Dit is bijna gevaarlijk te noemen.
Als je hier achter komt te rijden kun je van opperste verbazing nergens anders meer naar kijken.
Nihiltarief
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wat is dit? Plaats ik een foto van een X5 krijg ik de wind van voren, links, rechts en van achteren maar Priussen worden getolereerd? 

Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Die zijn nóg lelijker én rijden op batterijen Mark 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Tsjee zeg een Prius vergelijken met een D6, ik kan het ook niet serieus nemen dit. Sorry!
Ik betaal graag 4x zoveel aan onderhoud om wel in een auto te rijden
Ik betaal graag 4x zoveel aan onderhoud om wel in een auto te rijden

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Als ik die link goed begrijpt, is de bijtelling altijd percentage * verkoop prijs. ongeacht moment van verkoop binnen die 5 jaar.Paul schreef: Ah ja natuurlijk! Dat is bij mij ook november december 2012. Pff wat is het alweer een tijd geleden he!
Maar goed desinvestering over 2 of 3 maanden kan je denk ik ook nog wel aan.
Maar wat gaan we doen jongens, gaan we dan eind van het jaar voor een D5 Lease Edition of gaan we toch afwachten wat Tesla vanavond brengt?
Dus gewoon die 5 kalender jaren uitzitten is het handigst.
Ik ga per 2017 wat anders doen. Maar wat weet ik nog niet. Nog tips?
Tesla model S is ook wel mooi, maar even kijken wat een model 3 is morgen. qua levertijd zal het ws pas ergens eind 2017/2018 worden, dus dat is eigenlijk ook geen optie.
Oh ja hou het nieuws ook een beetje in de gaten. Kan best zijn dat de regels voor EV weer iets gaan wijzigen.
zie: http://fd.nl/economie-politiek/1145485/ ... obelastingElektrische auto's ontzien
Voor volledige elektrische auto's met een cataloguswaarde tot €50.000 stelt Wiebes een bijtelling voor van 4% en een blijvende vrijstelling van de bpm-verkoopbelasting en motorrijtuigenbelasting. Waar GroenLinks voorstelde om die grens te verhogen tot een cataloguswaarde van €100.000, waarschuwt Omtzigt juist dat de elektrische auto's, en vooral de Californische fabrikant Tesla, daarmee een onevenredig groot voordeel in de schoot geworpen krijgt.
'Over een week komt de Tesla 3 op de markt, met een cataloguswaarde van €35.000 die €50 euro per maand bijtelling kost, waar je voor een derdehands VW Lupo €300 kwijt bent. Dat is een ongelooflijk groot verschil.' Omtzigt stelde voor de bijtelling naar ten minste 10% te brengen. Wiebes, die toegaf een lobbyist van Tesla op bezoek te hebben gehad, zegde toe dat hij zich beraadt op een mechanisme om dat eventueel te doen als de markt te heftig reageert.
Als je MIA weer aanvraagt, is het handig om de order in 2016 te ondertekenen

Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Dat hangt af van hoeveel je voor je auto terugkrijgt als je 'm verkoopt. Als dat beperkt is dan zal de desinvesteringsbijtelling ook beperkt zijn.Autozoeker schreef: Als ik die link goed begrijpt, is de bijtelling altijd percentage * verkoop prijs. ongeacht moment van verkoop binnen die 5 jaar.
Dus gewoon die 5 kalender jaren uitzitten is het handigst.
Het is vooral de normale bijtelling van 0% die het de moeite waard maakt om die 5 jaar uit te zitten.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
28% + 36% over 20k-30k is best wat geld hoor, beter paar maanden langer houden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39
Wiebes heeft deze week ook net aangekondigt dat het plan is om vanaf 2019 geen halftarief, maar een driekwarttarief voor de MRB in te voeren voor PHEV's. Dat zou het voor particulieren minder interessant maken om een PIH tweedehands te kopen tegen die tijd, wat de export van Pih's zal aanwakkeren. In o.a. Duitsland zijn nu stimuleringsmaatregelen in de maak, dat kan een aardige run op ex-lease Pih's teweeg brengen in NL tzt..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Als de politiek slim is zullen ze de uittocht moeten tegenhouden.
Onze pih's zijn niet aantrekkelijk als er niet ergens een voordeel is te behalen.
Voor particulieren is ruim € 2000,- per jaar normaliter te veel. Dan rij je met een benzine
veel goedkoper.
Onze pih's zijn niet aantrekkelijk als er niet ergens een voordeel is te behalen.
Voor particulieren is ruim € 2000,- per jaar normaliter te veel. Dan rij je met een benzine
veel goedkoper.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Dan zou je hem nog beter een jaardeel kunnen schorsen en daarna verkopen. Tellen de km's ook niet zo door....IkeV70 schreef:Dat hangt af van hoeveel je voor je auto terugkrijgt als je 'm verkoopt. Als dat beperkt is dan zal de desinvesteringsbijtelling ook beperkt zijn.Autozoeker schreef: Als ik die link goed begrijpt, is de bijtelling altijd percentage * verkoop prijs. ongeacht moment van verkoop binnen die 5 jaar.
Dus gewoon die 5 kalender jaren uitzitten is het handigst.
Het is vooral de normale bijtelling van 0% die het de moeite waard maakt om die 5 jaar uit te zitten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39
Hoezo?? Het kantelpunt voor diesel/benzine ligt voor wat zwaardere auto's doorgaans rond de 15 dkm per jaar, daarboven is diesel ook voor particulieren voordeliger. Tweedehands zijn diesels vaak ook nog wat goedkoper in de aanschaf. Particulier een dikke diesel rijden is absoluut voordeliger als je rond de 20 tot 30dkm per jaar of meer rijdt!vaudi schreef: Als de politiek slim is zullen ze de uittocht moeten tegenhouden.
Onze pih's zijn niet aantrekkelijk als er niet ergens een voordeel is te behalen.
Voor particulieren is ruim € 2000,- per jaar normaliter te veel. Dan rij je met een benzine
veel goedkoper.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13745
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
politiek en slim in één zin, jij durft.....vaudi schreef: Als de politiek slim is zullen ze de uittocht moeten tegenhouden.
Onze pih's zijn niet aantrekkelijk als er niet ergens een voordeel is te behalen.
Voor particulieren is ruim € 2000,- per jaar normaliter te veel. Dan rij je met een benzine
veel goedkoper.

- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
En we krijgen nog een jaartje verlenging, das dan wel weer mooi meegenomen...
Maar het onstabiele vooruitzicht maakt het gewoon voor de ocassionmarkt lastiger.
Mocht het zo zijn dat er vol tarief betaald moet gaan worden over een plugin, dan verdwijnen ze bij de bosjes en zijn se echt waardeloos. Want het meergewicht kost alleen maar extra in de MRB (en verzekering), zonder veel toegevoegde waarde, want zo ver kom je er niet mee...
Maar het onstabiele vooruitzicht maakt het gewoon voor de ocassionmarkt lastiger.
Mocht het zo zijn dat er vol tarief betaald moet gaan worden over een plugin, dan verdwijnen ze bij de bosjes en zijn se echt waardeloos. Want het meergewicht kost alleen maar extra in de MRB (en verzekering), zonder veel toegevoegde waarde, want zo ver kom je er niet mee...
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Dat is uit te rekenen.Skibs schreef:
Hoezo?? Het kantelpunt voor diesel/benzine ligt voor wat zwaardere auto's doorgaans rond de 15 dkm per jaar, daarboven is diesel ook voor particulieren voordeliger. Tweedehands zijn diesels vaak ook nog wat goedkoper in de aanschaf. Particulier een dikke diesel rijden is absoluut voordeliger als je rond de 20 tot 30dkm per jaar of meer rijdt!
V60 PIH met gewichtsklasse 1751-1850 kost € 2024,- per jaar (gecorrigeerd gewicht van een nieuwe twin power)
V60 D5 met gewichtsklasse 1451-1550 kost € 1608,- per jaar
V60 T3 met gewichtsklaase 1351-1450 kost € 744,- per jaar.
Dus je moet met die pih ook nog eens 416 euro extra terug verdienen t.o.v. een normale D5.
Wel € 1280,- verschil met de benzine. Dat geeft een omslagpunt van ruim boven de 30k km op jaarbasis. t.o.v. de benzine versie.
En dan hebben het het niet meer over normaal particulier gebruik die rijden gemiddeld aanzienlijk minder.
Geen nood: Momenteel hebben we 50% reductie op de MRB dus zou de PIH ook voor de particulier aantrekkelijk kunnen zijn.
Politiek: Deze regel moeten dus we aanhouden!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39
Nee, het is niet alleen kwarttarief of driekwarttarief, er wordt eerst ook nog 150 kilo oid gecorrigeerd voor het electrodeel. Je blijft dus altijd ruim onder een normale D5 zitten. Het omslagpunt kun je ook niet alleen berekenen adhv het brandstofverbruik: je moet ook de electrabesparing tov benzine meenemen!
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Ik zeker niet,
De auto is altijd de heilige melkkoe geweest...
De auto is altijd de heilige melkkoe geweest...
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine