Vraag: S80-1999 10disc wisselaar gemonteerd icm Navi unit

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
S80-Twente-78
2nd Gear member

Hallo allemaal,

Ik heb in mijn S80 een 10disc wisselaar gemonteerd. Deze komt naast mijn cd-rom wisselaar van de navigatie, aan de linker zijde in de kofferbak. Hiervoor is ruimte in de bracket.

Nu mooi gemonteerd, het blauwe voedingsstekkertje uit de kabelboom gevonden (was voorbereid blijkt) en de wisselaar reageert zoals het hoort bij de eerste zelftest/diagnose.

Boven deze bracket hangt nog een unit, die met een DIN kabel naar voren loopt. Op deze unit zit de CD-rom wisselaar met een kabel geprikt. Daarnaast is nog een DIN beschikbaar. Even gespiekt bij iemand anders die dezelfde setting heeft. Er gaat een DIN kabel van de 10disc wisselaar naar de box boven die dus boven de wisselaar hangt.

Echter is die kabel er niet bij. De 10disc wisselaar kwam namelijk uit een S80 zonder navi en ging dus gelijk met de DIN kabel naar voren.

Kan iemand mij vertellen:
- is die kabel los leverbaar?
- moet ik die speciaal bij Volvo bestellen?
- Kan ik anders ook een 'standaard' 8 pins DIN stekker hiervoor gebruiken?
- is die kabel ook zelf te maken dmv 8 aderige kabel met 2 DIN-stekkers en wat soldeerwerk?
- heeft iemand deze kabel er TOEVALLIG nog liggen?

Graag je reactie.

Groeten
Martijn
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”