Pilot assist update

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
V70D5AWD
3rd Gear member

Vandaag mn zomerbanden erop laten zetten. Op mijn vraag of er een sotware update voor de eerste series XC90 komt voor pilot assist tot 120 km/h was het antwoord NEE en die gaat er ook niet komen. Huh ? Dat is een vette tegenvaller voor ons 7% rijders!

Wat een vette misser.
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
Harryeast
2nd Gear member

Op zich jammer maar wel zonder te leven denk ik. Als ik dan toch andere wensen uit mag zien komen dan hoop ik liever op een normale cruise control ( naast adaptieve)
dbosker
6th Gear member

ja, ik had ook begrepen dat men in Zweden druk aan het onderzoeken was of er een upgrade mogelijk was. Schijnbaar zijn ze daar al uit, met dit resultaat. Maar - is niet anders. Gelukkig woon ik een gebied waar niet veel en vaak files voorkomen, dus ik zal het niet vaak hoeven te gebruiken.

laatste Volvo (960) verkocht
petercv
1st Gear member

Het is misschien ijdele hoop maar zolang Volvo Zweden niet zelf een officiele statement hierover maakt (bijv. op hun support forum) blijf ik hoop houden. Al ruim een maand geleden waren er dealers die nee zeiden terwijl Volvo Zweden aangaf het nog te onderzoeken. En je kunt zelfs bij de accessoires het complete IntelliSafe systeem met PA1 achteraf afnemen als je er eerst niet voor had gekozen. Dan moeten evt. nieuwe sensoren voor PA2 toch ook los aan te schaffen zijn? Maar goed misschien probeert Volvo er zo weinig mogelijk aandacht aan te geven en spelen ze het zoveel mogelijk via de dealers. Ik geef de hoop nog niet volledig op. :)
jodinho
1st Gear member

Zou wel een goeie toevoeging zijn, hoop dat het komt!
Conradi
3rd Gear member

Voorlopig weten niemand wat. Op Swedespeed hebben eigenaren het nagevraagd bij Volvo-Canada en -VS en krijgen allemaal andere antwoorden. Volgens sommige Duitsers hebben hun dealers bevestigd dat het in de grote wk17 update meegenomen wordt.

Kortom, afwachten ;)
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
petercv
1st Gear member

Ik was vanochtend bij mijn Volvo dealer en die gaf aan dat Volvo in ieder geval naar de dealers in Nederland daar nog steeds geen officieel statement over heeft gegeven. Hij gaf wel aan dat juist door de manier waarop ze er eerder over hadden gecommuniceerd hij de kans reëel acht dat ze het wél als update uitbrengen voor bestaande XC90's. Hij gaf aan dat ze in het verleden over andere zaken ook wel eens op een dergelijke manier hebben gecommuniceerd (geen duidelijke nee of ja) waarna het er uiteindelijk toch kwam. Hij verwacht echter dat als er een update komt het waarschijnlijk niet voor de zomer zal zijn.

Al met al veel speculatie dus, het blijft dus wachten op een duidelijk statement van Volvo. Heb liever dat ze er duidelijk over zijn dat het er niet komt, dan dit vage gedoe. Heb natuurlijk nog liever dat het wel in een update komt. :)
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Even hardop denken: misschien komt dat vage gedoe doordat men aan het kijken is wat te realiseren is. Men weet dus niet of het kan, neemt de klant serieus dus onderzoekt de mogelijkheden maar wil ook geen valse hoop geven.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
SRI
3rd Gear member

Harryeast schreef: Op zich jammer maar wel zonder te leven denk ik. Als ik dan toch andere wensen uit mag zien komen dan hoop ik liever op een normale cruise control ( naast adaptieve)
Heb vernomen dat dit er wel aan zit te komen (dus dat je het adaptieve stuk uit kunt zetten)!
petercv
1st Gear member

Ik heb m'n XC90 nog maar 1,5 week, maar ik zou niet meer terug willen naar normale cruise control. Je rijdt zo veel minder opgejaagd met adaptive cruise control. Bij mijn vorige auto gebruikte ik altijd de normale cruise control maar dan zit je continu toch met je voet klaar om te remmen (of om snel met de knopjes de cruise control uit te zetten / resumen of de snelheid aan te passen) en hier gaat het allemaal automatisch. De afstanden die hij aanhoudt vind ik verder meer dan redelijk en ook de manier waarop hij afremt in bepaalde situaties. Ja hij remt wat meer af als er ineens iemand tussenkomt, maar eigenlijk is dat wel goed ook en eigenlijk moet je je afvragen in zo'n situatie of die voorganger niet eigenlijk fout bezig is met op dat moment invoegen. Maar iedereen heeft andere prios.

Wat ik overigens wel erg mooi vind aan Pilot Assist is hoe hij als het merkt dat het verkeer stil valt hij eerst al wat meer afremt om nog zo'n 10 meter speling te houden om een beetje in beweging te kunnen blijven zodat hij sneller snelheid kan oppakken en niet volledig stil valt. Eigenlijk hoe je dat zelf, als het goed is, ook doet. Erg nice.
thavipah
3rd Gear member

Ik hoop echt dat het als update/upgrade komt. Zou er geen problemen mee hebben om er voor te betalen als upgrade. Afwachten dus.
Wnot
1st Gear member

Vandaag een update gehad van de volvo manual app, en daar wordt nog steeds de mogelijkheid in benoemd om te wisselen tussen ACC naar CC via het de knop Cruisecontrol in het functiescherm, hopelijk zit deze mogelijkheid dan toch in de "grote" update ??
Want ACC is op de Nederlandse snelwegen niet prettig rijden, met de wintervakantie op de twee baans wegen in Zweden was het weer perfect.
Willy.VdW
4th Gear member

SRI schreef:
Harryeast schreef: Op zich jammer maar wel zonder te leven denk ik. Als ik dan toch andere wensen uit mag zien komen dan hoop ik liever op een normale cruise control ( naast adaptieve)
Heb vernomen dat dit er wel aan zit te komen (dus dat je het adaptieve stuk uit kunt zetten)!
Ik meen dat in de handleiding voor modeljaar 2016 staat dat zowel CC als ACC mogelijk is.
Is dat dan niet het geval? Zou best jammer zijn, beiden lijken me zinvol.
Willy
Desbetreffende info toegevoegd:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Willy.VdW op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”