Hallo,
Zit met een klein probleempje (denk ik). Voor een familie-lid met een S60 ga ik een originele radio inbouwen. Het type-nummer (HU-???) weet ik even niet uit mijn hoofd, maar het gaat om een "big-front" radio met casette- en cd-speler geintegreerd. Nu zit er een Clarion radio enkel din ingebouwd. Onder de radio zit nu zo'n leeg vakje. De bedoeling is dus een mooie Volvo radio in te bouwen i.p.v. die Clarion.
Maar hoe bouw je zo'n radio in? Ik heb de radio die er in moet maar even gezien, maar volgens mij zaten daar niet van die haakjes aan waarmee de radio "op zijn plek" wordt gehouden zoals bijv. de SC-800.
En de aansluitingen, zijn die standaard ISO? Nu zitten er van de Clarion dus ISO-stekkers aan.
Kortom, kan iemand mij een klein beetje op weg helpen hoe de radio normaal zit ingebouwd en vast zit?
Radio inbouwen
- BartT5R
- 2nd Gear member
Normalerwijze klikt de hu er gewoon in, en voor de aansluiting volg je de DIN stekkers, die zouden normaal weer op de originele Volvo stekkers uikomen, DIN adapterstekkers er af en je zou rechtstreeks de Volvostekkers in de HU moeten kunnen steken.
En klaar is Kees.
Suc6
En klaar is Kees.
Suc6
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Als je het typenummer weet kunnen de eigenaars van dat specifieke model daar vast wel een goed antwoord op geven.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Het hangt er helemaal vanaf welk type we over praten!! Als je het over een BigFront (dubbelDIN) HU605 uit de S/V40 hebt valt het mee, bakje eruit, hooguit een verloopstekker kopen en klaar is Bassie.
Als het een echter S60/V70 radio betreft, een HU603 wordt het verhaal heel anders. Dan moet je een ander paneel kopen en moet de radio geactiveerd worden dmv software. Als er dan bij het uitbouwen (igv een gebruikte radio) geen de-activeringssoftware is gebruikt dan krijg je m niet aan de praat.
Als het een echter S60/V70 radio betreft, een HU603 wordt het verhaal heel anders. Dan moet je een ander paneel kopen en moet de radio geactiveerd worden dmv software. Als er dan bij het uitbouwen (igv een gebruikte radio) geen de-activeringssoftware is gebruikt dan krijg je m niet aan de praat.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- 850fan
- 1st Gear member
Ja, sorry! Moest het type-nummer even navragen hoor! :oops:
Het gaat inderdaad om een "echte" S60 radio, nl. de HU-603. Het paneel zit er bij, dus dat is geen probleem. Maar van die software stond mij dus ook iets bij. Dus eigenlijk moet je voor het inbouwen (of activeren?) van deze radio gewoon naar de dealer toe?
Dat maakt het toch wat minder aantrekkelijk om de radio te vervangen, denk ik.
Het gaat inderdaad om een "echte" S60 radio, nl. de HU-603. Het paneel zit er bij, dus dat is geen probleem. Maar van die software stond mij dus ook iets bij. Dus eigenlijk moet je voor het inbouwen (of activeren?) van deze radio gewoon naar de dealer toe?
Dat maakt het toch wat minder aantrekkelijk om de radio te vervangen, denk ik.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
En ook veel minder aantrekkelijk om 'm te jatten en dan op Marktplaats en/of E-bay aan te bieden 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
De volvo Bigfront radios (HU 403, 603 en 803) doen het altijd meteen na inbouw, zonder software!
De software zorgt er alleen voor dat de verlichting van de radio gaat werken en dat de snelheidsafhankelijke volumeregeling het doet.
Sommige dealers beweren hardnekking anders maar dat zijn fabeltjes.
Ik heb al meerdere gebruikte radios ingebouwd en laten programmeren in V70 01- en S60 en XC70 01- en nog nooit een probleem gehad.
Voor alle vragen over dit onderwerp hou ik me aanbevolen
De software zorgt er alleen voor dat de verlichting van de radio gaat werken en dat de snelheidsafhankelijke volumeregeling het doet.
Ik heb al meerdere gebruikte radios ingebouwd en laten programmeren in V70 01- en S60 en XC70 01- en nog nooit een probleem gehad.
- marcowiets
- 1st Gear member
Heb vorige week een HU-603 ingebouwd en hetzelfde zoalsXC70 OR schreef:De volvo Bigfront radios (HU 403, 603 en 803) doen het altijd meteen na inbouw, zonder software!
je hier boven beschrijft.
Moet hem alleen nog laten programmeren.
Weet je zo wat ze daar voor vragen.
Thanks Marco.