Te los zitten van stekker in stopcontact T8
- Duufje
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 08.10.2015 - 21:57
Vandaag monteur van laadpunt bij de zaak gehad in verband met een storing in lampje laadpunt. De monteur had laadpunt snel gefixed maar gaf aan dat de laadstroom nogal fluctueerde. Dit zou meer voorkomen met de XC 90 omdat de stekker te los zit in het contact. Iemand hier ook ervaring mee ?
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33122
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nee geen last van, maar ik merkte wel op dat de auto sinds hij een update heeft langer doet over het laden. Nu vraag ik me af eigenlijk of het niet gewoon mijn Nuonlaaddoos aan de muur is, dat de electricien hem te zacht heeft afgesteld, maar geen idee hoe ik dat weer kan zien.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Het laatste stukje van 45 naar 50km "doet" hij maar met 0,35A...Paul schreef: Nee geen last van, maar ik merkte wel op dat de auto sinds hij een update heeft langer doet over het laden. Nu vraag ik me af eigenlijk of het niet gewoon mijn Nuonlaaddoos aan de muur is, dat de electricien hem te zacht heeft afgesteld, maar geen idee hoe ik dat weer kan zien.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
@RoaldH.
Het laatste stukje van 45 naar 50km "doet" hij maar met 0,35A...
Hoe kom je daar achter? Kun je dat zien aan je app?
Had laats ook dat ik dacht. nu na 3.5 uur moet die vol zijn. Maar dat was niet het geval. Vroeger binnen 3.5 uur. op 13A. Gewoon thuis met standaard snoer.
Het laatste stukje van 45 naar 50km "doet" hij maar met 0,35A...
Hoe kom je daar achter? Kun je dat zien aan je app?
Had laats ook dat ik dacht. nu na 3.5 uur moet die vol zijn. Maar dat was niet het geval. Vroeger binnen 3.5 uur. op 13A. Gewoon thuis met standaard snoer.
- SRI
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
- Locatie: NO-NL
Ampere kun je zien als je bv n aparte groep hebt met meter. Of als je zon verbruiksapparaatje ertussen zet, al weet ik niet of die tot 16A gaan.
Ik had laatst dat ik dacht dat t langer duurde, 2 uur 3 kwartier, was eerder dacht ik 2 en half uur. Kan t ook mis hebben. Wat me opviel was dat ik op kantoor 12,5A kan met 230v dus iets van 2800 watt, ofwel, 2.8Kwh per uur. Thuis heb ik 215v, dik 100 watt minder, Dus dan ook langer laden volgens mij. Ofwel, volgens mij maakt voltage ook nog uit. Overigens wel grappig, zolang het niet om de Kwh gaat, maar functioneren van een apparaat, zou 215v, ervan uitgaande dat apparaat dat goed kan hebben, dus zorgen voor lager stroomverbruik...!
Ik had laatst dat ik dacht dat t langer duurde, 2 uur 3 kwartier, was eerder dacht ik 2 en half uur. Kan t ook mis hebben. Wat me opviel was dat ik op kantoor 12,5A kan met 230v dus iets van 2800 watt, ofwel, 2.8Kwh per uur. Thuis heb ik 215v, dik 100 watt minder, Dus dan ook langer laden volgens mij. Ofwel, volgens mij maakt voltage ook nog uit. Overigens wel grappig, zolang het niet om de Kwh gaat, maar functioneren van een apparaat, zou 215v, ervan uitgaande dat apparaat dat goed kan hebben, dus zorgen voor lager stroomverbruik...!
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24.10.2015 - 22:05
Bedoel je dat jij bij een volgeladen accu, 50km elektrische actieradius hebt (althans dat geef de auto dan aan).RoaldH.
Het laatste stukje van 45 naar 50km "doet" hij maar met 0,35A...
Na het opladen geeft mijn t8 35km in de hybridestand aan en in pure ongeveer 38km.
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Helaas, om een apparaat te laten functioneren, moet je energie toevoeren. De energie die je toevoert is het product van spanning en stroom. Is de spanning laag en de stroom gelijk, voer je minder energie toe en functioneert het apparaat niet optimaal. Je hebt wel een lager verbruik, maar ook lagere prestaties (en waarschijnlijk een lager rendement). 10% onderspanning is meestal geen probleem, maar bij dezelfde prestaties, gaat de stroom omhoog, het rendement omlaag en verbruik je uiteindelijk meer energie dan bij 230V.SRI schreef: Overigens wel grappig, zolang het niet om de kWh gaat, maar functioneren van een apparaat, zou 215V, ervan uitgaande dat apparaat dat goed kan hebben, dus zorgen voor lager stroomverbruik...!
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- SRI
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
- Locatie: NO-NL
Mmm, jammer....dacht een ei van columbus te hebben gevonden. Net zoiets als de perpetuem mobiel, of hoe t ook alweer heette...Ernst64 schreef: Helaas, om een apparaat te laten functioneren, moet je energie toevoeren. De energie die je toevoert is het product van spanning en stroom. Is de spanning laag en de stroom gelijk, voer je minder energie toe en functioneert het apparaat niet optimaal. Je hebt wel een lager verbruik, maar ook lagere prestaties (en waarschijnlijk een lager rendement). 10% onderspanning is meestal geen probleem, maar bij dezelfde prestaties, gaat de stroom omhoog, het rendement omlaag en verbruik je uiteindelijk meer energie dan bij 230V.
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
De lader zit in de auto, de 'laadpaal' zorgt alleen voor beveiliging van alles buiten de auto. De interne lader werkt met een step up. De XC90 heeft hoogspanningsbatterijen, en dus moet de spanning eerst omhoog naar 400V dacht ik. Dat systeem heeft een brede ingangsbereik, zodat je zelfs nog met 110 V kunt laden. Je 215 volt is dus geen probleem Zoals al gezegd gaar het om de totale energie, dus spanning maal stroom. Bij lagere spanning of stroom, neemt de duur dus evenredig toe.
Ik heb een laadpunt met stroommeter. Daarmee laad ik met 13A, maar de auto trekt niet meer dan 12,5A. Later bouwt 'ie dat in stappen af tot uiteindelijk 0,5A als de accu zo ongeveer vol is. Daarna schakelt 'ie echt uit en verbruikt dus geen stroom meer.
Ik heb een laadpunt met stroommeter. Daarmee laad ik met 13A, maar de auto trekt niet meer dan 12,5A. Later bouwt 'ie dat in stappen af tot uiteindelijk 0,5A als de accu zo ongeveer vol is. Daarna schakelt 'ie echt uit en verbruikt dus geen stroom meer.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription