Ellende na nieuw cilinderslot

Plaats reactie
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Geoedenmorgen!

Sinds 2007 trotste bezitter van een xc90 2.5T awd met inmiddels 165000 km op de klok dus wil nog wat jaren door!
Eerste jaren wat "dure"beurten gehad maar inmiddels alle pijnpunten wel onder controle!
Als vader van 4 kinderen erg blij met deze auto vwb ruimte......eigenlijk ongeëvenaard !
In de vakantie een keer een touran gehuurd maar eigenlijkis dar qua ruimte een lachertje!

Maar goed, mijn trouwe werkpaard is op dit moment behoorlijk van de leg en ik hoop dat hier misschien iemand een tip heeft:

Twee weken geleden kon ik de auto niet starten,dwz contact kwam niet verder dan 1!
ANWB gebeld en de aardige meneer vertelde dat het slot kapot was.
Hij heeft de boel gebypassed zodat ik met schroevendraaier ( als sleutel)naar de garage kon.

Nieuw origineel cilinderslot besteld ( had gelukkig de code nog..pffff
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Post komt niet compleet er op! Sorry


Kleine toevoeging:

Slot door garage ingebouwd en mij gemeld dat de auto veel fout codes geeft!
Zij konden het niet niet resetten.( niet alle volvo software)
Met hangende pootjes naar mijn volvodealer in de buurt en laten uitlezen.
Zelfde verhaal.

De klachten zijn:

- geen claxon ( claxon doet het wel als de auto stil staat zonder sleutel er in
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Snap even niet wat er fout gaat maar kan blijkbaar maar beperkt tekst typen!
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10629
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

De officiële Volvodealer geeft en heeft geen oplossing?
Slot niet in laten bouwen door de Volvo dealer maar door een garage uit de buurt zeg maar?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29477
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik vrees dat je toch weer naar de Volvodealer moet om het probleem op te lossen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Ik ga het nog een keer proberen. Als ik tekst typ dan verschijnt maar een klein gedeelte in de topic!

De garage die het slot( origineel Volvo ) heeft in gebouwd is een goede garage maar software technisch lopen ze nu vast.
De klachten zijn, geen claxon, geen cruise control en radiobedining aan het stuur werkt niet. Op de Amerikaanse Volvo site/ forum mijn klacht kunnen vinden en daar spraken ze over een "clockpin " probleem.
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Nou, blijkbaar kan ik nu wat langer typen
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Heeft iemand een idee waarom er veel tekst niet op komt?
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nee, geen idee. Ik heb nergens last van.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen bal van snap. Hoe kan het dat je nieuwe slot zoveel problemen geeft. Is het wel op de juiste manier geïnstalleerd vraag ik mij dan af.
Ik ben in dit geval van mening dat je toch naar een Volvo Dealer (of echte specialist) met de juiste software moet die je auto kunnen uitlezen en resetten.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Dat ga ik ook doen. 5 april naar de Volvo dealer en ik hoop dat eea snel zal worden opgelost! Heb mijn klacht wel op de Amerikaanse Volvo site/ forum gezien ! Daar had men het over een defecte "clockpin"! Was overigens verbaast hoeveel elektronische klachten er zijn!
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Ben overigens idd bang dat mijn huidige garage het slot niet goed gerepareerd heeft/ iets beschadigd heeft. Naja, dan maar weer 1 keer per jaar flink in de buidel tasten bij de volvodealer...de eerste paar jaar gruwelijk dure beurten gehad daar maar de totale kennis zit toch daar
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10629
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

trim schreef: Ben overigens idd bang dat mijn huidige garage het slot niet goed gerepareerd heeft/ iets beschadigd heeft. Naja, dan maar weer 1 keer per jaar flink in de buidel tasten bij de volvodealer...de eerste paar jaar gruwelijk dure beurten gehad daar maar de totale kennis zit toch daar
Dit soort zaken moet je gezien de elektronica en alles wat er achter hangt voor de veiligheid in de portemonnee direct bij die gasten doen die er verstand van hebben. Goedkoop is achteraf altijd duurkoop. Beter gelijk iets meer investeren en geen gezeik dan voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
Yep ik ben ook door ervaring wijzer en armer geworden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Tja, soms zijn de dingen die simpel lijken toch ingewikkelder dan het in eerste instantie lijkt.
De garage dacht natuurlijk even de oude eraf en de nieuwe erop klikken.

Dus tot 5 april rijden zonder claxon?
Misschien is er een forumlid met een vida/dice bij jou in de buurt die hem kan resetten/uitlezen.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit door het slot zelf komt.
Eerder doordat de 12v eraf is geweest. Is tijdens vervangen van het slot de accuklem er wel af geweest?
Zo niet dan is er kans dat de 12v er niet goed in 1 keer opgekomen is tijdens het aansluiten van het van het slot.
Er zit volgens mij ook een antenne bij het slot, deze kan misschien ook een probleem veroorzaken.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Das waar Hans
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Even op verzoek van Ben, een poging achter de laptop! Ipad werkt blijkbaar niet.

Idd, ik had beter naar de volvodealer kunnen gaan maar mijn garage is zeker geen beun de haas!
Meerdere volvos in onderhoud waaronder de nieuwere types.
De eerste jaren zat ik met mijn xc90 bij de volvo in utrecht en helaas was daar ook niet altijd de perfecte oplossing voor bepaalde problemen......lees lang zoeken en hoge rekeningen.
Tevens was ik daar 1 van de weinige particuliere klanten en tsja dan voelt een hoge rekening net even anders en zeker als persoonlijke aandacht ontbreekt!

maar goed, ik heb mijn les wel geleerd en ingezien dat bepaalde klachten gewoon bij de volvo dealer moeten worden opgelost.

nog even samengevat:

-cilinderslot is gewisseld ( orgineel volvo,zelfde code)
_sindsdien geen cruise control, geen stuurwielradio bediening en geen claxon. ( vreemde is dat als de auto stilstaat en de sleutel er uit is de claxon het wel doet)

5 april naar de dealer en dan blijf ik ook daar voor onderhoud...geen zin in gezeur meer.

mijn klacht dus wel ontdekt op het amerikaanse volvo forum en wijst wss in de richting van een defecte clockpin.....geen idee wat dat inhoudt overigens.
persoonlijk denk ik dat mijn huidige garage het installeren verkloot heeft.
misschien stroom niet goed afgekoppeld/aangesloten?

anyway,tips zijn welkom en gelukkig kunnen ontdekken dat er meer "vage elektra klachten"zijn;-)

groet Trim

Blijft overigens een super auto,zit alleen te twijfelen om een mooie tweedehands V8 te kopen.Helemaal schitterend!
trim
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:28

Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 382
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

hvt schreef: Tja, soms zijn de dingen die simpel lijken toch ingewikkelder dan het in eerste instantie lijkt.
De garage dacht natuurlijk even de oude eraf en de nieuwe erop klikken.

Dus tot 5 april rijden zonder claxon?
Misschien is er een forumlid met een vida/dice bij jou in de buurt die hem kan resetten/uitlezen.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit door het slot zelf komt.
Eerder doordat de 12v eraf is geweest. Is tijdens vervangen van het slot de accuklem er wel af geweest?
Zo niet dan is er kans dat de 12v er niet goed in 1 keer opgekomen is tijdens het aansluiten van het van het slot.
Er zit volgens mij ook een antenne bij het slot, deze kan misschien ook een probleem veroorzaken.
Een nieuw stuurwielslot heeft nieuwe cq. een upgrade van de stuurwielsoftware nodig, dus resetten is niet voldoende. Nieuwe software kan alleen bij de dealer of specialist. Met een defecte antenne-ring kun je niet meer starten, dus dat zal wel niet het probleem zijn.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”