Na 3 maanden en wat reparaties verder-:( is mijn dagelijkse ergernis de handrem.
Grootste probleem is even de auto verzetten zonder gordel of even een korte rit. Ieder moment dat je stilstaat bv. kruispunt oid dan knalt de handrem erop. Is niet mee te rijden. Is dit exemplarisch of zijn er meer mensen die dit hebben?
Irritante handrem!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 25.06.2015 - 20:14
[flauwe modus aan]XC90-Rdesign schreef: Na 3 maanden en wat reparaties verder-:( is mijn dagelijkse ergernis de handrem.
Grootste probleem is even de auto verzetten zonder gordel of even een korte rit. Ieder moment dat je stilstaat bv. kruispunt oid dan knalt de handrem erop. Is niet mee te rijden. Is dit exemplarisch of zijn er meer mensen die dit hebben?
Het is bijzonder irritant maar er is een hele goede oplossing.
Links boven je schouder hangt een soort van plat touw. Als je dit in de houder rechts naast je stoel klikt los je twee dingen op.
a) dat irritante gepiep
b) het handrem probleem
Er is best over nagedacht
[/flauwe modus uit]
[serieuze modus aan]
Het blijft wennen maar je doet wel meer je gordel om
[/serieuze modus uit]
Fijne zondag
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 09.01.2016 - 20:26
de 2 vinkjes staan al uit
die gordel snap ik zelf ook maar soms moet je gewoon ff auto verzetten of inparkeren.
die gordel snap ik zelf ook maar soms moet je gewoon ff auto verzetten of inparkeren.
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Jongens, jongens, laten we elkaar niet afz@5343en voor een gewone vraag van een iemand.... 
OT: Ik ben er ook al een paar keer tegenaan gelopen dat ik even wilde rangeren. Toch nog iets dichter bij de muur in een parkeergarage of de de auto voor een aanhanger zetten. Zodra je even stilstaat komt de 'groene' rem er op en dan is het lastig de auto nog iets te verzetten. Snap wel dat ik dan de rem eraf kan halen, maar toch. Het is gedoe. Hetzelfde met die gordelcontrole. Ik snap best de gedachte maar bedenk dan een rangeerstand: geen automatische rem, geen gordel om en max. 10 km/uur of zo.
Op ander gebied is er al wel over nagedacht. Je kunt bijvoorbeeld de auto ook iets verzetten als 'ie nog aan de laadkabel hangt door de startknop vast te houden...

OT: Ik ben er ook al een paar keer tegenaan gelopen dat ik even wilde rangeren. Toch nog iets dichter bij de muur in een parkeergarage of de de auto voor een aanhanger zetten. Zodra je even stilstaat komt de 'groene' rem er op en dan is het lastig de auto nog iets te verzetten. Snap wel dat ik dan de rem eraf kan halen, maar toch. Het is gedoe. Hetzelfde met die gordelcontrole. Ik snap best de gedachte maar bedenk dan een rangeerstand: geen automatische rem, geen gordel om en max. 10 km/uur of zo.
Op ander gebied is er al wel over nagedacht. Je kunt bijvoorbeeld de auto ook iets verzetten als 'ie nog aan de laadkabel hangt door de startknop vast te houden...
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
Ik moet ook weleens de auto verplaatsen op mijn eigen terrein. Dan is het inderdaad even nadenken en de handrem met de hand eraf halen anders wil de auto niet rijden (doet mijn Mercedes trouwens ook).Ieder moment dat je stilstaat bv. kruispunt oid dan knalt de handrem erop
Als je verder wilt rijden (althans dat begrijp ik uit bovenstaande quote) en alle veiligheidsvoorzieningen waar je voor betaald hebt

Of je gewoon aanwennen om voor ieder wissewasje je gordel te dragen. 400 meter 4.000 meter of 40.000 meter rijden maakt naar mijn mening weinig verschil in het risico dat je loopt dat je door een ander wordt aangereden. Dan is die gordel toch wel handig.
Laatst gewijzigd door thavipah op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ben je bij een xc90 verplicht de handrem te gebruiken? Ik heb nog nooit de handrem gebruikt bij mijn D6, gewoon in de P stand en klaar.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Nee Paul. Maar de XC90 heeft twee opties om de parkeerrem automatisch na iedere rit, of zodra je stilstaat, aan te trekken.
Op zich best handig, alleen soms dus niet.
Op zich best handig, alleen soms dus niet.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja lijkt me nogal irritant zeg! Maar ik zou het dus geheel uit zetten!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 09.01.2016 - 20:26
Het heeft niks te maken met de A knop. Kom van Audi en daar werkt het gewoon wat vriendelijker. Inderdaad eenmalig voet op de rem en de parkeerrem eraf. Daarna komt de parkeerrem pas in actie nadat je dat zelf doet of de deur openmaakt.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14.02.2016 - 21:32
MEGA IRRITANT is het!!!
Ben blij dat je deze topic gemaakt hebt;
Voor mij is het frustratie nr1 aan de XC90, de oplossing is idd de (A) van de automatic brake af te zetten, terwijl dit net een handige functie is eens je aan het bollen bent.
Maar in die modus, werkt de handrem gewoon super irritant bij het vertrekken of omschakelen tussen R en D modus .. niet normaal hoe slecht en user unfriendly dat gemaakt is
Ben blij dat je deze topic gemaakt hebt;
Voor mij is het frustratie nr1 aan de XC90, de oplossing is idd de (A) van de automatic brake af te zetten, terwijl dit net een handige functie is eens je aan het bollen bent.
Maar in die modus, werkt de handrem gewoon super irritant bij het vertrekken of omschakelen tussen R en D modus .. niet normaal hoe slecht en user unfriendly dat gemaakt is
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Toch mooi dat een feature van de wagen waar sommigen zich bijzonder aan storen bij mij nog geeneens was opgevallen 

Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D