Even voorstellen. Ik ben Eelco en sinds dit weekend de gelukkige eigenaar van een V50 D2.
115.000 kilometer en gekocht bij Ford/Suzuki Van Haren in Boxmeer.
Hele nette auto met 2 jaar garantie, goede poetsbeurt erbij en een nieuwe distributie en waterpomp op de koop toe.
Bij mijn vorige drie auto's (Audi A2 1.2 tdi, Opel Speedster en Saab9-3 1.8t) heb ik de EGR klep direct uit laten schakelen. Dit heb ik bij RICA nagevraagd maar die kan dit helaas niet uitvoeren voor de D2 met 114pk.
Weet iemand een ander adres? Of is deze zwakke plek er bij de D2 motoren opgelost?
V50 D2 - EGR en PDF uirzetten
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27031
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Neem even contact met Volvotune op, ik vermoed dat Obbe dat wel kan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik ben hier ook achteraan geweest, aangezien Obbe het ook bij mijn vorige ( V50 - 2.0D ) gedaan had, en ik hierover heel tevreden was.
Helaas kan het OP DIT MOMENT nog niet voor de D2, er schijnt in het motor management software een PIN code te zitten, die hij (nog) niet gekraakt heeft, dus kan hij er nog niet in komen.
zodra het kan, zou hij mij dit meedelen, en laat ik het direct doen.
Je zou het handmatig kunnen proberen (plaatje ervoor, stekker los trekken, etc etc), maar daar gaan ook verhalen van rond dat de ECU het niet als prettig ervaart, en dan met allerlei foutmeldingen komt.
Er zit tegenwoordig teveel elektronica in de auto, die steeds meer en meer met elkaar alles gaan regelen, en vooral: willen regelen.
Helaas kan het OP DIT MOMENT nog niet voor de D2, er schijnt in het motor management software een PIN code te zitten, die hij (nog) niet gekraakt heeft, dus kan hij er nog niet in komen.
zodra het kan, zou hij mij dit meedelen, en laat ik het direct doen.
Je zou het handmatig kunnen proberen (plaatje ervoor, stekker los trekken, etc etc), maar daar gaan ook verhalen van rond dat de ECU het niet als prettig ervaart, en dan met allerlei foutmeldingen komt.
Er zit tegenwoordig teveel elektronica in de auto, die steeds meer en meer met elkaar alles gaan regelen, en vooral: willen regelen.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03.04.2016 - 09:19
Dan heeft verder zoeken ook niet zoveel zin. Ik heb goede hoop dat het met de verbeterde D2 motor ook niet meer nodig is....wim de jong schreef: Helaas kan het OP DIT MOMENT nog niet voor de D2, er schijnt in het motor management software een PIN code te zitten, die hij (nog) niet gekraakt heeft, dus kan hij er nog niet in komen.

Heb nog niet zoveel klachten kunnen vinden op het internet over deze motor.
Laatst gewijzigd door eelcoh op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- BJG
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.02.2016 - 23:12
Toch zegt ZIP het te kunnen.
Ik heb binnenkort een afspraak daar.
Ik heb binnenkort een afspraak daar.
V50 D2 limited edition 2012
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
- BJG
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.02.2016 - 23:12
We gaan het zien binnenkort.
Ik zal het melden hier!
Ik zal het melden hier!
V50 D2 limited edition 2012
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 20.03.2016 - 17:23
Boxmeer! dat is erg kortbij
Ik woon in Bergen...
Ik heb al mijn auto`s laten chippen bij Wim Essing (EPC Venray) http://dieseltuning.nl/
Neem eens contact met hem op, ik heb hem ook dezelfde vragen (via whatsapp ik ken m persoonlijk echter nog geen antwoord over EGR en DPF verwijderen icm chippen) gesteld
Deze man heeft onderandere bij de hybride bmw`s en de RS6en ... etc etc al een hoop gedaan

Ik woon in Bergen...
Ik heb al mijn auto`s laten chippen bij Wim Essing (EPC Venray) http://dieseltuning.nl/
Neem eens contact met hem op, ik heb hem ook dezelfde vragen (via whatsapp ik ken m persoonlijk echter nog geen antwoord over EGR en DPF verwijderen icm chippen) gesteld

Deze man heeft onderandere bij de hybride bmw`s en de RS6en ... etc etc al een hoop gedaan

-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03.04.2016 - 09:19
Gisteren mijn Volvo opgehaald. Kreeg ook nog nieuwe banden rondom bij de afleverbeurt.
Wat een su-per fijne auto! Stil, comfortabel, ruimt en super compleet. En de D2 is pittiger dan ik had verwacht.
Daar gaan we erg veel plezier van hebben!
Wat een su-per fijne auto! Stil, comfortabel, ruimt en super compleet. En de D2 is pittiger dan ik had verwacht.
Daar gaan we erg veel plezier van hebben!
- BJG
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.02.2016 - 23:12
De operatie is geslaagd, EGR uitgeschreven.
Daarnaast chiptuning laten uitvoeren.
Daarnaast chiptuning laten uitvoeren.
V50 D2 limited edition 2012
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 20.03.2016 - 17:23
Afgelope zaterdag ben ik bij Obbe geweest en heb mn EGR laten uitzetten, roetfilter uitlaten kloppen (wat een troep zeg) en meteen een stage 2 chip naar 140 pk laten doen enfin je ruikt de diesel wel wat beter, maar krijgt er zoveel voor terug, hij is zelfs iets zuiniger gewordenBJG schreef: De operatie is geslaagd, EGR uitgeschreven.
Daarnaast chiptuning laten uitvoeren.

Auto loopt veel rustiger en veel mooier, geen inhoudend gedrag meer en kan eindelijk eens degelijk inhalen zonder in de auto te bukken voor de extra dynamiek

ook ben ik vanaf vorige week de wat duurdere brandstoffen gaan gebruiken (shell v-power diesel, bp ultimate diesel) en ook dat merk ik al een klein beetje, het zal pas echt wat merkbaar zijn naar 6 tankbeurten ofzo
- BJG
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.02.2016 - 23:12
Bij mij is er nog iets niet helemaal goed gegaan.
De tuning is prima gelukt, maar ik ben het soort techneut dat alles voelt aan de motor.
Ik had af en toe het gevoel dat de EGR nog gewoon werkte.
Daarom heb ik even gekeken naar de luchtwaarden en ook de positiesensor even gecontroleerd met de multimeter, en inderdaad de EGR werkt nog gewoon. Positief is dat ik mijzelf niet voor de gek heb gehouden. Vervelend is wel dat ik weer terug moet naar ZIP.
Gebeld naar ZIP, ze zouden het uitzoeken.
Dag later terug gebeld, ja inderdaad er was iets mis gegaan, wordt as maandag als het goed is opnieuw gedaan. Dus herkansing.
De tuning is prima gelukt, maar ik ben het soort techneut dat alles voelt aan de motor.
Ik had af en toe het gevoel dat de EGR nog gewoon werkte.
Daarom heb ik even gekeken naar de luchtwaarden en ook de positiesensor even gecontroleerd met de multimeter, en inderdaad de EGR werkt nog gewoon. Positief is dat ik mijzelf niet voor de gek heb gehouden. Vervelend is wel dat ik weer terug moet naar ZIP.
Gebeld naar ZIP, ze zouden het uitzoeken.
Dag later terug gebeld, ja inderdaad er was iets mis gegaan, wordt as maandag als het goed is opnieuw gedaan. Dus herkansing.
V50 D2 limited edition 2012
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
Citroen C5 ph2 1.6HDiF MY2005
Citroen Xantia ph2 MY 2001 2.0HDI gechipt
Citroen Xantia ph1 19TurboD MY 1995
Citroen BX14E LPG MY 1988
Citroen BX14 LPG MY1989
Opel Kadett 12N LPG MY 1984
Ford Taunus 1.6L MY1979
Citroen GSA 1.3 Pallas MY 1981
Voor de hobby in aanbouw Burton kitcar bekijk het bouwverslag: https://sites.google.com/site/bouwverslagburton1215/
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03.04.2016 - 09:19
Heb je ook een V50 D2 of de 1.6D?MarkV50 schreef: Afgelopen zaterdag ben ik bij Obbe geweest en heb mn EGR laten uitzetten, roetfilter uitlaten kloppen (wat een troep zeg) en meteen een stage 2 chip naar 140 pk laten doen enfin je ruikt de diesel wel wat beter, maar krijgt er zoveel voor terug, hij is zelfs iets zuiniger geworden![]()
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 27.08.2005 - 10:39
ja die D2 en 16d is het niet zo simpel om de EGR uit te laten zetten. Bij de 2.0d heb ik bij de mijne gewoon de fiche uitgetrokken. deze geeft geen storing op dashbord. juist bij het uitlezen geeft hij de foutmelding. maar als je weet van waar deze komt is het geen probleem.
Ik rij ook bijna nooit in 6de versnelling. Vele collega's van mijn op auto strade rijden in 6de en gebruiken de 5de bijna nooit.
Ik persoonsoonlijk vind dat de auto dan te weinig toeren maakt. Hoe minder toeren hij maakt hoe meer er kan roet komen vast te zitten in EGR en roetfilter.
Vind ik toch.
Ik rij ook bijna nooit in 6de versnelling. Vele collega's van mijn op auto strade rijden in 6de en gebruiken de 5de bijna nooit.
Ik persoonsoonlijk vind dat de auto dan te weinig toeren maakt. Hoe minder toeren hij maakt hoe meer er kan roet komen vast te zitten in EGR en roetfilter.
Vind ik toch.
- Luuk87
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40
Mwah dat is niet echt ergens op gebaseerd. De 1.6/D2 is voor een diesel betrekkelijk hoogtoerig en op snelwegtempo mag je gerust in de hoogste versnelling rijden, ware het niet dat dat voor de 1.6 dan de 5 is.
Bij de 2.0D (heb ik zelf ook) mag je gerust de 6 gebruiken, die heeft wel degelijk nut. Op de cruise control bij 100km/u zit ik zelf ook nog in de 5, volgens de boordcomputer is dat domweg zuiniger en dan zie ik het voordeel van minder toeren niet (harder moeten werken bij minder toeren is niet zuiniger). Alles daarboven gaan we gewoon naar de zes, maar ik houd eigenlijk als bodemtoerental toch wel rond de 2.000tpm aan, loopt ie gewoon mooier.
Bij de 2.0D (heb ik zelf ook) mag je gerust de 6 gebruiken, die heeft wel degelijk nut. Op de cruise control bij 100km/u zit ik zelf ook nog in de 5, volgens de boordcomputer is dat domweg zuiniger en dan zie ik het voordeel van minder toeren niet (harder moeten werken bij minder toeren is niet zuiniger). Alles daarboven gaan we gewoon naar de zes, maar ik houd eigenlijk als bodemtoerental toch wel rond de 2.000tpm aan, loopt ie gewoon mooier.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak
