Geacht Forum,
Ik ben er zo goed als zeker van dat er nog weinig gegadigden zijn die een V70 van 2002 met 400000+ op de teller willen afhandig maken. Het ingebouwde alarm heeft schijnbaar de geest gegeven aangezien er buiten de knipperende lichten en het nerveuze LEDje geen sirene-aktiviteit meer is. Een jongeling echter zonder gehoorschade (ik dus niet) kan wel nog een flauw geluidje waarnemen. De auto is niet verzekerd tegen diefstal en de werkzaamheden om het ding te herstellen zijn niet meer aan de orde. Het op OUT zetten van de bewegingsensor werkt blijkbaar ook niet meer naar behoren. De sticker 'hond on board' schakelt de knipperlichten ook niet uit. Daarom mijn eenvoudige vraag waarop ik graag een eenvoudig antwoord zou krijgen : "Kan ik een draad doorknippen, of een zekering straffeloos wegnemen, zoals in de Amerikaanse films, dat alles uitgeschakeld is?". Een fake-LEDje van 10 cent kan nog steeds.
Alarm
-
- 4th Gear member
Kan niet (volgens mij), wat wel kan is bij de dealer de software er uit laten halen (40,- euro)
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- Oceanracer
- Geartronic member
Je kunt toch gewoon de zekering eruit halen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
Lekker veilig alarm als deze NIET zou zijn afgezekerd, denk je niet?E.Werker schreef: Lekker veilig alarm zou het zijn als je deze kan deactiveren door een zekering te verwijderen.. Complete sirene verwijderen kan, maar daar krijg je dan vast een melding van. Software laten uitschakelen kan nog wel.

- Oceanracer
- Geartronic member
Er zijn een aantal voor de hand liggende opties:
- de snelste en goedkoopste optie is zekering 38 (rechts onder) bij het portier aan de bestuurderskant verwijderen. Dit zal wel iedere keer bij het starten van de motor een (gele) foutmelding geven in de BC, maar het ledje blijft wel gewoon actief.
- je kunt de sirene zelf vervangen (ca 45 minuten werk) voor een nieuwe (kost bij de dealer € 220,00) of een gebruikte via de sloop (veelal zo'n € 35,00) waarna alles weer naar behoren werkt. Via Maurits van Parts4swedes (forumsponsor) is er voordeliger aan te komen dan via de dealer.
- ik wil hem voor € 200,00 (sirene-unit plus montage) ook wel vervangen voor je voor een nieuwe.
- je kunt bij de dealer het alarm laten wegschrijven (kost zo'n € 50,00) en geeft daarna geen foutmelding meer in de BC.
- gewoon zo laten, zoals het nu is. Maakt bij een alarm geen geluid meer, maar heeft verder geen gevolgen of foutmeldingen.
De hierboven gesuggereerde optie om enkel de unit te verwijderen is zonde van je tijd. Het geeft namelijk dezelfde melding als wanneer je de zekering verwijdert, maar het is wel veel meer werk. Ik weet ook niet meer zeker of het ledje dan wel blijft werken, maar ik dacht van wel.
- de snelste en goedkoopste optie is zekering 38 (rechts onder) bij het portier aan de bestuurderskant verwijderen. Dit zal wel iedere keer bij het starten van de motor een (gele) foutmelding geven in de BC, maar het ledje blijft wel gewoon actief.
- je kunt de sirene zelf vervangen (ca 45 minuten werk) voor een nieuwe (kost bij de dealer € 220,00) of een gebruikte via de sloop (veelal zo'n € 35,00) waarna alles weer naar behoren werkt. Via Maurits van Parts4swedes (forumsponsor) is er voordeliger aan te komen dan via de dealer.
- ik wil hem voor € 200,00 (sirene-unit plus montage) ook wel vervangen voor je voor een nieuwe.
- je kunt bij de dealer het alarm laten wegschrijven (kost zo'n € 50,00) en geeft daarna geen foutmelding meer in de BC.
- gewoon zo laten, zoals het nu is. Maakt bij een alarm geen geluid meer, maar heeft verder geen gevolgen of foutmeldingen.
De hierboven gesuggereerde optie om enkel de unit te verwijderen is zonde van je tijd. Het geeft namelijk dezelfde melding als wanneer je de zekering verwijdert, maar het is wel veel meer werk. Ik weet ook niet meer zeker of het ledje dan wel blijft werken, maar ik dacht van wel.
-
- 2nd Gear member
In beginsel ga ik er vanuit dat alles gezekerd is in een auto. Om mijn punt verder uit te leggen, stel dat iemand zonder sleutel in een auto zou willen komen, en dan simpelweg de zekering wegneemt om het alarm de mond te snoeren, lijkt dat me niet de meest doordachte vorm van een alarm.Oceanracer schreef:Lekker veilig alarm als deze NIET zou zijn afgezekerd, denk je niet?E.Werker schreef: Lekker veilig alarm zou het zijn als je deze kan deactiveren door een zekering te verwijderen.. Complete sirene verwijderen kan, maar daar krijg je dan vast een melding van. Software laten uitschakelen kan nog wel.![]()
ts wilde geen geld uitgeven aan het alarm. Dan is het ook overbodig om aan te bieden om de sirene te vervangen, denk je niet?

- Oceanracer
- Geartronic member
Er zit een noodstroomvoorziening in de sirene zelf. En dat is ook gelijk de veroorzaker van het probleem. Die batterij gaat na verloop lekken en dat zuur komt op de printplaat terecht, waardoor er problemen ontstaan met het alarm. De zekering eruit trekken heeft dus geen negatieve uitwerking op de juiste werking van het alarm.
Waar het mij om ging is dat het advies onjuist was en ongefundeerd. Zomaar wat roepen heeft TS immers ook niet aan hè.
Waar het mij om ging is dat het advies onjuist was en ongefundeerd. Zomaar wat roepen heeft TS immers ook niet aan hè.
-
- 2nd Gear member
Bekend probleem bij de sirene helaasOceanracer schreef: Er zit een noodstroomvoorziening in de sirene zelf. En dat is ook gelijk de veroorzaker van het probleem. Die batterij gaat na verloop lekken en dat zuur komt op de printplaat terecht, waardoor er problemen ontstaan met het alarm. De zekering eruit trekken heeft dus geen negatieve uitwerking op de juiste werking van het alarm.
Laatst gewijzigd door E.Werker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Oceanracer
- Geartronic member
Met als nadeel dat deze ook weer gaat lekken. Als je er dan toch eentje op de sloop haalt, maak hem dan open en vervang de batterijen. Dan is de kans groot dat het lang goed gaat...Maxplus schreef: Hallo,
Gewoon een tweedehands alarm halen bij auto Rima.
Deze kost volgens mij 35 euro. Inzetten is een uurtje werk.
Groet Maxplus