Sinds gisteren zijn we eigenaar van een Volvo v60 R-design D5 van bouwjaar 2013
Het is toch wennen om met Volvo te rijden
Wat me dadelijk opvalt aan de wagen is dat ik nergens een temperatuur van de motor terug vindt op het dashbord
Ik krijg de telefoon ook niet verbonden meet de wagen
Voor de rest zeer vlotte wagen en hopelijk veel geluk met deze wagen
van Audi naar volvo v60
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Veel plezier met de D5! Welke audi had je?
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Dat was ook geen straf lijkt me..
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Gefeliciteerd met deze goede keuze. Al ga je er qua brute power wel op achteruit of niet?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Welkome en veel plezier van je V60.
Ook hier de overstap gemaakt van Audi (A4) naar Volvo (V60)
.
Ook hier de overstap gemaakt van Audi (A4) naar Volvo (V60)

Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- V-driver
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 18.08.2013 - 17:51
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Hier ook van A6 overgestapt naar xc60 d5.Het is toch wel een aanpassing ja.Kwa rij kwaliteiten heel andere auto maar zeker zo fijn.Veiligheid volvo top!Afwerking interieur steekt audi er toch zeker met kop en schouders boven uit maar ik ben toch zeer tevreden met de xc60. Zou geen lage auto meer willen...veel succes met je v60.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Tja die temperatuurmeter was een vergissing van Volvo om die weg te laten, vanaf MY14 is hij terecht terug gebracht.
Je kan eventueel een OBDII inpluggen en dan zo de motortemperatuur aflezen.
Je kan eventueel een OBDII inpluggen en dan zo de motortemperatuur aflezen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
De PIH zit tie nog steeds niet in hoor.....BlackcurrantV70 schreef: Tja die temperatuurmeter was een vergissing van Volvo om die weg te laten, vanaf MY14 is hij terecht terug gebracht.
Je kan eventueel een OBDII inpluggen en dan zo de motortemperatuur aflezen.

Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24.03.2016 - 19:57
En wat is jouw ervaring als je de automaat vergelijkt?BendW schreef: Hier ook van A6 overgestapt naar xc60 d5.Het is toch wel een aanpassing ja.Kwa rij kwaliteiten heel andere auto maar zeker zo fijn.Veiligheid volvo top!Afwerking interieur steekt audi er toch zeker met kop en schouders boven uit maar ik ben toch zeer tevreden met de xc60. Zou geen lage auto meer willen...veel succes met je v60.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
@jan.Ik reed van Audi de multitronic,Zalige bak.Ik heb van Volvo de geartronic gereden en dat is een groot verschil.Veel trager reageren en te snel een versnelling terug schakelen ipv het koppel van de motor te gebruiken.We hebben uiteindelijk voor een handbak gekozen wat ook geen straf is in combinatie met d5.Als de volgende terug een Volvo word(mijn vrouw is gek van de xc60) dan word het toch terug een automaat,zeker met de 2l Motors van nu.De d5 kan je schakel lui rijden als je wil maar dat is bij de 2l wel anders.Ik hou er ook wel eens van om met de d5 eens door te trekken lekker hoog in de toeren dat is ook iets wat de geartronic ook niet doet.
- Fredraket
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
- Locatie: Wierden
De D5 heeft de oude 6-traps geartronic. Die heeft inderdaad qua snelheid van schakelen geen beste reputatie. De nieuwe 8-traps is een stuk beter naar het schijnt. Ik vind het in ieder geval een fijne automaat. Maar ja, is dan ook mijn eerste......BendW schreef: @jan.Ik reed van Audi de multitronic,Zalige bak.Ik heb van Volvo de geartronic gereden en dat is een groot verschil.Veel trager reageren en te snel een versnelling terug schakelen ipv het koppel van de motor te gebruiken.We hebben uiteindelijk voor een handbak gekozen wat ook geen straf is in combinatie met d5.Als de volgende terug een Volvo word(mijn vrouw is gek van de xc60) dan word het toch terug een automaat,zeker met de 2l Motors van nu.De d5 kan je schakel lui rijden als je wil maar dat is bij de 2l wel anders.Ik hou er ook wel eens van om met de d5 eens door te trekken lekker hoog in de toeren dat is ook iets wat de geartronic ook niet doet.

Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29543
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De 8 traps geartronic is in vergelijking met de oude 6 traps versie beter, veel vlotter met schakelen en rijdt gewoon prima.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Heb zelf de D6 met 6-geartronic schakelt prima. Ik heb een aantal maanden geleden een D4 voor twee dagen mogen rijden met een 8-geartronic en het nadeel van deze automaat vond ik dat deze zeer snel opschakeld. Hierdoor rij je vaak met een laag toerental ( rond de 1100 a 1200 ) en dat vond ik niet fijn i.v.m. resoneren van de motor.