijk te zijn, of je bent een klein vermogen kwijt, want veel moet veranderd worden.
Bij achteraf XENON inbouwen lijken er ook problemen te komen, voornamelijk met de CEM. Ook op probleemcar.nl staat eea beschreven, met als uitschieter een compleet nieuwe CEM.
Daar wordt je echt niet vrolijk van.
Lees anders dit voorbeeldje even:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68834
Ik heb je topic gelezen, en heb besloten een aftermarket set in te bouwen. Sterker nog, dat heb ik vanmiddag al gedaan, en het werkt uitstekend. Lichtbeeld is hartstikke netjes, maar denk dat ik nog wel even langs een garage rijd om het goed af te laten stellen qua hoogte.
Ik weet dat jij een hekel aan xenon hebt, maar ik ben van mening dat de lichtopbrengst vele malen beter is dan halogeen, en ook nog eens rustiger voor de ogen is, dus wat mij betreft 1+1=3, vind het een geweldige vinding. In m'n vorige auto (BMW E39 525i) heb ik het ook 7,5 van de 8 jaar gehad, en er heeft letterlijk nog nooit iemand naar me geseind vanwege verblinding, dus dan zal het toch wel goed zijn. Hieronder nog een paar plaatjes van hoe het is geworden. Heb er ook een setje LED stadslichten bij gekregen, maar ik heb te grote klauwen om die er uit te kunnen krijgen, dus moest eerst bij m'n ouders een tangetje ophalen. Daar ga ik dus morgen even mee aan de slag...