V70/2.4D/2003 schreef:
Zie ik 4.0E staan, denk ik: dat is een 4 liter V8 of zoiets. Maar nee, een 4 cilindertje hybride.
Ja, verwarrend. Ik dacht in het begin dat de XC90 T8 ook een 8 cililinder was maar het is kennelijk een marketingstool in autoland.
_XC70_ schreef:wat is het gemiddelde verbruik?
Na ca. 2000km gemiddeld 1:10.
Het is weer even wennen van een lage naar een hoge auto.
Wat als eerste opvalt is dat de app een stuk simpeler is. Geen grafieken en mooie overzichten, recht toe en recht aan.
Verder kan ik handmatig niet de benzinemotor inschakelen zoals dit bij een V60 wel kan door bv. op AWD te drukken. Jammer want ik rij toch graag even de motor warm voordat ik de snelweg opduik.
Het is een Xdrive waardoor er altijd 4 wielaandrijving is. Heeft de Volvo een brandstofmotor op de voorwielen en een elektromotor op de achterwielen, bij de BMW zit de electromotor in de versnellingsbak en doet ook altijd mee en dat voel je in het koppel.
Mooie optie is als je de navigatie instelt en traffic aan hebt staan de auto zelf bepaalt wanneer er electrisch gereden wordt. Zo valt de brandstofmotor uit als je een bocht induikt, een file nadert oid of bijvoorbeeld een stad/dorp inrijdt. Een optie die echt positief helpt met het verbruik, ik heb met en zonder geprobeert en het scheelt aanzienlijk. Overgangen elektrisch/brandstof zijn niet te voelen.
Auto rijdt erg fijn maar ik heb m nog te kort om echt iets te kunnen melden. Het M onderstel is overigens wel heerlijk, rijdt als een personenauto zonder accu's en er zijn legio instellingen waadoor je alles naar persoonlijke smaak kan instellen (tot en met het opblazen van de wangen in de stoelen toe).