De dag dat ik mijn auto in moest leveren stak ik letterlijk de straat over naar mijn nieuwe werkgever en nam daar een BMW 320d sedan in ontvangst. Ook geen straf kan ik je zeggen, maar bijtelling is wel een dingetje als je een Beierse MestWagen wilt rijden

De kilometers zijn er bij op gevlogen, waardoor ik vorige week al kon beginnen met mijn zoektocht naar een nieuwe auto.
De shortlist;
- BMW 320d Touring
- Mercedes C-klasse touring
- Volvo V60

De BMW is tot het laatste moment een serieus alternatief geweest, maar die bijtelling hè.. Alles wat je kiest is af fabriek, dus zonder problemen kwam ik op een Centennial High Executive met Harman Kardon en Sunroof voor € 55K

De Volvo dealer in mijn woonplaats is bijzonder attent, dus op het moment dat ik weer contact zocht voelde het gelijk als thuis komen. Ze hebben een 2-daagse proefrit voor me geregeld in de enige V60 D4 handgeschakeld die in Nederland als demo wordt ingezet, en elke vraag die ik stelde is bijzonder geduldig en volledig beantwoord.
Kortom, het voelde goed! De proefrit was heerlijk en het samenstellen van de definitieve uitvoering werd uiteindelijk ook geen straf.
Over 3 weken rolt de volgende V60 van de band in Torslanda:
- Motor/Versnellingsbak: D4 handgeschakeld
- Uitvoering: Nordic+ Sport
- Kleur: Savile Grey
- Bekleding: R-Design Leder Nubuck met Offblack hemelbekleding
- Accessoires:
- Park Assist Voor
- Trekhaak met afneembare kogel
- Sunblinds achterruiten & bagageruimte
- Mat bagageruimte
- Rear Seat Entertainment
- Volvo Tuning by Polestar Performance
- 18" lichtmetaal
En last but not least; 18" gaat er komen, maar welke velgen? Als het maar als complete set (velg + band) te bestellen is voor de dealer kan ik elke set kiezen die ik wil.
Het lange wachten is dus begonnen