Excuus, dit ook even in het v50 deel gezet
Dag mede forum lui.
Ik ben sinds kort trotste eigenaar van een 2004 v50 2.0D.
Ben er elke dag nog tevreden mee, maar helaas zijn er wel wat problemen...
Na een bezoek aan de wasstraat, of zware regenval lijkt het soms wel kerst op mijn dashboard. Alle lampjes beginnen te knipperen, en de motor verliest vermogen, of valt bij stationair draaien uit.
Zolang de auto in versnelling rolt dipt ie alleen even in vermogen, alsof je het contact snel aan en uit draait.
In dit filmpje zie je wat er gebeurt op mijn dash
Heb afgelopen week zo ongeveer elke kabel en stekker met vochtverdrijver bewerkt. Zekeringkast passagierskant nagelopen, en alles zit goed. Garage heeft de computer uitgelezen, en heeft geen foutmeldingen...
Hun conclusie was dat de printplaat achter mijn dashboard gedesoldeert is, en een revisie nodig heeft. Ik heb op internet gekeken naar mensen met dasboard problemen, maar daar zie ik nooit het uitvallen van een motor staan. Ook heb ik het probleem alleen dus in combinatie met veel water, en niet constant. Dus ik twijfel een beetje aan het verhaal van die printplaat.
Zijn er hier nog mensen met gelijke ervaring, of eventuele tips om te zoeken.
Alvast bedankt!
volvo v50 2004 2.0D elektrische problemen
- jaapburg
- 4th Gear member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 12:35
- Locatie: Alkmaar
Weet niet of je er iets aan hebt. Maar ik heb met mijn vorige XC90 gehad dat de voorruit slecht gelijmd zat (en dus lekte), bij veel regenval of wasstraat kwam er water in de CEM computer (hoofdcomputer van de auto) en dat zorgde voor dashboard uitval en een reset in de aandrijving. De auto rolde dan nog wel, maar kwam met een harde bonk weer tot leven....
Ik zou eens contact opnemen met erich, die kan erg veel uitlezen en eventueel ook computers repareren, doorsolderen enz.
Ik zou eens contact opnemen met erich, die kan erg veel uitlezen en eventueel ook computers repareren, doorsolderen enz.
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
- YannickC
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 02.02.2011 - 20:52
- Locatie: BE
En heb je ook de contacten nagekeken van de ECU?
Die zou links vooraan het wiel zitten, je kan deze bereiken door de binnenste wielschelp los te maken en dan moet je eerst een plastieken pot open maken....
Die zou links vooraan het wiel zitten, je kan deze bereiken door de binnenste wielschelp los te maken en dan moet je eerst een plastieken pot open maken....
Laatst gewijzigd door YannickC op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Check ook even de pomp van je ruitensproeier. Bij mijn V50 ook vervangen onder garantie. Rubber dicht niet goed af waardoor het vocht via de kabel in de CEM (passagierszijde komt).
Bel even met de dealer of er nog een recall open staat aangaande dit onderwerp.
Kan motoruitval of in het ergste geval brand veroorzaken.
Bel even met de dealer of er nog een recall open staat aangaande dit onderwerp.
Kan motoruitval of in het ergste geval brand veroorzaken.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Wil je niet bang maken hoor!
Maar uitval kan hier zeker vandaan komen.
Maar uitval kan hier zeker vandaan komen.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- Luuk87
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40
Kom je heel gemakkelijk bij, voering bij de voetenruimte van de passagier lostrekken en je ziet hem al zitten; hoef je niet voor langs paps 
Maar dat is de CEM en niet de ECU. Moet wel zeggen dat de CEM meer lampjes aanstuurt dan de ECU (alleen check-engine).

Maar dat is de CEM en niet de ECU. Moet wel zeggen dat de CEM meer lampjes aanstuurt dan de ECU (alleen check-engine).
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak

- Luuk87
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40
Feit blijft dat het grootste deel van de kerstboom door de CEM wordt aangestuurd 
Ik heb ook wel eens gedonder gehad met de CEM bedrading alleen dan had ik wel andere symptomen, "remsysteem defect" en een motor die domweg niet hoger dan stationair gaat draaien. Alle stekkers van de CEM nalopen en het was weer goed. Alle stekkers even loshalen en met contactspray weer in elkaar zetten heeft het probleem tot nu toe doen verdwijnen. Kan natuurlijk geen kwaad om datzelfde geintje bij je ECU te doen.

Ik heb ook wel eens gedonder gehad met de CEM bedrading alleen dan had ik wel andere symptomen, "remsysteem defect" en een motor die domweg niet hoger dan stationair gaat draaien. Alle stekkers van de CEM nalopen en het was weer goed. Alle stekkers even loshalen en met contactspray weer in elkaar zetten heeft het probleem tot nu toe doen verdwijnen. Kan natuurlijk geen kwaad om datzelfde geintje bij je ECU te doen.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak

-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20.03.2016 - 16:02
Goed. Vandaag bij de ecu gekeken, en zag daar niks geks. Alsnog even met contact spray erdoor gegaan, want je weet het maar nooit.
Wel viel mij op dat de wielschelp en bodeplaat niet goed op elkaar zaten. Hierdoor kon er best wel wat water bij de elektra komen. Vooral van de bodenmreiniger van een wasstraat. Dit was rechts ook het geval, lijkt door een slecht herstelde schade te komen.. kon via de rechterkant zo de dynamo zien zitten. Heb daar ook even schoongemaakt, en de kunstof platen met zelftappers weer even goed gedaan.
Hoop dat het nu weg blijft, ga zowiezo niet meer door de wasstraat. Ben meer een sop en spons mens
Wel viel mij op dat de wielschelp en bodeplaat niet goed op elkaar zaten. Hierdoor kon er best wel wat water bij de elektra komen. Vooral van de bodenmreiniger van een wasstraat. Dit was rechts ook het geval, lijkt door een slecht herstelde schade te komen.. kon via de rechterkant zo de dynamo zien zitten. Heb daar ook even schoongemaakt, en de kunstof platen met zelftappers weer even goed gedaan.
Hoop dat het nu weg blijft, ga zowiezo niet meer door de wasstraat. Ben meer een sop en spons mens
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 27.01.2014 - 11:41
Mocht je een dakraam hebben, daar kan ook een hoop trammelant van komen. Bij mij waren de drainageslangetjes (die door de stijlen lopen) verstopt. Als gevolg daarvan liep het (regen)water onder het dashboard door. Als gevolg hiervan kwam het in de CEM. Dit hoef je niet eens te merken. Leverde bij mij geen zichtbare schade op, maar er zit wel erg fijne elektronica in, die gevoelig is voor vocht. Resulteerde bij mij in volledig uitgevallen klokkenwinkel...