Van mijn V50 blijft soms het koppelingspedaal hangen bij het ontkoppelen. Ook wanneer het pedaal wel helemaal omhoog komt zit er halverwege de slag een soort van zwaar punt.
Ik heb de veer van het pedaal al gesmeerd, het is wel verbeterd, maar niet helemaal over.
De koppeling werkt goed, en als het pedaal blijft hangen kan ik het met de voet een zetje geven, dan schiet het terug.
Ik denk dat het met het pedaal of de veer te maken heeft, hebben jullie tips?
Koppelingspedaal blijft soms hangen
- BJG
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.02.2016 - 23:12
V50 D2 limited edition 2012
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Is volgens mij een hydraulisch systeem.
Zou even met dealer of specialist bellen. Ontluchten doet vaak wonderen of anders olie bijvullen / vervangen.
Zou even met dealer of specialist bellen. Ontluchten doet vaak wonderen of anders olie bijvullen / vervangen.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- Luuk87
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40
Kan zijn dat de returnvalve van de slavecilinder wat krakkemikkig is en de vloeistof niet terug laat lopen. Goeie service kan al een hoop helpen, anders echt even naar laten kijken. Hydraulische koppelingen hebben zelden problemen omdat de scharnieren verouderen.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak

- BJG
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.02.2016 - 23:12
Ik houd het in de gaten. Het niveau van de remvloeistof is ook lager geworden lijkt het.
V50 D2 limited edition 2012
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
- Luuk87
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40
Als dat niveau is gedaald zal het bijna zeker een lek zijn (is het zelfde reservoir). Of bij de hoofdcilinder (achter je pedaal/in de motorruimte) of de slave. Als je niets raars ziet bij de aansluiting aan de versnellingsbak (bovenop de bak, onder je airbox) of de hoofdcilinder, zou dat haast in de slave moeten zitten en die zit... in je bak verwerkt. Best een kreng om bij te komen...
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak

- BJG
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.02.2016 - 23:12
Heb remvloeistof bijgevuld. Sindsdien voelt het pedaal normaal. Ik heb geen sporen van lekkage gevonden. Ik houd het goed in de gaten, wanneer het opnieuw zakt moet er lekkage zijn. Vooralsnog ga ik er vanuit dat er een luchtbel in de master heeft gezeten die er nu uit is.
Hoe die lucht er dan in is gekomen is mij wel een raadsel.
Hoe die lucht er dan in is gekomen is mij wel een raadsel.
V50 D2 limited edition 2012
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
- Geert85
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 22.05.2007 - 07:13
De koppelingspedaal heeft 2 veren.
1 wat de pedaal terug omhoog duwt. (deze is vrijwel onmogelijk te vervangen, ik spreek uit ervaring)
En 1 wat de pedaal terug omhoog trekt, deze is vrij goed te vervangen.
1 wat de pedaal terug omhoog duwt. (deze is vrijwel onmogelijk te vervangen, ik spreek uit ervaring)
En 1 wat de pedaal terug omhoog trekt, deze is vrij goed te vervangen.
Volvo V50 2.0D
Volvo S60 2.4T
Volvo Amazon '68
Volvo V70 TDI Fasttech
Volvo S70 TDI
Volvo 480 turbo 1989
Volvo S60 2.4T
Volvo Amazon '68
Volvo V70 TDI Fasttech
Volvo S70 TDI
Volvo 480 turbo 1989