Aangezien het forum soms wel een opsomming lijkt te worden van problemen, gooi ik er ook maar twee in.
Mijn T8 heeft nu bijna 14.000 km op de teller en doet het eigenlijk prima.
Ik ben dan ook goed tevreden, op twee euvels na:
De vering in de voortrein klappert als de auto koud is.
Dit schijnt een bekend probleem te zijn, waar ik op het Duitse forum al veel over gelezen heb.
Opmerkelijk genoeg staat hier op het forum er nog niets over.
De dealer weet al van het probleem, maar er is vooralsnog geen oplossing voor.
En twee: de verbinding met CarPlay is bij mij belabberd, als in volledig onbruikbaar.
Ik moet mijn telefoon al meerdere keren los- en vastkoppelen voor er eindelijk verbinding is.
Telkens weer krijg ik een 'Verbindingsfout'.
Als ik dan eenmaal verbinding heb, valt de verbinding om de haverklap weg, waardoor de muziek stopt.
Het is dan een heel gehannes om weer opnieuw de muziek aan de gang te krijgen.
Mijn telefoon is een iPhone 6 en ik vraag mij af of het aan de auto ligt of aan de iPhone.
Ik heb de Lightning poort van de telefoon al schoongemaakt met een tandenstoker, dat heeft niet geholpen.
Hebben meer mensen deze problemen?
CarPlay
- Duufje
- 2nd Gear member
Mogelijk is het kabeltje de veroorzaker van de problemen. Lijkt er vaak op dat de kwaliteit van de verbinding hier mee te maken heeft ( heb al een keer kabeltje moeten wisselen voor goede verbinding). Vindt zelf CarPlay wel eens raadselachtig, ene keer gaat spotify netjes verder waar hij vorige rit gestopt was, soms moet je spotify weer volledig opstarten of vanaf de telefoon de app opstarten.
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
- thavipah
- 3rd Gear member
Ik heb ook regelmatig moeite om de boel werkend te krijgen. Met name spotify heeft nogal eens nukken. Vandaag was het weer zo'n dag waarbij ik hem 5 keer opnieuw moest koppelen voordat spotify deed wat het moest doen. Ik ga eens wat kabeltjes wisselen om te bekijken of de resultaten beter worden.
Het rammelende onderstel heb ik ook, tevens heb ik een soort pieptoon (staal op staal geluid) als ik elektrisch rijdt. Op dit moment heb ik het te druk om iedere keer bij Volvo langs te gaan dus ik verzamel deze punten en wat er nog bij komt en als ik dan 5 dingen heb bel ik ze weer eens.
Het rammelende onderstel heb ik ook, tevens heb ik een soort pieptoon (staal op staal geluid) als ik elektrisch rijdt. Op dit moment heb ik het te druk om iedere keer bij Volvo langs te gaan dus ik verzamel deze punten en wat er nog bij komt en als ik dan 5 dingen heb bel ik ze weer eens.
- mga1600
- 6th Gear member
Mijn broer had een nieuwe generatie X5 en daarbij zijn de problemen nooit opgehouden....., die auto heeft echt gedurende het ene jaar dat hij hem had 7 maanden bij de dealer gestaan met ellende. Uiteindelijk hebben ze het ding teruggenomen en heeft hij een Landcruiser gekocht. Erg lelijk, maar compleet probleemloos......thavipah schreef: Ik verbaas mij er niet over. Ik heb ook een 5-serie gehad die net uit was. Dat was het eerste jaar ook regelmatig bij BMW staan voor de laatste glitches.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 2nd Gear member
Inzake Spotify, waarom streamen jullie dit niet gewoon via Bluetooth op je telefoon. Doe ik ook met mijn iPhone 6s, gewoon de normale spotify app gebruiken op je iPhone, veel makkelijker en nul problemen. Tevens kun je perfect zappen naar volgende nummer vanaf je stuur, echt top! Ik zie tot nu toe daarom ook geen toegevoegde waarde in CarPlay, eigenlijk ook niet gebruikt de laatste 12.000km. Alleen wat mee gespeeld af en toe.
- thavipah
- 3rd Gear member
MGA1600 Ik heb ook een nieuwe X5 gehad. 110.000 kilometer mee gereden. 1x een probleem gehad met een kofferbakrubber waardoor de computer doorbrandde in de achterbak. Verder niets dan het normale onderhoud. Dus je kan pech hebben met een auto. Daarom hebben sommigen ook meer problemen dan de anderen.
En inzake het screamen van spotify. Ik wissel nog weleens van afspeellijst, dat kan niet als je het via je telefoon doet want dan moet je onder het rijden je telefoon vasthouden. Dat is mij een te dure hobby als het gezien wordt door de verkeerspolitie. Daarbij ervaar ik een lagere geluidskwaliteit bij het streamen. Maar dat kan ook een gevoelsmatig dingetje zijn.
En inzake het screamen van spotify. Ik wissel nog weleens van afspeellijst, dat kan niet als je het via je telefoon doet want dan moet je onder het rijden je telefoon vasthouden. Dat is mij een te dure hobby als het gezien wordt door de verkeerspolitie. Daarbij ervaar ik een lagere geluidskwaliteit bij het streamen. Maar dat kan ook een gevoelsmatig dingetje zijn.
- V60_PHEV
- 4th Gear member
Niet via bluetooth vanwege de lagere geluidskwaliteit inerdaad.
Overigens deed de iPod connectie van Volvo Sensus zelf het vlekkeloos toen CarPlay nog niet beschikbaar was.
Maar nu CarPlay geinstalleerd is, is de iPod connectie van Sensus niet meer aanwezig.
Als het zo blijft mag CarPlay er van mij weer af. Spotify gebruik ik niet (en komt ook in Sensus zelf volgens mij)
Apps waar ik op gehoopt had zijn niet beschikbaar: Flitsmeister, Parkmobile, What's App, Agenda
Overigens deed de iPod connectie van Volvo Sensus zelf het vlekkeloos toen CarPlay nog niet beschikbaar was.
Maar nu CarPlay geinstalleerd is, is de iPod connectie van Sensus niet meer aanwezig.
Als het zo blijft mag CarPlay er van mij weer af. Spotify gebruik ik niet (en komt ook in Sensus zelf volgens mij)
Apps waar ik op gehoopt had zijn niet beschikbaar: Flitsmeister, Parkmobile, What's App, Agenda
- V60_PHEV
- 4th Gear member
Ik heb vandaag een manier gevonden om CarPlay uit te schakelen.
Als CarPlay aanstaat kun je in de 'CarPlay Instellingen' (menu vanaf de bovenrand van het scherm naar beneden trekken) de telefoon uitzetten voor CarPlay.
Als je nu de telefoon opnieuw koppelt aan de kabel, kun je onder Sensus Media weer gewoon voor de iPod connectie van Volvo zelf kiezen.
Daarmee zijn weer al mijn verbindingsproblemen verdwenen, ik heb een uur lang zonder haperingen naar muziek uit mijn iPhone kunnen luisteren.
Het kan dus best aan de kabeltjes liggen, maar toch ook aan de beroerde software van CarPlay die een vlekkeloze verbinding nodig heeft.
Volvo Sensus heeft namelijk met hetzelfde kabeltje geen enkel probleem met een ongestoorde verbinding.
Als CarPlay aanstaat kun je in de 'CarPlay Instellingen' (menu vanaf de bovenrand van het scherm naar beneden trekken) de telefoon uitzetten voor CarPlay.
Als je nu de telefoon opnieuw koppelt aan de kabel, kun je onder Sensus Media weer gewoon voor de iPod connectie van Volvo zelf kiezen.
Daarmee zijn weer al mijn verbindingsproblemen verdwenen, ik heb een uur lang zonder haperingen naar muziek uit mijn iPhone kunnen luisteren.
Het kan dus best aan de kabeltjes liggen, maar toch ook aan de beroerde software van CarPlay die een vlekkeloze verbinding nodig heeft.
Volvo Sensus heeft namelijk met hetzelfde kabeltje geen enkel probleem met een ongestoorde verbinding.
Laatst gewijzigd door V60_PHEV op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
De klapperende voortrein herken ik. Woon in een woonerf en viel direct op bij wegrijden over wat ongelijke klinkertjes. Volvo geeft inderdaad toe dat het een bekend probleem is maar beschouwt het vooralsnog volgens mijn dealer als een 'product eigenschap' bij de auto's met de optionele luchtvering. Is inderdaad op Duitse fora een hoop over gemeld. Vind het zelf heel onbevredigend dat je een dergelijk probleem als product eigenschap moet zien als je juist extra hebt geïnvesteerd in een zo hoog mogelijk veercomfort... Vooralsnog is er wat ik begreep echter nog geen spoor van een oplossing en lijkt er ook weinig actie bij Volvo op dit onderwerp.
CarPlay vind ik ook niet veel toevoegen maar eigenlijk vooral door de beperkte app mogelijkheden. De verbinding is bij mij wel stabiel.
CarPlay vind ik ook niet veel toevoegen maar eigenlijk vooral door de beperkte app mogelijkheden. De verbinding is bij mij wel stabiel.
Laatst gewijzigd door XC90 Amber Black op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60_PHEV
- 4th Gear member
Ik heb de oplossing voor mijn verbindingsproblemen gevonden op het web:
Ik had een VPN account ingesteld op mijn telefoon en blijkbaar kan CarPlay daar niet mee overweg.
Nu de VPN er afgehaald en de connectie is goed.
Ik vind nog steeds de Volvo Sensus mooier te bedienen.
Met CarPlay krijg je de telefoon- en mediabediening in een erg klein schermpje.
De Popup balken van Sensus zelf werken veel fraaier.
Ik heb wel het gevoel dat Carplay betere geluidskwaliteit geeft dan de iPod media van Sensus.
Voor nu gebruik ik het dus weer, met de hoop dat Flitsmeister snel wordt toegevoegd.
Wat betreft de klapperende voortrein: de stelling dat dat zo hoort vind ik belachelijk.
De eerste 10.000 km. was er niets te horen en daarna wordt het steeds meer.
Met name als de auto koud is
Het is wel waar dat er meer auto's met luchtvering last van schijnen te hebben met koud weer.
Toch vind ik het niet zo horen
Ik had een VPN account ingesteld op mijn telefoon en blijkbaar kan CarPlay daar niet mee overweg.
Nu de VPN er afgehaald en de connectie is goed.
Ik vind nog steeds de Volvo Sensus mooier te bedienen.
Met CarPlay krijg je de telefoon- en mediabediening in een erg klein schermpje.
De Popup balken van Sensus zelf werken veel fraaier.
Ik heb wel het gevoel dat Carplay betere geluidskwaliteit geeft dan de iPod media van Sensus.
Voor nu gebruik ik het dus weer, met de hoop dat Flitsmeister snel wordt toegevoegd.
Wat betreft de klapperende voortrein: de stelling dat dat zo hoort vind ik belachelijk.
De eerste 10.000 km. was er niets te horen en daarna wordt het steeds meer.
Met name als de auto koud is
Het is wel waar dat er meer auto's met luchtvering last van schijnen te hebben met koud weer.
Toch vind ik het niet zo horen