Geachte Volvo rijders,
Nu ik al een tijdje in het bezit ben van een rijbewijs en ik het hoog tijd vind worden voor een eigen auto is mijn oog gevallen op de volvo s40.
Nu heb ik al een tijdje de advertenties in de gaten gehouden en is mijn oog gevallen op een volvo s40 uit 1996 met 180.000 kilometers op de teller.
Na een proefrit gemaakt te hebben was ik erg onder de indruk van de auto. Hij rijdt erg soepel en heeft naar mijn idee voldoende pit.
Nu heeft de auto waar ik momenteel naar aan het kijken ben wel een paar punten van kritiek. Wanneer het anti slip systeem aan staat hapert de auto erg. Je moet dus rijden met de ASR gedeactiveerd. Volgens de verkoper komt dit door een niet goed functionerende sensor bij één van de wielen. Dit zou door een 'reset' of een nieuwe sensor van zo'n € 60 euro verholpen moeten zijn.
Mijn vraag aan jullie is of dit een bekend probleem is en of deze oplossing inderdaad zo goedkoop is.
Daarnaas heb ik gevraagd om voor de koop de auto opnieuw apk te laten keuren omdat deze binnenkort afloopt. Ik weet dat de APK niet naar de gehele auto kijkt maar in hoevere kan ik er vanuitgaan dat de auto in orde is wanneer hij door de apk gaat?
Daarnaast zou ik graag willen weten welke punten van aandacht de s40 heeft waar ik extra op moet letten.
Alvast bedankt.
kopen volvo s40
-
- 4th Gear member
Je hebt in het verkeerde forum gepost, dit gaat om de S40 serie vanaf 2004. Hoe dan ook, als de handelaar zegt dat het met 60 euro verholpen is, dan had hij het allang zelf gedaan me dunkt, dat is dus niet helemaal te vertrouwen...
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- miss_volvo
- 1st Gear member
Kan het niet gewoon gemaakt worden voordat je de auto evt koopt?