Op de app van autoweek staat nu een verhaaltje van iemand die van een V70 naar een XC60 overstapte. Ik heb diezelfde stap gemaakt en ben het met diens ervaring wel eens. Over comfort e.d. zulken de meningen altijd blijven verschillen, maar ik beschouw de XC60 als een berijders-auto. Dat hij 20 cm korter is waar, maar dat maakt hem ook handzamer bij het parkeren in een stad en dat doe ik persoonlijk vaker dan ladingen van 199 bij Ikea halen.
Hier ook een overstapper van V70n naar XC60. Ja mis de ruimte soms wel eens. Kofferbak is gewoon een stuk kleiner. Groot verschil volgens mijn wederhelft is dat de auto een stuk breder is
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Ik vind het een heerlijke rijders auto die lekker op comfort gereden kan worden maar ook met meer dan 200 kilometers kan vreten in Dld.
Wat staat er op dit moment op je BC aan gemiddeld verbruik Alex?
Vermogen zat, 215PK 440 Nm. Waarom zou ik meer willen?
Met tunen kun je hem (soms) ook zuiniger maken. Maarja dat moet wel opwegen tegen de prijs van het 'tunen'.
-----------------------------------------------------------
1 x 115783 - Rear Anti Sway Bar Kit - P3 S80 S60 V70 XC70 XC60
USD 279.95
1 x 125081 - HD Rear Sway Bar End Link Kit - P3 S60 XC60 S80 XC70 V70
USD 68.95
Shipping
USPS Express Mail International - ES-SPAIN
USD 130.86
Total = USD 479.76
(USD = US Dollars)
AlexV70 schreef:
Vermogen zat, 215PK 440 Nm. Waarom zou ik meer willen?
Met tunen kun je hem (soms) ook zuiniger maken. Maarja dat moet wel opwegen tegen de prijs van het 'tunen'.
In ons geval werd hij levendiger, met 185pk en 400nm was het geen stakker maar met 205pk en 450nm gaat het allemaal vloeiender en vlotter.
Verbruik is met een liter per 100km gezakt en vanavond gaat toch de zomerset er weer onder wat ook weer scheelt.
Laten we wel wezen je hebt hem niet gekocht om zuinigheid records te maken maar bij de volgende auto kijk ik ook weer naar het verbruik, ik heb genoeg aan een D4 misschien wel met een V90 er om heen..
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooie auto Alex. Ook jullie veel plezier ermee., zeker ook van de mooie opties. De keus wordt voor de toekomst zo idd steeds beperkter.heb dat recentelijk ook zelf zo ervaren. Wat je al hebt wil je terug met liefst nog wat nieuws erbij. Heel veel plezier ermee. En wat jou betreft Tom , idd gewoon nog ff doorkarren. Heb najaar 2015 ook met v70 d4 automaat gereden. Is zekers niet verkeerd... Maar voor mij was duidelijk. Nu het nog kan nog eenmaal een echte, en daarna zullen we het er mee doen.