Hoeveel beter is de d2?

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
mbmaarse
Starter

Dag allen! Eerste post hier... Mijn geliefde '99 Saab 9-3 2.0 SE is min of meer overleden, dus besloten om Volvofan te worden ;-).

Nu sta ik op het punt een C30 te kopen, heel een heel keurige verantwoorde zuinige 1.6D zelfs... Het rijdt toch vlotter dan ik verwacht had dus kan daar denk ik wel aan wennen. Je hebt dat blok in de pre-facelift versie van 109 PK en in de post-facelift D2 versie van 114 PK.

Ik vraag me af wat de verschillen zijn, behalve iets meer vermogen en 6 bak ipv 5 bak, kan daar niet echt een lijstje van vinden. Ik hoor geruchten dat het roetfilter in de nieuwe versie betrouwbaarder is? Wat zijn jullie ervaringen? Rijdt de D2 ook dynamischer of merk je verschil niet?

Kortom: moet ik speciaal gaan voor de D2 of maakt het niet zoveel uit?
Laatst gewijzigd door mbmaarse op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
lancer
6th Gear member

Ik heb ruim 4 jaar probleemloos rondgereden met een 1.6D (150k km). De D2 voelt wel een stuk beter aan. De 1.6D heeft met name helemaal onderin heel weinig vermogen, waardoor hij wat sloom van de streep komt. Bij de D2 is dat met het extra vermogen en andere versnellingsbak een stuk aangenamer.
mbmaarse
Starter

Ik heb een erg mooi uitgeruste C30 op het oog, helemaal perfect behalve dat het dus die pre-facelift 1.6 is. Overweeg nu die te nemen en dan vermogen en koppel beetje op te laten tunen. maarja een 6-bak wordt het daar niet van.
Plaats reactie

Terug naar “C30”