Volvo’s nieuwe V90 heeft alle ingrediënten om de koppositie van Volvo in het Premium estate-segment verder te verstevigen. De auto onderscheidt zich door een uitgesproken Zweeds design, een ongeëvenaard innovatieve veiligheidsuitrusting en uitstekende rijeigenschappen. De Volvo V90 is er al vanaf € 45.995. Dat is de prijs van de D3 Kinetic, met een efficiënte en energieke dieselmotor van 110 kW (150 pk). De Volvo is per direct te bestellen. De eerste auto’s rijden na de zomer op de Nederlandse wegen.
De nieuwe Volvo V90 is in alle opzichten een verrassende estate. In de eerste plaats door zijn heel eigen design en een fraai afgewerkt interieur. Maar ook in praktisch opzicht gooit de V90 hoge ogen met een slim te benutten bagageruimte van maar liefst 1.526 liter bij een volledig neergeklapte achterbank.
Uiteraard heeft de Volvo V90 een zeer hoog veiligheidsniveau. Net als de onlangs gepresenteerde S90 zet de V90 de standaard in het segment met onder andere:
• City Safety – Inclusief het nieuwe Large Animal Detection
• Driver Alert Control
• Lane Keeping Aid
• Run-off road Mitigation
• Intellisafe Assist – Inclusief de tweede generatie van Pilot Assist tot en met 130 km/uur
Uitvoeringen
Het aanbod van de Volvo V90 begint met de Kinetic uitvoering, die al direct van een rijke standaarduitrusting is voorzien. Voor de klant die meer luxe wil is er een upgrade mogelijk naar Momentum of naar de ultieme luxe van de Inscription.
Voor de V90 zijn er ook enkele unieke opties leverbaar, zoals een elektrisch bedienbaar tweedelig panoramisch glazen schuif-/kanteldak met zonnescherm, een veiligheidsnet in de bagageruimte, een automatisch wegklapbare rolhoes en een boodschappentashouder achterin.
Intro Line
Ter introductie levert Volvo de V90 met een zeer aantrekkelijke Intro Line die onder andere is voorzien van Park Assist Pilot inclusief Park Assist vóór, Sensus-navigatiesysteem met Lifetime MapCare, een elektrisch bedienbare achterklep en een automatisch wegklapbare bagagerolhoes.
Verder biedt de Intro Line nog extra veiligheid met IntelliSafe Surround bestaande uit Blind Spot Information System – BLIS met Lane Change Merge Assist, Cross Traffic Alert en Collision Warning & Mitigation Support achter.
Prijsoverzicht
De meerprijs van de V90 ten opzichte van de S90 bedraagt € 3.000. De V90 is leverbaar vanaf € 45.995, voor de D3 Kinetic.
Nieuwe Volvo V90 scherp geprijsd vanaf € 45.995,-
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41391
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors