XC60 bouwjaar 2016 - sidemarkers

De eerste generatie XC60
Enrique
Starter

Volgens de site van Volvo en de brochure zou de XC60 Summum standaard uitgerust moeten zijn met sidemarkers (vooraan oranje lichtjes geïntegreerd in de koplamp - achteraan rode ledjes in de achterlichten). Bij mijn wagen werken die niet en mijn dealer beweert nu dat die vanaf bouwjaar 2016 niet meer bedoelt zijn voor de Europese markt; enkel voor Amerika.
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten ... ik vind het persoonlijk wel spijtig als dat zo zou zijn want vind het wel iets extra hebben :D
lancer
6th Gear member

Is volgens mij bij alle modellen vervallen. Ik heb het ook niet meer.
Millimetervreter.
5th Gear member

Ik heb ze inderdaad ook niet :(
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
BendW
5th Gear member

Dat is spijtig, ik heb ze nog wel en ja dat heeft wel iets...
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

ik heb weinig verstand van moderne Volvo's, maar met andere merken heb ik wel eens meegemaakt dat er wel sidemarker fittingen al dan niet met lampjes in zitten maar dat de handel niet aangesloten is, dus dan is het een kwestie van kabeltje trekken; zou dat hier ook het geval kunnen zijn?
_XC70_

Na 2015 niet meer...

Op Swedespeed zegt men er dit over:

Why no side markers? Because Volvo!
Depending on who you ask the change happened either because of:

-regulations (LED for the daytime running lights not allowed to be installed together with sidemarkers lights of this design)
-or because the LED daytime running lights replace the no longer needed sidemarkers.

I don't like both explanations, especially because the MY14 cars were equipped with the newer style lights AND side markers.

Klein mysterie dus... vooralsnog.
...

Onze XC60 van modeljaar 2015 heeft zowel de DRL als ook de oranje sidemarkers in koplamp en leds achterin. Onze auto is een Ocean Race uitvoering. Dus eigenlijk een Summum met aantal extra's/pakketten.
De oranje sidemarkers staan inderdaad wel mooi !
...

onderdeel van Nordic+ pakker, zo zegt reclame uiting van de extra complete Nordic uitvoeringen

Standaard uitrusting
Uitrusting Nordic +
ABS-Remsysteem (Antilock Brake System)
Airbags bestuurder en passagier - dual-stagewerking
Automatische gordelaanspanners op alle zitplaatsen
Automatische deurvergrendeling bij snelheid boven de 7km/u (te activeren via menu)
City Safety systeem, geavanceerd remassistentsysteem met hulp van lasertechnologie. Bij snelheden tot 50km/u detecteert deze lasertechnologie of een auto voor u binnen 6 tot 8 meter stilstaat of langzamer gaat rijden. Afhankelijk van de snelheid en
de situatie wordt een botsing voorkomen of de impact hiervan sterk gereduceerd.
ESC (Electronic Stability Control)
EBA (Emergency Brake Assist)
EBL (Emergency Brake Light) - vertraging groter dan 7 m/s2 bij snelheden boven 50 km/u
Herinnering dragen veiligheidsgordels voor en controle op dragen veiligheidsgordels achter
IDIS (Intelligent Driver Information System)
Inflatable Curtains (IC), hoofdairbags voor en achter
RAB (Ready Alert Brakes) met HBA (Hydraulic Brake Assist)
RSC (Roll Stability Control) met ROPS (Roll over Protection System)
Side markers (geïntegreerd in lampen voor en achter)
SIPS® (Side Impact Protection System)
SIPS® bags (zijdelingse airbags geintegreerd in de voorstoelen)
TSA (Trailer Stability Assist), wordt geactiveerd wanneer u uw auto voorziet van een Volvo trekhaak
Volvo Safety Lights (automatische dimlichten)
WHIPS (Whiplash Protection System) op zitplaatsen voor
Approach-verlichting. Met behulp van de afstandsbediening activeert u de approach-verlichting.
Comfortsluiting, met behulp van de afstandsbediening zet u de auto op slot en sluiten alle ramen en schuifdak
Comfortopening, met behulp van de afstandsbediening wordt de auto ontgrendeld, openen de ramen
(panoramisch schuifdak op comfortstand mogelijk na 2e druk op knop)
EHBO-set (conform DIN 13164) en Gevarendriehoek
Home Safe-verlichting. Met gebruikmaking van de verlichtingshendel blijft dimlicht branden bij het verlaten van de auto.
Isofix bevestigingspunten achterbank (2x)
Kindersloten op de achterportieren
Electronic Climate Control - onafhankelijk instelbaar voor passagier en bestuurder met recirculatie en pollenfilter
CleanZone: Interior Air Quality system met luchtvochtigheidssensor en preventilatie bij ontgrendeling
Quick Heater functie op dieselversies (optioneel op benzineversies)
Verwarmbare buitenspiegels en achterruit
12V-aansluiting in middenconsole en achterzijde tunnelconsole
Bagagerolhoes en Bevestigingsogen (4x) in de zijpanelen van de bagageruimte
Cruise control met bediening in het stuurwiel
Elektrisch bedienbare handrem
Elektrisch bedienbare ramen voor en achter (met blokkeerfunctie achter)
In hoogte verstelbare zitplaatsen voor
Kledinghaken (plafond achter)
Lederen driespaaks stuurwiel en versnellingspookknop
Leeslampjes voor en achter en Twee verlichte make-upspiegels
In drie delen neerklapbare achterbank (40/20/40)
Neerklapbare hoofdsteunen achter
Opbergruimte achter centre console
Opbergruimte onder laadvloer (wordt vergrendeld door bagageklep)
Parkeertickethouder, pennenhouder en creditcardhouder
Milled Aluminium inleg in de center console en Silk Metal finish rondom middenconsole, voor- en achterportieren en knop ventilatierooster
Tripcomputer (actueel en gemiddeld brandstofverbruik, actieradius en gemiddelde snelheid), digitale tijdsaanduiding en buitentemperatuurmeter
Twee bekerhouders voor (met afdekcover)
Vloermatten
17" Segin lichtmetalen velgen met 235/65 R17 banden
Active Noise Control voor T6 AWD. Systeem om het motorgeluid te verbeteren.
Bandenreparatiekit met compressor & Bandenspanningcontrolesysteem (TPMS)
Twee geïntegreerde uitlaateindpijpen links & rechts voor alle motoren (voor D3 uitlaateindpijp alleen links)
Dynamic chassis
ECO+ modus voor T5, D3 en D4 FWD Geartronic
Grille in Tech Matt Black
Hill Start Assist en Hill Descent Control, remassistentie tijdens afdalen (HDC alleen AWD)
LED-dagrijverlichting onderin de voorbumper
Zwarte roofrails
VolvoS70fan
1st Gear member

Wat bedoelen jullie eigenlijk met side markers ?
Zijn dit de kleine oranje langwerpige lampjes onderin de koplampen zoals op volgende foto :
http://esd.volvocars.com/imageweb/b27f3 ... aee158.jpg
En achteraan zoals op deze foto : http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/v ... s-l225.jpg
Wanneer branden deze eigenlijk a.u.b. ?
Laatst gewijzigd door VolvoS70fan op 01.01.1970 - 01:00, 6 keer totaal gewijzigd.
BendW
5th Gear member

De eerste foto zijn idd side markers,die branden op mijn xc60 my 2010 altijd.de 2de foto zijn de mist lampen...
OGA244
8th Gear member

alderu schreef: Onze XC60 van modeljaar 2015 heeft zowel de DRL als ook de oranje sidemarkers in koplamp en leds achterin. Onze auto is een Ocean Race uitvoering. Dus eigenlijk een Summum met aantal extra's/pakketten.
De oranje sidemarkers staan inderdaad wel mooi !
de basis voor een Ocean Race is volgens mij een Momentum
VolvoS70fan
1st Gear member

@ BendW,

Bedankt voor de verduidelijking, ik heb gisteren een tweedehands Volvo XC60 aangeschaft modeljaar 2015.
Hopelijk branden deze side markers dan ook mee want vind het wel iets extra hebben.

@ OGA244,

Bij ons in Belgie is de basis voor een Ocean Race een Kinetic aangevuld met mooie extra's :

Extra uitrusting bovenop XC60 Kinetic: - 18” Portunus lichtmetalen velgen - Volvo Ocean Race aluminium inleg in interieur - Volvo Ocean Race bagagerolhoes met wereldkaart en route van de zeilrace - Volvo Ocean Race embleem op de voorflanken - Volvo Ocean Race instaplijsten vooraan - Volvo Ocean Race lederen bekleding met contrasterend stiksel en Volvo Ocean Race opschrift - Volvo Ocean Race vloermatten en koffermat
- Adaptief digitaal dashboard met drie verschillende instellingen: Elegance, Eco & Performance - Armsteun achteraan met opbergruimte en bekerhouders - Chroom afwerking onderzijde zijruiten - Metaalkleur (Ocean Blue II, Onyx Black of Bright Silver. Tegen meerprijs Inscription Crystal White Pearl) - Lederen stuurwiel met Silk Metal inleg - Zilverkleurige dakrails

Ocean Race was verkrijgbaar op D3 en D4 voor 2700 € btw incl.
Deze lijn is momenteel helaas gestopt vanaf 07/10/2016 op alle modellen.
OGA244
8th Gear member

VolvoS70fan schreef:@ OGA244,
Bij ons in Belgie is de basis voor een Ocean Race een Kinetic aangevuld met mooie extra's :

Extra uitrusting bovenop XC60 Kinetic: - 18” Portunus lichtmetalen velgen - Volvo Ocean Race aluminium inleg in interieur - Volvo Ocean Race bagagerolhoes met wereldkaart en route van de zeilrace - Volvo Ocean Race embleem op de voorflanken - Volvo Ocean Race instaplijsten vooraan - Volvo Ocean Race lederen bekleding met contrasterend stiksel en Volvo Ocean Race opschrift - Volvo Ocean Race vloermatten en koffermat
- Adaptief digitaal dashboard met drie verschillende instellingen: Elegance, Eco & Performance - Armsteun achteraan met opbergruimte en bekerhouders - Chroom afwerking onderzijde zijruiten - Metaalkleur (Ocean Blue II, Onyx Black of Bright Silver. Tegen meerprijs Inscription Crystal White Pearl) - Lederen stuurwiel met Silk Metal inleg - Zilverkleurige dakrails

Ocean Race was verkrijgbaar op D3 en D4 voor 2700 € btw incl.
Deze lijn is momenteel helaas gestopt vanaf 07/10/2016 op alle modellen.
Hier na checken ook zo, SV11 is idd een Kinetic
...

Wellicht in andere landen een Kinetic of Momentum maar in Nederland zeer zeker de Summum ! zie bijlage

Ook helaas heel andere prijzen !!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
OGA244
8th Gear member

VolvoS70fan
1st Gear member

In Nederland met Ocean Race zo te zien een pak meer extra's standaard inbegrepen dan in Belgie !
Al heeft het Ocean pakket ook in Belgie veel klanten weten te overtuigen, voor 2700 € extra had je meteen al een leuke wagen.
VolvoS70fan
1st Gear member

Enkele mooie foto's gevonden van de brandende sidemarkers.
Zie : http://www.fikratssonbil.se/volvo-xc60- ... ace-1.html
VolvoS70fan
1st Gear member

Bij mijn wagen MY2015 helaas geen brandende sidemarkers heb ik vandaag ontdekt.
Geen grote ramp hoor maar vind het toch knap als ik er ééntje zie rijden die ze wel heeft. :-/
De lichtblokken vooraan zijn er nochtans precies op voorzien, ik zie de afgebakende zone die normaal gezien oranje wordt.
Is er geen mogelijkheid om deze lampjes alsnog te doen branden desnoods via de dealer ?
Laatst gewijzigd door VolvoS70fan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
...

BIj die van ons, registratie augustus 2014 maar modeljaar 2015, WEL ! Dus apart...... hangt af van uitvoering, motorrype ? Die van ons is een T5 in Ocean Race uitvoering.
mga1600
6th Gear member

Mijn nieuwe (MY2017) Inscription heeft ook ook niet!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”